"Požiadal som svoj tím, aby sa zamysleli mimo zabehnutých konvencií a našli budúcnosť segmentu luxusných GT a DBX je výsledok." , Andy Palmer, šéf automobilky Aston Martin.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Nový segment? 

Aston Martin chce týmto konceptom načrtnúť úplne nový segment. Šéf automobilky, Andy Palmer, popisuje jeho vznik takto: "Požiadal som svoj tím, aby sa zamysleli mimo zabehnutých konvencií a našli budúcnosť segmentu luxusných GT a DBX je výsledok. Koncept DBX je výzvou k existujúcemu statusu quo v triede luxusných GT. Predstavuje svet, možno nie tak vzdialený, keď cestovanie luxusným GT nebude iba štýlové a pohodlné, ale aj viac praktické, viac rodinne naklonené a zodpovednejšie voči životnému prostrediu." Auto poskytne komfort štyrom dospelým cestujúcim a vďaka elektrickému pohonu im dá aj dostatok mieste pre batožinu. DBX má totiž úložný priestor, podobne ako Tesla Model S, aj pod prednou kapotou aj pod vekom batožinového priestoru vzadu. Koncept totiž poháňajú štyri elektromotory umiestnené v kolesách, napájane z lítium sírových batérií. Tie sú podporené aj systémom obnovy kinetickej energie KERS (kinetic energy recovery system). O zastavenie tohto kupé s pohonom všetkých kolies sa starajú karbón keramické brzdy.

Interiér DBX ponúkne dostatok miesta pre štyroch dospelých ľudí.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

V interiéri DBX nájdeme okrem jemnej kože nubuck, napríklad aj dva head up displeje, jeden pre vodiča a druhý pre spolujazdca. Auto má elektronické riadenie drive by wire a o pohodlie a súkromie cestujúcich sa starajú aj automaticky sa stmavujúce sklá okien. Hoci je DBX rozhodne zaujímavým konceptom jeho sériovej výroby sa tak skoro nedočkáme. Andy Palmer na túto tému povedal: "Toto evidentne nie je športové GT pripravené do produkcie, ale predstavuje svieže a smelé myslenie o tom, čo budú zákazníci Aston Martin požadovať v budúcnosti."

Zdroj: tlačová správa