Akcia sa konala aj za výraznej podpory českého Celica Clubu

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Myjavské samoty hostili 25 posádok z rôznych kútov Slovenska počas troch dní. Obyvatelia Myjavy a okolia tak mohli neraz stretnúť väčšiu kolónu hlučných a farebných športiakov, ako sa presúvajú medzi stanoviskami rôznych disciplín.

Už na začiatku stála pred organizátormi veľká výzva. Ako usporiadať zraz bez vhodného letiska. Západné Slovensko je síce posiate letiskami, ale väčšina z nich má trávnatý povrch. Túto myšlienku preto hneď zavrhli. Museli sa popasovať s podmienkami a hlavne improvizovať. O program sa postarala Saška Michňová.

Piatok, prvý večer zrazu, sa niesol v duchu pokojnej rodinnej atmosféry na druhej strane hraníc. Hlavným miestom konania zrazu bol hotel v Novej Lhote na Morave. Pri kvalitnom víne a kultovom filme Fast & Furious 1 sa prebral harmonogram nasledujúcich dní.

V sobotu zavčas rána sa rozozvučali motory a za hotelom už čakala na účastníkov prvá disciplína - šprint. Podmienky boli trochu atypické. 400 m sa jazdilo do kopca. Disciplínu najrýchlejšie zvládol Miroslav Bóry na prepĺňanej Toyote Celice 7. generácie so 160 kW (220 k). Po šprintoch sa presunuli do obce Ľubina, kde na súťažiacich čakal slalom, ktorý dostatočne preverili schopnosti vodičov. Výhercom sa stal Michal Medelsky s Celicou 7. generácie v najsilnejšej atmosférickej verzii so 141 kW (191 k).

Po odjazdení slalomu dostali pretekári podklady s popisom trasy na orientačnú rally, ktorá pozostávala z dvoch okruhov po myjavskom regióne. Pretekári mali za úlohu úspešne dôjsť do cieľa vo vymedzenom čase so splnenými úlohami, začo získavali body. Penalizácia bola za zlé odpovede a veľmi skorý, či veľmi neskorý príchod do cieľa. V podkladoch boli určené kľúčové križovatky, počet kilometrov a check pointy. Nikto z nich nevedel kam ich mapa zavedie, pri orientácii bol veľmi dôležitý zmysel pre detail. Počas orientačnej rally niektorí účastníci tak zablúdili, že potrebovali pomoc na telefóne. O ňu sa staral organizátor Peter Mocko. Orientačné preteky najlepšie zajazdil Peter Pedro Zajak tiež na Celica 7g. Cieľ bol v obci Jablonka na futbalovom ihrisku, kde sa popoludní merali sily v „športových“ disciplínach.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov
Individuálne disciplíny boli poňaté netradičnejšie. Organizátorov prekvapilo jemnejšie pohlavie, ktoré si trúflo postaviť sa zoči voči mužom. Celica Club sa môže pochváliť, že vo svojich radoch má svoje fanúšičky nielen na mieste spolujazdca, ale v hojnom počte aj medzi volantom a sedadlom. 
 
Celica-ri si zmerali sily v týchto disciplínach:
  • Najrýchlejší skladateľ Gola sady - Veronika Kiripolská;
  • Najrýchlejší bežec Nezvyčajného šprintu - Peter Mocko;
  • Najväčší silák – tlačenie auta - Štefan Badovský;
  • Najrýchlejší bežec s elektrónom v náručí - Dávid Piroško;
  • Najlepší hádzanár kľukovým hriadeľom - Michal Medelský.
 
Najvzácnejším autom na zraze bola Toyota Celica prvej generácie z roku 1977 s výkonom 86 kW (112 k), ktorú priniesol ukázať Ivo Funderák. Nenechal sa zahanbiť oproti novším generáciám a rovno si odniesol ocenenie za najhlučnejší výfuk ako “Pílič zrazu”. 
“Vďaka americkým tvarom a japonskej spoľahlivosti si Celica získala srdcia majiteľov na celom svete, a tak to bolo aj u mňa, láska na prvý pohľad,” ako hovorí hrdý majiteľ Ivo. 

Dnes už raritnú Toyotu Celicu 1 gen. vyrábali od 1970-77 vo verzii hardtop. Druhá karosárska verzia, liftback mal kratšiu históriu 1975 - 77. Po prvýkrát ju predstavili v roku 1970 na Tokio Motor Show. Od prvej generácie si Celica získala srdcia mnohých fanúšikov po celom svete. Pomenovanie Celica znamená „nebeská" či „božská". V Amerike a Austrálii prerazili vďaka podobe mustangu a baracude a preto ju volali mini či japonský mustang. Bola, a stále je, veľmi spoľahlivá a to je aj po takmer 50. rokoch. 

Rok 2018 bude pre Celica Club ešte väčšia výzva, zraz bude na medzinárodnej úrovni. Opäť na východe Slovenska, ale tentokrát v Pieninách 09. - 12. 08. 2018. Organizátori očakávajú 80 posádok z 10 krajín Európy.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 27 obrázkov