Ešte nedávno sa automobilky predbiehali vo vyjadreniach, ktorá z nich predstaví svetu ako prvá plne autonómny model. Audi už pravdepodobne začína prehodnocovať odvážne stanovisko a tvrdí, že to nebude skôr, ako v roku 2020. Pridajú sa aj ďalšie značky. Namiesto predstavenia neoverenej technológie tak pôjdu na istotu s neskorším predstavením autonómneho vozidla?

BMW dávno vyhlasuje, že jeho plne autonómny model príde na trh v roku 2021. Audi začína tušiť, že vývoj bezpilotného režimu nie je úplne jednoduchý, a tak prichádza s opačným tvrdením. Namiesto toho, aby prezradili dátum, kedy takéto vozidlo predstavia, uverejnili rok, po ktorom môžeme očakávať plne autonómne auto.

Podľa SAE (združenie automobilových inžinierov) sú autonómne režimy rozdelené do niekoľkých kategórií.

Ide o odlišnú stratégiu, ktorá sa však môže vyplatiť. Autonómne režimy zďaleka nie sú plne odskúšané a tiež nie sú pripravené ani cestné komunikácie. Na mnohých miestach chýba značenie a s kvalitou na tom nie je najlepšie ani riadiaci modul bezpilotného režimu.

Autonómne Audi už jazdili napríklad v americkom štáte Kalifornia

V rozhovore pre GoAuto na autosalóne v Ženeve tak predseda predstavenstva Audi, Rupert Stadler, prezradil, že vývoj napreduje rýchlo, no výroba plne autonómneho modelu potrvá ešte niekoľko rokov. To je pre fanúšikov tejto technológie miernym sklamaním.

Audi však neprestáva s vývojom autonómneho režimu a ani ho neodsúva na druhú koľaj. S budúcou generáciou typu A8 predstavia technológiu riadenia, vďaka ktorej budete môcť zložiť ruky z volantu.

Audi RS7 bez vodiča dokonca zajazdilo na okruhu "ostré kolo"

Podľa SAE (združenie automobilových inžinierov) sú autonómne režimy rozdelené do niekoľkých kategórií. Do prvej patria vozidlá s asistenčnými systémami, stabilizáciou jazdy alebo tempomatom. Do druhej potom automobily s adaptívnym tempomatom alebo autonómnym núdzovým brzdením.

Do tretej kategórie patria vozidlá ako napríklad budúca generácia Audi A8, ktoré môžu ovládať všetky riadiace funkcie, ale stále vyžadujú kontrolu od vodiča. Autá od Tesly patria tiež len do tretej kategórie. Štvrtá kategória umožní už počas jazdy vodičom mierny oddych aj na viac ako pár sekúnd. Piata kategória popisuje plne autonómny automobil bez volantu alebo pedálov. Uvidíme teda časom, ktorá automobilka príde ako prvá s poslednou spomenutou úrovňou.