Že automobilky sa na autosalóny nehrnú je realita. Prosto sa im to neoplatí. Doteraz bolo bežné, že automobilka neprišla na menšie, regionálne autosalóny. Veľké svetové výstavy si nenechala ujsť žiadna značka. Predsa, na premiére nového typu sa dá napriek výstavným zľavám pekne zarobiť a zároveň masívne dostať auto na cesty a vzbudiť záujem. Ale načo chodiť na autosalón, keď nemáte žiaden tromf? Optimalizácia nákladov vraví stop.

Vystavovať na drahých medzinárodných autosalónoch v digitálnej dobe nie je pre automobilky finančne efektívne. Veľké výdaje a málo zisku.

Virtuálny svet sa rozvíja a čoraz viac zasahuje aj do automobilového priemyslu. Medzinárodné autosalóny boli pre motoristov viac než Vianoce. To sa ale mení. Múdre hlavy v automobilkách usúdili, že omnoho účinnejšie sú 3D prezentácie, ktoré si môžete pozrieť z pohodlia domova. Aj keď fotka a video sú niečo iné ako realita.

 

Skutočnosť, že medzinárodné autosalóny už nie sú pre automobilky príťažlivé, podporuje i fakt, že sa doslova a do písmená odmietajú zúčastniť na akciách po celom svete. Viď Aston Martin, Bentley, Lamborgini, Rolls-Royce na ostatnom autosalóne v Paríži...

 

Do autosalónu vo Frankfurte ostáva 9 mesiacov. Marketingový riaditeľ Guillaume Couze značky Peugeot oznámil, že sa na svetovom autosalóne nezúčastnia. Namiesto investovaných peňazí do autosalónu sa rozhodli investovať do digitálnej kampane. Rozhodnutie podčiarkuje aj fakt, že Nemecko nie je pre Francúzov kľúčový trh. Dlhodobo má Peugeot len necelé 2 % z trhu. O účasti na ďalšom autosalóne v Paríži zatiaľ nerozhodli. Nie je vylúčené, že po prémiových značkách, ktoré predajú pár desiatok, nanajvýš pár stoviek exkluzívnych áut ročne, Peugeot spustí malú lavínu. Že byť na autosalóne už nebude pre žiadnu značku povinnosť a nutnosť, ale jedna z možností...