Zo včera na dnes sa v Austrálii konala novodobá klasika, Bathurst 12 hour. Na štartovom rošte bola hviezda za hviezdou a očakávali sme skvelé preteky. A že to teda boli preteky! Mount Panorama je trať, ktorá patrí k tým najlepším a najnebezpečnejším na svete. Pri stúpaní na horu Mount Panorama lemujú trať betónové steny, ktoré neodpustia žiadnu chybu. Týmito miestami vedie iba jedna pretekárska stopa a v momente, kedy ju opustíte, si koledujete o problémy. To sa presne stalo na začiatku samotnej dvanásť hodinovky.

Frank Stippler s Audi R8 LMS číslo 74 dostal šmyk a narazil do nemilosrdných stien, ktoré ho vymrštili rovno do stredu úzkej trate. So zlomeným zavesením ostal uviaznutý uprostred trate. Stipplerovi neostalo nič iné len čakať, čo príde. Zo slepej zákruty sa vyrútil Nissan GTR, ktorý si prerazil svoju cestu cez zadnú časť Audi. Nasledovalo Bentley, ktoré sa len tak-tak vošlo do medzery. A to nebol jediný zaujímavý moment týchto pretekov. Spomínal som, že na štarte boli tí najlepší GT jazdci, miestami to tak ale vôbec nevyzeralo.

Pri reštarte pretekov Mercedes na druhom mieste otočil vedúce Ferrari! Pri ďalšom reštarte po Safety Care zostrelilo Porsche druhé Audi s číslom 75, ktoré bolo sesterské tomu s číslom 74! V tom čase zostávalo do konca ešte 9 hodín. Celé preteky vyvrcholili skvelým a tvrdým súbojom o prvé miesto, ktorý nakoniec skončil vypadnutím Mercedesu AMG GT GT3 s číslom 22. To pomohlo k víťazstvu tímu Ferrari Maranello Motorsport, ktorý získal aj pole position. Preteky ponúkli snáď viacej akcie, ako niektoré série za celú sezónu!

Na papieri to vyzerá, akoby to bolo pre Ferrari víťazstvo systémom štart-cieľ. Pravda je úplne iná!

Tímový kolega Shana van Gisbergena, Maro Engel, bol po pretekoch mimoriadne rozčúlený. Za svoje nie príliš pozitívne vyjadrenia po nehode kolegu sa neskôr ospravedlnil.