Od koncernu FCA sme už počuli a čítali rôzne vyhlásenia. Ľudia sa ich už naučili brať s rezervou, lebo snáď každý jeden dátum, ku ktorému sa zaviazali, sa vždy akosi pretiahne. Tentoraz však prišli s vyhlásením, ktoré by mohlo mať k pravde bližšie. Koncom minulého roka sa v dôsledku spomalenia ekonomiky v Číne predstavitelia FCA rozhodli, že bude lepšie niektoré projekty odložiť. Otázne ostáva, či je spomalenie ekonomiky v Číne skutočným dôvodom.

 

Najambicióznejšie plány v rámci koncernu mala značka Alfa Romeo. Tá chcela v roku 2018 ponúkať flotilu až ôsmich typov. Dnes, 2 roky pred želaným termínom, má Alfa Romeo v ponuke staré typy MiTo, Giuliettu a novinku 4C. Ľudia z Alfy na ôsmich typoch stále trvajú. Na čom už trvajú menej je dátum ich príchodu. Ten sa z 2018 zmenil na 2020. Rovnako sú na tom aj niektoré typy Maserati, ktoré mali predstaviť približne v rovnakom čase.

Najznámejším príkladom je Alfa Romeo Giulia, ktorá mala jazdiť po uliciach už minulý rok. Posledné informácie hlásia jej príchod do predajní na september 2016. Nasledovať ju má malé SUV ešte v tom istom roku alebo začiatkom nového roku. Po nich prídu limuzína strednej triedy, stredne veľké SUV, veľké SUV, kompakt nižšej strednej triedy a dve špecialitky. Spomínaná limuzína strednej triedy bude zrejme vychádzať z Maserati Ghibli.

 

Okrem zmien v dátume sa čiastočne zmení aj kompakt nižšej strednej triedy. V pôvodnom pláne figurovali dve autá nižšej strednej triedy. Po novom bude Alfa ponúkať len jeden kompakt odvodený od väčšej Giulie. Volať sa bude aj naďalej Giulietta a keďže bude vychádzať z Giulie je možné, že dostane zadný náhon a vyplní tak miesto po BMW radu 1, ktoré už čo nevidieť dostane predný náhon. Keďže terajšia Giulietta by mala čoskoro prejsť modernizáciou, nový kompakt príde ako posledný spomedzi spomínaných typov.

Aj takto ambiciózne vyzerali pred časom neoficiálne plány Alfy Romeo