Nad kamionistami a špedičnými firmami sa začínajú sťahovať mračná. Najmä čo sa medzinárodnej prepravy týka. Problémy majú zvyčajne západoeurópske krajiny, ktoré cenami nie sú schopné konkurovať prepravcom zo štátov s nižším životným štandardom. Politici zo západu majú dvojaký meter. Ak ide o skupovanie pozemkov alebo privatizáciu v menej vyspelých krajinách, všetko je v poriadku. Keď sa jedná o obchodnú nevýhodu na ich strane, napríklad lacnejšiu pracovnú silu, je to zrazu veľký problém. Nemecko má nové riešenie svojho problému - prichádza 500 € pokuta za noc v kamióne!

Kamionisti majú tvrdý život, ale toto opatrenie je hotová podpásovka. Nemožnosť prespať v Nemecku v kamióne výrazne zasiahne mnohé medzinárodné špedičné firmy.

Asi si pamätáte, keď pred časom prišla informácia, že všetci pracujúci v Nemecku musia dostať nemeckú minimálnu mzdu bez ohľadu na to, odkiaľ pochádzajú. Diéty ale nesmeli byť jej súčasťou. Následne prišli s požiadavkou, že je potrebné predložiť aj plán jázd na 6 mesiacov dopredu, plus sa k tomu pridalo ustanovenie zodpovednej osoby, rôzna dokumentácia v národnom jazyku. Vo Francúzsku prišla ešte perlička v podobe povinnosti mať zástupcu prepravcu 18 mesiacov po skončení prepravy.

 

Najnovší zákon, ktorý už je platný a účinný, je starý len niekoľko dní. Nemecko bez akejkoľvek konzultácie či varovania zverejnilo 24. mája zákon, ktorý zhruba hovorí toto: ak vodič kamiónu v kabíne prespí, dostane pokutu 60 eur (zamestnávateľ trojnásobok 180 eur) za každú hodinu! Francúzsko a Belgicko dokonca rovno vyžadujú prespávanie v hoteloch 45 h v týždni!


Argument ako nevedomosť neobstojí. K zákonu sa dodatočne ozývali poslanci europarlamentu, ktorí adresovali výhrady aj na nemecký Spolkový finančný dvor, eurokomisárke pre dopravu, ale zatiaľ bezúspešne.

 

Špedičným firmám sa bude viac oplácať posielať dvoch vodičov do priľahlých oblastí, ako platiť pokuty. Zaplatí sa mzdy síce viac, ale kamión bude v pohybe a to znamená, že bude zarábať. Ďalšia vec mi nie je jasná. Ide o spánok, alebo o odpočinok v kabíne, keď už ma vodič odjazdené povolené maximum?

MYSLÍTE SI, ŽE JE ZÁKON S POKUTAMI ZA PRESPANIE V KAMIÓNE SPRÁVNY?

  • Áno ( 7% )

     

  • Nie ( 93% )

     

Odpovedalo 295 ľudí  

Je tu možno ešte jeden dôvod na takúto úpravu. Európski poslanci chcú dostať kamióny z ciest. Dôvodom nie je len ekológia, ale aj preťaženie európskej cestnej siete a platy. Podľa poslancov je podiel kamiónovej dopravy na diaľniciach neúnosný a potrebuje rýchlu a zásadnú zmenu. EÚ chce prepravovať významnú časť tovarov po koľajach a vodných tokoch. Ale tieto druhy dopravy zas nie je jednoduché zosúladiť. 

 

Nevidel som, ako znie úprava zákona. Vychádzam len z dostupných zdrojov v slovenčine a som veľmi zvedavý, čo to na trhu autodopravcov spôsobí...

Zdroj : HnOnline Blog

NEDOSTATOK VODIČOV SKUPINY C A D SI VYNUCUJE ZNÍŽENIE VEKOVEJ HRANICE

NEDOSTATOK VODIČOV SKUPINY C A D SI ...

Na Slovensku ročne chýba, respektíve je dopyt po približne 1900 vodičoch nákladných vozidiel a 500 vodičoch autobusov - ...

09. 03.
EÚ: TOVAR MUSÍME DOSTAŤ Z KAMIÓNOV NA ŽELEZNICE

EÚ: TOVAR MUSÍME DOSTAŤ Z KAMIÓNOV NA ...

Európski poslanci chcú dostať kamióny z ciest. Dôvodom nie je len ekológia, ale aj preťaženie európskej cestnej siete. ...

01. 02.