Aston Martin Vulcan môže byť ešte rýchlejší, vďaka AMR Pro balíčku dostane kratšiu prevodovku a oveľa viac prítlaku.

Aero balíčkom optimalizovali obtekanie vzduchu okolo Vulcanu, ich cieľom bolo získať lepšie ovládateľné auto a zrýchliť časy na kolo oproti pôvodnému Vulcanu. V prednej časti pridali canardy a spliter vymenili za väčší, tým získali viac prítlaku na predok a supercar teda ochotnejšie zatáča do zákrut. Navyše sa pohrali aj s kapotou, kde okrem lepšieho toku vzduchu aj efektívnejšie využili karbón, čím ušetrili 5 kg.

Aston Martin Vulcan AMR Pro má korene v Le Mans

Aston Martin Vulcan AMR Pro

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Aby boli aerodynamické sily vyvážené väčšiemu prítlaku vpredu, sekunduje aj viac prítlaku vzadu. Dosiahli to vďaka novému krídlu s dvoma elementami, kde ten horný využíva 20 mm Gurneyho klapku a spodný 15 mm Gurneyho klapku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Aston Martin Vulcan má vďaka AMR Pro balíčku oveľa viac prítlaku, v číslach to vyzerá nasledovne: Vulcan generuje 321 kg prítlaku, no s AMR Pro to je až 408 kg. Pre porovnanie, víťazné auto tohtoročnej Le Mans v triede GTE, Aston Martin Racing Vantage GTE, produkuje prítlak 317 kg.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Aby Aston Martin Vulcan AMR Pro nebol len o aerodynamike, fabrika preň pripravila aj kratšiu sekvenčnú prevodovku. Už pôvodný Vulcan bol rýchly, ale s AMR Pro bude ešte rýchlejší. Pretože tento supercar môže jazdiť len na okruhoch, automobilka nemala pri jeho tvorbe prakticky žiadne limity a to isté platí aj pre nový aero balíček. Majitelia 24 vyrobených Vulcanov sa teda majú na čo tešiť.

Zdroj: autoblog.com