Ferdinand Piech už nie je v čele koncernu VW a tak jeho nenávisť k Berniemu Ecclestonovi nestojí v ceste Audi do F1.

Šéf štyroch kruhov, Rupert Stadler sa vstupu automobilky do F1 nebráni: „Je to niečo, čím sa zaoberáme. Ale rovnako sa zaoberáme aj mnohými inými vecami. Takže vám nemôžem povedať áno, alebo nie.“ Audi teda vstup do F1 neodmieta a to, že informáciu Stadler nedementoval môže naznačovať ich záujem o Formulu 1. V prospech vstupu hovorí aj najatie niekdajšieho šéfa Scuderie Ferrari, Stefana Dominicaliho. Zdroje z prostredia značky navyše naznačujú, že v Ingolstadte začiatkom roka začali pracovať na 1,6 litrovom hybridnom turbo V6.

V Le Mans sa im darí

Audi aktuálne jazdí vo WEC a sú mimoriadne úspešní v Le Mans. No pre koncern VW nie je súperenie dvoch vlastných značiek žiaduce (Audi a Porsche). Síce to vyzerá dobre na trati, no z finančného hľadiska to nedáva zmysel. Rolu Audi v Le Mans by malo postupne prebrať Porsche a štyri kruhy by sa mali z vytrvalostného pretekania stiahnuť a sústrediť sa na F1.

Audi by mohlo prebrať tím Toro Rosso a zároveň dodávať pohonné jednotky Red Bullu.

Ako ale vstúpiť do Formuly 1? Majú niekoľko možností. Dietrich Mateschitz má s Audi veľmi dobré vzťahy a je ich partnerom v DTM. Automobilka by mohla dodávať pohonné jednotky pre Red Bull, ktorý je dnes veľmi nespokojný s Renaultom. Otázkou je, či by sa Audi uspokojilo s úlohou dodávateľa motorov. Skôr nie. Prichádza aj ďalšie alternatíva. Automobilka by prebrala tím Toro Rosso a urobila z neho svoju továrenskú stajňu. Zároveň by dodávala pohonné jednotky aj Red Bullu.

Bol by to zaujímavý vývoj. Ale Red Bull má ešte pre budúci rok zmluvu s Renaultom a tak vstup Audi do F1 môžeme očakávať najskôr v roku 2017. Uvidíme ako to celé dopadne. Stadler totiž spomenul, že v hre je aj Formula E, ktorá sa výborne hodí do dnešnej ekologickej vlny, na ktorej by sa aj Audi rado zviezlo.