Na nové BMW M5 sa niektorí fanúšikovia pozerajú skrz prsty. Novinka na základe generácie G30 totiž príde výhradne s pohonom všetkých kolies xDrive. Ten pritom patrí v štandardných modeloch medzi najlepšie pohony 4x4 na trhu, no trochu kradne zážitok z jazdy. Zadokolky sú jednoducho divokejšie. Nové BMW M5 však nedostane obyčajný xDrive, ale špeciálne navrhnutý systém nazvaný „M xDrive“.

„Nové BMW M5 s pohonom M xDrive jazdí ako zadokolka, ale s lepšou trakciou. Predná náprava zasahuje iba ak sú zadné kolesá na limite priľnavosti a je potrebná väčšia trakcia.“

M xDrive ponúkne tri jazdné režimy

Novú M5 si bez pohonu M xDrive nekúpite. Napriek tomu však fanúšikovia ubersedanov so zadným pohonom nemusia zúfať. Auto dokáže jazdiť aj v zadokolkovom režime (2WD). Na predné kolesá teda nebude putovať žiadny krútiaci moment. Na výber bude z troch režimov 2WD, 4WD Sport a 4WD. V móde 4WD Sport prenášajú viac krútiaceho momentu zadné kolesá. V režime 4WD ide o maximálnu možnú trakciu. Medzi zadnými kolesami nájdeme aktívny diferenciál, ktorý dokáže prenášať viac krútiaceho momentu na vonkajšie (zaťažené) koleso.

 

Samozrejmosťou bude aj úplne vypnutie stabilizačného systém (DTC). BMW ponúkne aj špeciálny driftovací režim M Dynamic Mode (MDM), v ktorom je možné driftovať. Fanúšikovia kontrolovaného šmyku sa teda určite potešia. Driftovať so zadným pohonom je totiž pri dobrej trakcii jednoduchšie. Aj keď M5 sa dá len ťažko označiť za okruhové náradie. Na to je auto príliš veľké a hlavne ťažké. Novinka bude síce oproti predchodcovi ľahšia, no nečakajte odľahčovanie v stovkách kilogramov.

 

„Nové BMW M5 s pohonom M xDrive jazdí ako zadokolka, ale s lepšou trakciou. Predná náprava zasahuje iba ak sú zadné kolesá na limite priľnavosti a je potrebná väčšia trakcia,“ vysvetľuje šéf oddelenia BMW M Frank van Meel.

BMW M xDrive bude spojený s 8-stupňovým automatom

Aj novú generáciu bude poháňať starý známy bi-turbom prepĺňaný V8. Ten dostane nové vstrekovanie, upravené turbodúchadlá, účinnejšie chladenie, lepšie mazanie a ľahší výfukový systém. Výkon by sa mal pohybovať na úrovni 600 koní a krútiaci moment bude vyšší než 700 Nm. Tiež by mala klesnúť spotreba. Aj keď neviem, či to nejakého majiteľa modelu M až tak zaujíma.

 

Prekvapením nie je ani absencia manuálnej prevodovky. Tá bola pre európskych zákazníkov v podstate nedostupná už v predchádzajúcej generácii. Inžinieri tiež nahradili starú 7-stupňovú dvojspojku za tradičnejšiu 8-stupňovú prevodovku Steptronic M s hydromeničom. Tá bude oproti štandardnej skrini, ktorú majú bežné päťky, rýchlejšia a s upravenými prevodovými pomermi. M5 G30 má zvládnuť stovku za 3,5 sekundy.

 

Zdroj: BMW, motorauthority