Nedávno sme informovali o projekte, ktorý rozbehol Uber v americkom štáte Kalifornia. Autonómne Volvo XC90 tam má demonštrovať možnosť budúceho fungovania služby Uber bez vodiča. Pred pár dňami svet obletela správa o dopravnej nehode autonómneho auta, ktoré skončilo prevrátené na boku.

Autonómne jazdiace vozidlá ešte stále nie sú zárukou istoty a tiež samotní výrobcovia nevedia, ako bude vyzerať ich systém v prípade neočakávanej situácie. Nissan bude pravdepodobne prerozdeľovať zodpovednosť medzi vodiča a počítač.

Najnovšie informácie dokonca hovoria, že Uber dočasne pozastavil testovací režim autonómnych vozidiel.

Autonómne Volvo XC90, ktoré jazdí pod taktovkou Uber-u v štáte Arizona, však takú možnosť, s akou uvažuje Nissan, neponúka. Bližšie informácie sa líšia, fakty o dopravnej nehode tohto vozidla sú len ťažko dostupné.

Autonómne režimy sa budú musieť v budúcnosti rozhodovať o správnosti svojho konania. Nebude to len také jednoduché.

Za volantom mal sedieť vodič, či však bol aktuálne zodpovedný za vedenie vozidla, alebo využíval autonómny režim, tak nie je jasné. Viacero zdrojov však tvrdí, že bol pri nehode aktívny autonómny režim. Podľa dostupných informácií okolo prechádzajúce vozidlo zachytilo Volvo XC90 počas odbočovacieho manévru, ktoré nakoniec skončilo prevrátené na boku.

K zraneniam nedošlo, vodič z vozidla odkráčal po vlastných nohách. K zvýšeniu reputácie tohto systému to však jednoznačne nepridá. Obdobne by mohlo skončiť aj úplne bežné vozidlo, v tomto prípade však situácia nenahráva do karát spoločnosti Uber a jej prezentácii autonómneho režimu. Najnovšie informácie dokonca hovoria, že Uber dočasne pozastavil testovací režim autonómnych vozidiel.