01.02.2016

Automatické brzdenie znížilo počet nehôd o 40%

Výskumníci v IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) zistili, že systémy automatického núdzového brzdenia (AEB) významne znížili počet nehôd z nedobrzdenia. Potvrdzuje to len fakt, že vodiči sú za volantom nepozorní, nepremýšľajú a nepozerajú sa pred seba. Aj preto by mala byť technológia automatického brzdenia čoskoro dostupná vo väčšine áut. Dôvodom je okrem iného aj zahrnutie prítomnosti jazdných asistentov na palube vozidla v skúškach EuroNCAP. Auto, ktoré nie je nabité bezpečnostnými technológiami, nemá šancu na zisk výborného hodnotenia. Americká štúdia potvrdila, že asistent AEB naozaj funguje, a v USA bude čoskoro tento systém povinný.

 

Dokonca, aj keď AEB nedokáže úplne zabrániť nehode, môže rapídne znížiť jej následky. Výskumníci ďalej poukazujú na to, že automatické brzdné systémy pracujú omnoho lepšie, než len systémy výstrahy.

Automatické núdzové brzdy (AEB) znížili podľa štúdie počet nehôd o 40 %. Systémy, ktoré varujú vodiča pred zrážkou, ale automaticky nezasahujú, znížili počet nehôd o 23 %! Nová technológia tak zachránila mnoho životov a ušetrila nemalé finančné prostriedky. Odborníci z IIHS vypočítali, že ak by mali v roku 2013 všetky autá AEB, tak by sa predišlo až 700 000 nehodám (v USA).


„Úspech systémov, ktoré zabraňujú nárazu, reprezentuje veľký skok pre bezpečnosť na cestách. Ako sa stáva táto technológia viac rozšírená, môžeme očakávať o poznanie nižší počet nehôd z nedobrzdenia. Rovnako to platí aj pre poranenia krčnej chrbtice, ktoré sa stáva, keď do vás nabúra auto zozadu,“ hovorí David Zuby, šéf výskumu v IIHS.

 

Dokonca, aj keď AEB nedokáže úplne zabrániť nehode, môže rapídne znížiť jej následky. Výskumníci ďalej poukazujú na to, že automatické brzdné systémy pracujú omnoho lepšie, než len systémy výstrahy. Pri automatických brzdách sa znížil počet zranení o 42 %, ale iba o 6 % pri systémoch varovania. „Je prekvapivé, že varovanie pred čelným nárazom nezobrazuje väčší pokles zranení pri nehodách,“ hovorí Jessica Cicchinová, autorka štúdie.


Systém AEB ponúka dnes mnoho výrobcov. Odborníci analyzovali v štúdii vozidlá od automobiliek Acura, Honda, Mercedes-Benz, Volvo a Subaru. Výsledky následne porovnali s vozidlami bez asistentov.


Pamätajte na to, že jazdné asistenčné systémy nie sú všemožné a najdôležitejším bezpečnostným prvkom je aj naďalej vodič. S príchodom autonómnych áut to bude možno úplne iné, no dovtedy jazdite ostražito.


Zdroj: IIHS, autoblog



DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

02.02.16 10:39 | Mayoxy

124

75

verim , ze raz pride doba , ked havaria nebude ani mozna, kedze auta budu mat vsetky mozne systemy a budu medzi sebou komunikovat.
Jazdím na: Mazda 3

odpovedať

0 | 1

03.02.16 01:06 | pa3k

99

82

už vidím ako budem nútený predbehnúť pribrzdeného mentola v lavom pruhu spôsobom že sa nalepím na toho vpravom a budem sa chcieť zaradiť, a tento perfektný systém mi dupne na brzdu.. no tiež si myslím, že človek čo sa venuje všetkému inému len nie šoférovaniu, nepatrí za volant...
Jazdím na: Renault Clio Grandtour 1.2 tce

odpovedať

0 | 0


AZ pneu jar 2016

Najnovšie komentáre