06.júl2010

Test BMW 535i (F10)

Test: BMW F10 535i - najlepšie auto na svete

Novej 5ke sme sa tento rok už kratšie venovali v našej rubrike jazda. Už po prvých desiatkách kilometrov som nadobudol presvedčenie, ktoré mi tento komplexný test len potvrdil. BMW F10, konkrétne model 535i je najlepšie auto na svete! Silné tvrdenie myslíte? Ani nie. Skôr než ma začnete obviňovať z úplatkárstva, zaujatosti či straty nestrannosti, skúste sa premôcť a prečítajte si aspoň prvé odstavce. Ak vám aj potom bude stále nevoľno, nebojujte s tým a nechajte to. Potvrdíte odvekú pravdu - koľko ľudí, toľko chutí. Ani BMW totiž nedokáže, a vlastne ani nechce osloviť každého potenciálneho vodiča-klienta. Nie je to možné, tak načo to vôbec skúšať?

Povedzme, že moje argumenty a zistenia nemajú potrebnú váhu a cveng. Na začiatku si preto pomôžem neodškriepiteľnými faktami autorít, ktoré rešpektuje celý vyspelý svet. Skvelý typ E39, teda BMW radu 5 dve generácie späť získal od azda najprísnejších a najdrzejších motoristických novinárov sveta 3x titul Najlepšie auto sveta. Stalo sa tak v rokoch 1998 pre model 528i a následne v roku 2000 a 2001 pre model 530i. Pre následníka, predošlú generáciu E60 som podobné ocenenie a pocty nezaregistroval. Azda kvôli naveky kontroverznému dizajnu sa nik neodvážil.

 

Nevidím dôvod, prečo by tento titul nemohla mať nová generácia F10 pre 6 valcové verzie ako 530d a hlavne 535i. Radový zážihový 6-valcový trojliter turbo s označením N55 s výkonom 225 kW (306 k) pri 5 800 ot a 400 Nm v rozsahu 1 200 - 5 000 ot má k dnešnému dňu už 3 tituly Najlepší motor roka za r2007, r2008 a r2009. Teda jeho predchodca, typ N54 s dvoma turbami mal. Modernizovaný motor má LEN JEDNO TURBO s technológiou twinscroll, má rovnaké výkonové parametre a mätúco stále označenie TwinPower Turbo. Využíva pulzný efekt plnenia z dvojíc po troch valcoch a technológiu variabilného ovládania časovania a zdvihu ventilov bez škrtiacej klapky Valvetronic, ktorú predošlý motor N54 nemal. Ja sa s týmto titulom absolútne stotožňujem. Skvelý motor v sebe geniálne spája vlastnosti prepĺňaného motora v prvej polovici otáčkového spektra a ostrosť a priamočiarosť atmosférického motora v druhej polovici otáčok. Pozrite na obrázok vľavo. Je na ňom graf z merania na valcovej brzde spoločnosti MM RACING. Metóda merania žiaľ neumožňuje potvrdiť maximum krútiaceho momentu už pri deklarovaných 1 200 ot, zato v špičke máte k dispozícii takmer 438 Nm a výkon 231 kW (313 k). Môže byť? :)

BMW je právom hrdé na dynamický dizajn šiestej generácie radu 5. Je naozaj vycibrený a solídny, žiadne výstrelky, žiadne šoky!

BMW je právom hrdé na dynamický dizajn šiestej generácie radu 5. Je naozaj vycibrený a solídny, žiadne výstrelky, žiadne šoky!

Každá jazda v tomto aute je zážitok pre všetky zmysly. Nepochybne existujú autá, ktoré sú v jednotlivých parametroch lepšie. Ale práve zladenie všestranných, protichodných požiadaviek robia toto auto úžasným - najlepším na svete!

Ťažká kanonáda faktov, však? Teraz prichádzajú moje argumenty. 5ka si v mojich očiach drží špeciálny status, nie len v kategórii áut vyššej strednej triedy. Mám v hlave toľko myšlienok, vôbec netuším kde začať. Pôjdem asi riadne do histórie, aby som vám svoju ľahkú posadnutosť vysvetlil. Pre BMW radu 5 mám slabosť od presného momentu. Od kúpy môjho prvého autokatalógu v r1993. V ňom krásna modrá BMW M5 E34 s parametrami pod obrázkom 250 kW a 250 km/h. Dodnes zaujímavé čísla. Vtedy? Hotové božstvo. Prešlo 17 rokov a moja fascinácia pre BMW 5 neskončila. Až na malú výnimku pre predošlý typ E60. S odstupom času sa mi niektoré verzie naozaj páčia, ale za krásne ho asi nikdy neoznačím. Aby to na mňa zabralo, rovnako ako pre každú generáciu, musí sa jednať o 6, alebo 8 valcovú verziu. To platí aj pre najnovší typ.

 

Ak vás tieto argumenty nepresvedčili, asi nemá zmysel, aby ste vôbec pozerali nasledovné video...

Už snáď 3 desaťročia platí, že BMW radu 5 je nositeľom pokroku, nových technológií a riešení. Zdalo by sa, že všetko už bolo vymyslené a kým neprídu autá, ktoré dokážu úplne samostatne jazdiť, nie je už čo prevratné vymyslieť. Do týchto myšlienkových pochodov mi skočí typ F10 naložený toľkými novinkami a nápadmi, až mi z toho vynechávajú ruky na klávesnici...

