Pamätáte sa, aký rozruch vyvolalo minulý rok Porsche 911R? V Ponuke automobilky bolo výnimočné najmä výkonným atmosférickým motorom a manuálnou prevodovkou, čo z neho robilo ideálne auto pre jazdcov zo starej školy, ktorí majú radi celé ovládanie auta vo vlastných rukách. Športové oddelenie Porsche GT vtedy zabralo na plné obrátky a ako vždy vyrobilo skutočné jazdecké náradie pre fajnšmekrov.

 

 

Ako sa však neskôr ukázalo, ich snaha sa minula účinku. Priveľa kusov z limitovanej 991 kusovej série totiž skončilo ako investičný fond a nie ako jazdecké náradie. Ceny 911 R pritom rástli neuveriteľným tempom a ešte minulý rok sme zaznamenali predaje za 7-násobok pôvodnej ceny! Hoci to boli skôr výnimky, aj dnes ceny "jazdených" 911R bežne dosahujú viac ako 2,5 násobok. Auto ako investícia v tomto prípade platí do bodky.

Ako zabrániť špekuláciám? Ak jedno predáte, ďalšie už možno nekúpite.

Mnohých majiteľov 911R nahnevalo, že Porsche znova ponúka manuálnu prevodovku aj pre 911 GT3

To sa však nepáči šéfovi oddelenia GT, Andreasovi Preuningerovi, ktorý by bol radšej, keby autá z jeho divízie majitelia používali na to, na čo ich "krvopotne" ladili, teda na jazdenie. K vývoju na trhu preto povedal: "Osobne rád vidím, keď naše autá jazdia. To je to, na čo sme ich robili. Sú jednoducho príliš dobré na to, aby stáli a zbierali prach. Nemám rád tento biznis ľudí, ktorí kupujú autá, aby zarobili. To nebolo nikdy cieľom. Nerobíme limitované série preto, aby rástla ich hodnota. Nechceme, aby na streche každého nášho auta ležali peniaze, už keď vychádza z fabriky."

 

Mnohých majiteľov 911R napríklad nahnevalo rozhodnutie automobilky ponúknuť manuálnu prevodovku aj pre 911 GT3, pretože sa boja straty exkluzivity a hodnoty ich auta. Preuninger im však odkazuje: "Keď hovorím, že nie sme investičný fond, hovorím presne k tým, ktorí na nás kričia, pretože ponúkame manuálnu prevodovku podobnú ako v R. Lenže keď sú ľudia, ktorí chcú kupovať také autá (s manuálnou prevodovkou), potom sa my ako firma musíme snažiť uspokojiť ich dopyt." Preuninger chce navyše bojovať proti špekulantom. Ako? Nemôžu síce kupujúcim zabrániť, aby autá predávali ďalej so ziskom, nemusia im však predať ďalšie Porsche z limitovanej série divízie GT. "Veľmi podrobne monitorujeme, kto predáva autá ďalej. Nevyrábame veľa áut a poznáme väčšinu našich zákazníkov. Radi máme meno ku každému autu ešte pred tým, ako ho vyrobíme. Takže ak "otáčate" autá, je pochopiteľné, že sa nedostanete na zoznam kupcov k ďalšiemu autu, ak budeme mať väčší dopyt ako počet vyrobených kusov. Nie je to trest, ale stratégia. Chceme dodávať autá zákazníkom, ktorí ich skutočne používajú. Myslím, že je to fér," osvetlil budúcu stratégiu predaja Preuninger.

Zdroj: caranddriver

MODERNIZOVANÉ 500 KOŇOVÉ PORSCHE 911 GT3 MÁ OPÄŤ MANUÁL!

MODERNIZOVANÉ 500 KOŇOVÉ PORSCHE 911 GT3 ...

V rámci modernizácie typu 911 prišiel na rad aj momentálny vrchol ponuky v podobe verzie GT3. Nie je prekvapením, že ...

07. 03.
ŽENEVA 2016: 911 R JE NOVÉ PORSCHE PODĽA STARÉHO RECEPTU

ŽENEVA 2016: 911 R JE NOVÉ PORSCHE PODĽA ...

Manažéri v Zuffenhausene dali zelenú novodobej 911tke s technikou starej školy. Nie, nemyslím tým motor chladený vzduchom. ...

02. 03. 2016
KEĎ 911 R PREDSTAVUJE JEJ OTEC, ŠTVRŤHOĎKU NEZAVRIETE ÚSTA!

KEĎ 911 R PREDSTAVUJE JEJ OTEC, ...

Ak rozumiete hovorenému slovu v angličtine, nasledovné video si nemôžete, ba nesmiete nechať ujsť! Motoršportové ...

04. 03. 2016
PORSCHE 911R JE SKVELÁ INVESTÍCIA. PO POLROKU MÁ 7-NÁSOBNÚ HODNOTU

PORSCHE 911R JE SKVELÁ INVESTÍCIA. PO ...

Iba nedávno sme písali o tom, že kúpa správneho auta môže byť výbornou investíciou. Dnes tu máme jeden žiarivý a ...

25. 07. 2016