Jednou z najomieľanejších tém motoristov v zime je otázka zohrievania motora. Venoval sa jej už asi každý a my sme neboli výnimkou. Stále však ostávajú nezodpovedané otázky a medzi ľuďmi sa šíria mýty. Jedni tvrdia, že bez zahrievania aspoň 5 minút neodídu z domu, ďalší, že dlhý pobyt na voľnobehu motor ničí. Jediné, čo môže ešte v tejto situácii ľuďom pomôcť, je pozrieť sa na problém inak... Trebárs termokamerou.

Na záberoch z termokamery môžete po celý čas sledovať presnú teplotu jednotlivých častí motora. 

Inžinier Jason Fenske naštartoval svoje Subaru pri teplote –6 °C a nechal ho bežať na voľnobehu. Po celý čas zaznamenáva dôležité informácie o motore. Sleduje otáčky, teplotu chladiacej kvapaliny, teplotu nasávaného vzduchu a polohu škrtiacej klapky. Opäť vyvracia jeden zo základných omylov, že olej nie je schopný dostatočne mazať ústrojenstvo motora prakticky hneď po štarte. Teploty, pri ktorých dokáže olejový systém fungovať, sú skutočne veľmi nízke. Všetko závisí od viskozity oleja. Pokiaľ máte auto zahádzané snehom a potrebujete odísť, pokojne naštartujte. Kým ho očistíte, aspoň sa vám trochu vyhreje interiér, sedadlá, skôr a lepšie sa odmrazia okná a zrkadlá, čo ponúkne lepší výhľad a komfortnejšie, a teda bezpečnejšie cestovanie. To je dôvod, prečo v zime tie minúty motor „zahrievať“. Agregát ako taký zahrievanie nepotrebuje.

Zdroj: drivemag.com