BMW 507 je veľmi zaujímavé auto. V dobe vzniku znamenalo pre motoristickú verejnosť šok. Značku takmer priviedlo do krachu a znamenalo dizajnovú revolúciu v ponuke. Voči bežným typom Isetta, ktoré malo BMW v ponuke, to bol obrovský rozdiel. Nielen finančný, ale aj dizajnový. Aktuálne ide o veľmi vyhľadávaný veterán. Jeden kúsok ide do dražby. Má veľmi zaujímavú históriu. Jeden z majiteľov ho mal viac než 50 rokov.

BMW 507 si v dobe vzniku nekúpil bežný človek, ktorý na auto šetril celý život. Majiteľmi boli významní ľudia, k nim sa radil aj Elvis Presley. Avšak jedna výnimka potvrdzuje pravidlo.

BMW 507 poháňal vidlicový osemvalec so zdvihovým objemom 3,2 litra a 2 karburátormi Zenith.

BMW 507 bolo v ponuke od roku 1956 do 1959. V roku 1957 si tento kúsok kúpil istý Herbert Dinkheller z nemeckého Frankfurtu. BMW ho dodalo v bielej farbe s červeným koženým interiérom a pneumatikami s bielymi bočnicami. O rok neskôr ho predal, pravdepodobne ho veľmi nebavilo. Tretí majiteľ, Hermann Beilharz však auto miloval, vlastnil ho od roku 1963 do 2014!

Pravý majiteľ veterán nešetrí v garáži, ale užíva si jazdu vždy, keď je pekné počasie

Podľa majiteľa kúpil auto za takmer posledné peniaze, BMW 507 sa mu strašne páčilo a chcel ho ako miláčika. Ak si myslíte, že auto zavrel do garáže, ste na omyle. Ako pravý majiteľ staršieho vozidla prípadne youngtimera ho absolútne nešetril, práve naopak. Užíval si jazdu a tak, samozrejme, za pekného počasia prevažne v lete, s ním jazdil na rôzne výlety.

Originálne náradie je azda nedostihnuteľný cieľ skoro každého majiteľa staršieho BMW

To dokazujú aj dobové fotky. Počas životnosti auta ho majiteľ prelakoval na aktuálnu zelenú metalízu. Nie je to originálna farba a pravdu povediac, veľmi sa mi k dizajnu 507-mičky nehodí. Avšak majiteľovi nemôžem uprieť originalitu.

Automobil ide do aukcie na Villa Erba v Taliansku a jeho cena skutočne nebude patriť k najnižším. Odhady hovoria o výslednej sume 1,7 až 2 milióny eur. Aktuálne má najazdených približne 73-tisíc km. Do dražby ide s originálnym náradím, návodom na obsluhu alebo certifikátom od BMW. Hermann Beilharz k autu pridal list o takmer celej histórii. Originálny nemecký „techničák“ bude tiež zaujímavým príslušenstvom. Predné brzdy Beilharz vymenil za lepšie kotúčové, originálne bubnové sú však k dispozícii k autu.

Pre pripomenutie, BMW 507 vyrábali len 3 roky a značku skoro položilo na kolená. Dizajnérom bol gróf Albrecht von Goertz. Pre jeho vysokú cenu však z predpokladanej výrobnej kvóty 5 000 kusov za rok predali len 252 modelov za celé 3 roky produkcie.

BMW 507 na kempe? Dnes už asi nepredstaviteľný obrázok

BMW 507 poháňal vidlicový osemvalec so zdvihovým objemom 3,2 litra a 2 karburátormi Zenith. Maximálny výkon 110 kW (150 k) spolu so 4-stupňovou manuálnou prevodovkou mal maximálnu rýchlosť 196 km/h a zrýchli z 0 na 100 km/h za 11,1 s. Pohotovostná hmotnosť je 1 330 kg.

Základ karosérie pochádzal z modelu 503, len ho v BMW skrátili. Rázvor skrátili z 2 835 mm na 2 480 mm. Karoséria bola vyrábaná ručne z hliníka a žiaden z 252 kusov nebol úplne rovnaký. Zaujímavosťou je tiež hardtop, s ktorým predali len 11 kusov. Pre jedinečnosť karosérie však každý hardtop pasoval len na konkrétny kus, nie na iný. Bubnové brzdy mali za príplatok posilňovač, kotúčové brzdy vpredu boli k dispozícii až ku koncu produkcie. Ceny aktuálne dochovaných vozidiel rastú do extrémnych výšin, kto má chuť, môže sledovať aukciu vo Villa Erba. Verím, že odhadovanú sumu konkrétny kúsok určite dosiahne. Iste, auto má svoju patinu, avšak tá môže na cene tiež niečo pridať.