Volkswagen Group vlastní mnoho značiek. Výrobe plnokrvných športových áut sa však venuje len Bugatti, Lamborghini, Porsche a Audi. Posledné dve menované majú pri ich vývoji začať viac spolupracovať. Nevieme, či je za tým Dieselgate, ale ďalšie generácie Audi R8 a Porsche 911 budú zdieľať niektoré diely. To sa pozitívne prejaví na vývojových a produkčných nákladoch.

Obe autá budú zdieľať iba niektoré časti, napríklad architektúru prednej nápravy, vrátane celého riadenia.

Hovoríte si, ako je možné, že Audi R8 s motorom v strede má zdieľať diely s Porsche 911, ktoré má motor za zadnou nápravou? Niektoré špekulácie tvrdili, že ďalšia generácia 911 992 má dostať motor uprostred. Našťastie ide len o báchorky a je úplne jasné, že legendárny športiak si zachová pôvodnú koncepciu. Ani Audi R8 nezmení polohu motora. Obe autá budú zdieľať iba niektoré časti, napríklad architektúru prednej nápravy, vrátane celého riadenia. Inžinieri Porsche v tom nevidia problém, pretože už v súčasnosti používajú rovnakú architektúru prednej časti v typoch 911 a 718 (Cayman a Boxster).

Unifikácia niektorých dielov sa pozitívne prejaví na vývojových a produkčných nákladoch. Obe značky však tvrdia, že napriek rovnakým dielom budú jazdiť obe autá podľa zvyklostí ich klientely. Audi využíva už dnes techniku Porsche a Lamborghini. Od talianskej značky si požičiava atmosférický V10 a od Porsche nový prepĺňaný 2,9 litrový V6. Ten putuje do základnej verzie R8. Znamená to, že v Audi postupne prejdú na prepĺňanie? Nie. Vrcholom ponuky zostane V10, dokým to umožnia regulácie.


Zdroj: motoring