Ferrari F40 je nedosiahnuteľný sen drvivej väčšiny fanúšikov. Už vidieť ho, ideálne v akcii, je zážitok.

Na začiatku výroby existovali plány len o obmedzenej sérii. Dosť pre homologáciu pretekárskych špeciálov. No záujem oň ukázal, že má zmysel postaviť ich oveľa viac a dobre na tom zarobiť. Vzniklo tak slušne nad tisíc kusov. Niektoré zdroje hovoria o čísle 1311, iné o 1345. Základom superšportu je priestorový rám, na ktorom bola pripevnená čiastočne lepená karoséria. Množstvo dielov bolo z uhlíka, hliníka a dokonca z kevlaru. Pre čo najnižšiu hmotnosť má Ferrari F40 aj jeden z najtenších lakov karosérie.

Vyklápacie svetlá boli v 80-tych rokoch "cool", dnes sú ako retro nádherné.

Všetky vyrobené verzie boli lakované typickou červenou farbou, iné farby sú už dielom neskoršieho prestriekania. Aj tu sa však dostupné informácie líšia a niektoré pramene udávajú aj iné farby, väčšinou ako dary pre rôznych významných ľudí a jednu žltú Barchettu. Bočné okná boli z plexiskla, za klimatizáciu bolo treba priplatiť. Bez preháňania, je to pretekárske auto homologované pre cesty.

Tento pohľad odhalí široké zadné pneumatiky s rozmermi 335/35.

Dvojica turbodúchadiel a V8

To najdôležitejšie sa však skrývalo v strede vozidla. Pozdĺžne umiestnený vidlicový osemvalec bol hneď za prednými sedadlami a mohli ste ho obdivovať cez plexisklo s vetracími otvormi. Osem valcov zvieralo uhol 90 stupňov a mali zdvihový objem 3,0 litra. Štvorventilová technika dopĺňala mazanie so suchou kľukovou skriňou.

V interiéri ste nemali ani lakovanú podlahu.

Unikátom bolo preplňovanie dvojicou turbodúchadiel, ktoré boli dokonca chladené vodou. Maximálny výkon bol 351,5 kW (478 k) a krútiaci moment 577 Nm. Ten prenášala na zadné kolesá 5-stupňová manuálna prevodovka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Automobil stál na 17-palcových diskoch s prednými pneu 245/40 R17 a zadnými 335/35 R17. Bolo to prvé "sériové" vozidlo, ktoré zvládlo prekonať 200 mph, teda 322 km/h. Maximálna rýchlosť bola 201 mph (324 km/h). Z 0 na 100 km/h udávali 4,5 sekundy, na 200 km/h mal model šprintovať za približne 12 sekúnd. Niektoré redakcie v testoch namerali dokonca ešte kratšie časy.

Aj takto sa dá využívať auto za milión eur.

Ferrari F40 bolo úspešné aj v pôvodnom určení vzniku, v motoristických pretekoch. Verzie LM mali zvýšený výkon na 529 kW (720 k). Ako je na tom Ferrari F40 dnes? Asi je každému jasné, že dovoliť si túto legendu môžu len naozaj veľmi bohatí záujemcovia. No a niektorí sa napriek jeho astronomickej cene neostýchajú použiť ho aj veľmi neštandardne. Pamätáte sa napríklad na video z Japonska, kde F40 jazdí na zasnežených cestách?

Veľmi často je záujmom na rôznych aukciách, kde sa jeho cena bez problémov vyšplhá nad 1 milión eur. Aktuálne je na portáli mobile.de dostupných 20 modelov. Začínajú na sume takmer milión eur. Nasledovník Ferrari F50 je síce ešte drahší, no punc jedinečnosti modelu F40 už nedosahuje. A práve preto mnohým ešte stále F40-ka nedá spávať. Len kde na ňu vziať... :)