Takmer presne pred rokom sme vás informovali, že sa koncern FCA nechce vzdať označenia Q2 a Q4, po ktorom veľmi túži Audi. Toto označenie sme kedysi mohli vídať na vozidlách Alfa Romeo a ešte stále na niektorých modeloch Maserati. Taliani ich používali na označenie modelov s pohonom jednej nápravy a samosvorným diferenciálom, prípadne s jeho elektronickou náhradou, alebo modelov s pohonom 4x4. Veľmi by sa však zišli aj Audi do jeho rozrastajúceho sa portfólia SUV. Audi sa preto už niekoľkokrát pokúšalo dohodnúť s Fiatom, no vždy neúspešne. Dokonca si od šéfa FCA Sergia Marchionneho vypočuli jednoznačné: "Nie, nikdy!"

"Snažili sme sa to získať už pred rokmi a oni povedali nie, nikdy. Ale nikdy nehovor nikdy. Tento rok som šiel späť do Talianska s ponukou, porozprávali sme sa o nej, vyjednávali a nakoniec sa dohodli," povedal šéf Audi Rupert Stadler o vyjednávaní odstúpenia označení Q2 a Q4.

Maserati Ghibli S Q4 a Maserati Quattroporte S Q4 budú zrejme posledné talianske autá s označením Q4.

Časy sa však menia a tak šéf Audi Rupert Stadler na autosalóne v Detroite oznámil, že sa s Marchionnem dohodol. Odmietol však zverejniť, čo dostane FCA na oplátku. Uviedol iba, že to neboli peniaze. "Každý si našiel niečo, čo potrebuje. Sľúbili sme, že nezverejníme, čo to stálo, ale nebolo to niečo, čo by chceli predať," povedal Stadler k obchodu a dodal: "Snažili sme sa to získať už pred rokmi a oni povedali nie, nikdy. Ale nikdy nehovor nikdy. Tento rok som šiel späť do Talianska s ponukou, porozprávali sme sa o nej, vyjednávali a nakoniec sa dohodli." Nevyzerá to teda, že by sme sa v blízkej dobe dozvedeli, čo dostane FCA za prepustenie registrovaných označení Q2 a Q4. Pravdepodobne to však bude označenie, ktoré mal registrované koncern VW a ktoré by chcel použiť koncern FCA, či už pre Fiat, Alfu Romeo, Maserati, Chrysler, alebo Dodge. Na priamu otázku, či dostal Fiat ako protihodnotu iné registrované označenie, totiž Stadler odpovedal: "Áno, niečo také."

Taliani vyrábali Maserati Bora v rokoch 1971 až 1978

Čo by teda mohlo Audi, respektíve VW ponúknuť Talianom? Do úvahy by zrejme mohol prichádzať názov Bora. Maserati totiž v 70-tych rokoch vyrábalo typ s týmto menom, no neskôr o označenie prišlo. Mladšia generácia motoristov ho preto pozná skôr z portfólia VW, kde na prelome milénií označoval sedan odvodený z Golfu. Bora je pomenovanie vetra v jadranskom mori. Nie je to však jediný názov inšpirovaný vetrom, ktorý niesli autá značky Maserati. Taliani totiž v 60-rokoch vyrábali aj Maserati Mistral. No aj VW má ešte jeden takýto typ v ponuke a je nim Scirocco pomenované po horúcom suchom vetre. Hoci je pravdepodobné, že súčasné Scirocco nástupcu tak skoro nedostane, jeho meno zrejme až tak zaujímavé pre FCA nebude. Ďalšou alternatívou, ktorá sa ponúka, by mohlo byť slovo Lupo, čo v taliančine znamená vlk. VW ho už tiež istú dobu nepoužíva. Nuž, zrejme až budúcnosť ukáže, čo dokázalo presvedčiť Sergia Marchionneho.

Zdroj: autoblog