Porsche použije v sedane dva elektromotory. Jeden vpredu a druhý vzadu. Audi využije až tri. Dva vzadu a jeden vpredu. Obe autá tak prídu s pohonom všetkých kolies.

Obe autá by mohli zdieľať platformu, batérie a pohonné jednotky. Odlíšili by sa následne len dizajnom, trochu inými jazdnými vlastnosťami a hlavne cenou. Nič z toho sa však nestane. Obe spoločnosti vyvíjajú autá samostatne.

VW investuje do elektromobilov

Michael Steiner, šéf Porsche pre výskum a vývoj, potvrdil pre Autocar, že VW dal zelenú obom spoločnostiam, aby mohli pracovať na vlastných platformách. Žiadne znižovanie nákladov v tejto oblasti sa teda nekoná, a to aj napriek škrtom vo viacerých oblastiach. Koncern VW povoľuje veľké investície do elektromobilov. Tie majú totiž zabezpečiť budúcnosť značky po prevalení kauzy Dieselgate.


Podľa skorších informácií sa napríklad Porsche pustí do vývoja a stavby vlastných elektromotorov. V prípade terajších hybridov ich brali od externého dodávateľa.


Porsche použije v sedane dva elektromotory. Jeden vpredu a druhý vzadu. Audi využije až tri motory. Dva vzadu a jeden vpredu. Obe autá tak prídu s pohonom všetkých kolies. Porsche elektromobil však ponúkne omnoho športovejšiu jazdu. „S Mission E máme veľmi športové vyjadrenie elektrického auta,“ hovorí Steiner a dodáva, že Audi sa priklonilo skôr k masovejšej výrobe. Elektromobil od Porsche tak bude logicky vzácnejším, aj keď o malosériovú výrobu určite nepôjde.


Zdroj: autocar