V roku 2006 som padol na riť z toho, čo všetko nové malé BMW ponúka keď prišla aktuálna generácia radu 3, známa ako typ E90 - E93. Dnes, s odstupom 4 rokov mám rovnaký pocit. Už by som na to, čo páni v Mníchove do svojich áut dávajú mal byť zvyknutý. No ja akosi nie som. Samozrejme, drvivá väčšina vecí o ktorých sa tu roztápam sú prvky príplatkovej výbavy a tú má BMW, rovnako ako všetky nemecké značky naozaj drahú. Ale bože, mnohé tie hračky tak silno stoja za to!

Neviem, či mäknem, alebo som na autá menej prísny ako kedysi, ale toto je po krátkom čase ďalšie auto, na ktoré nemám žiaden podstatný mínus. Po zážitku s novou päťkou som schopný tvrdiť, že BMW 7 je zbytočné snobstvo. 5-ka s adaptívnym podvozkom v režime komfort ponúka také pohodlie a kľud, že asi len bezprostredné presdanutie do auta luxusnej triedy (tiež nie hocktorej značky, ktorá tam čosi ponúka) ma môže presvedčiť, že trieda luxusných áut má zmysel. Lebo podľa mňa, po okúsení tohto auta z iného ako reprezentatívneho pohľadu zmysel nemá!

Jazdné schopnosti tak veľkého a ťažkého auta sú až nepochopiteľne skvelé!

Jazdné schopnosti tak veľkého a ťažkého auta sú až nepochopiteľne skvelé!

Toto auto je svojim spôsobom nebezpečné! Minimálne pre vašu peňaženku. Pri 250 km/h mi posádka bez pohľadu na rýchlomer tvrdila že ideme 200. Pri 200ke by neverili že ideme viac než 160 km/h a keď som šiel 150, odprisahali by, že sme sa práve dostali na trojciferné čísla. Tak úžasne je toto auto odladené v obasti vibrácii, hluku, ovládateľnosti a smerovej stability. Jazdné vlastnosti sú až nepochopiteľne dobré vzhľadom na rozmery a hmotnosť tejto limuzíny. Hmotnosť maskuje tak dobre, až je to pre mňa nepochopiteľné. Auto, ktoré so mnou váži až 1 840 kg. Auto ktoré po pár stovkách metrov na plný plyn ide 250 km/h, a to nemusí len rovno. Auto, ktoré na stovku vypáli len za 6 s! Toto je čosi kráľovské.


Pritom trojlitrový motor DI twinturbo je naozaj až šokujúco úsporný. Alebo teda vie byť, keď mu to umožníte. Ja som svižným jazdením 600 km, zväčša v meste počas pracovného týždňa ostal na skvelých 10,3 l/100 km. Zdá sa vám prvé dvojmiestne číslo stále moc? Ešte raz, máme vyše 300 k a 400 Nm. Okrem toho máme zrýchlenie z pokoja na stovku za 6 s a s prstom v nose ideme limitných 250 km/h. Dobre, dobre. Nejazdil som práve najpomalšie, ale ani raz ma nenamerali. Ostať v tomto aute bez pokuty za rýchlosť je takmer nemožné! Výrobca tvrdí, ak sa teda naozaj dokážete krotiť, že pri jazde podľa predpisov bude kombinovaná spotreba na úrovni úžasných len 8,5 l/100 km.

BMW radu 5 asi nikdy nebolo lacné, či lepšie bežne dostupné auto. Pritom ceny základných modelov sú naozaj super. Cenníková cena druhého najvýkonnejšieho modelu 535i je priaznivá. Ale nikdy nepozerajte na ceny základných modelov. Nik si predsa nekúpi BMW 5 so základnou výbavou. Ak chcete solídnejšiu verziu, základnú cenu násobne koeficientom minimálne 1,3. A to len kým sa nedržíte na uzde. Lebo keď začnete čítať možnosti, čo všeto pre vás toto auto dokáže robiť, a ako to dokáže namotá vás tak, že neodoláte. Základná cena 535i je skvelých 49 900 €. Ale "holú" ju nik nekúpi. Rozumne naložená môže stáť povedzme 65 - 69 000 €. Ale keby ste v nech chceli všetko čo vám táto mašina ponúkne, cenovka bude bez pár tistíc Euro hraničiť s cifrou 100 000 €! To je už na auto vyššej strednej triedy naozaj silná káva. Jo, a to som ešte nespomenul, že BMW má pre fajnšmekrov čosi v zálohe. Program oddelenia M GmbH známy ako Individual. Nechcite hneď vedieť, koľko by stála taká 535i. Nechcem to vedieť ani ja. Radšej nie.

BMW tvrdí, že na zaľúbenie s vnútrom novej 5ky stačia 3 sekundy. Ďalšie 4 minúty a 57 sekúnd postačí na to, aby ste z neho nechceli nikdy von! - POTVRDZUJEM.

BMW tvrdí, že na zaľúbenie s vnútrom novej 5ky stačia 3 sekundy. Ďalšie 4 minúty a 57 sekúnd postačí na to, aby ste z neho nechceli nikdy von! - POTVRDZUJEM.

S motorom môže byť spojená 6-stupňová manuálna, alebo supermoderná 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic. Som dlhodobým zástancom manuálov, ale po kontakte s touto mašinou som znova doslova na rázcestí. Mať 8 prevodov, zamatový chod, štyri rôzne režimy správania sa auta (Comfort, Normal, Sport a Sport+), ktoré ovplyvňujú pruženie, radenie, riadenie a ostrosť plynu - no fakt neviem. Asi by som už bral automat. Aj v BMW sa už vycentrovali a ponúkajú na volante i na radiacej páke radenie presne tak, ako to malo byť odjakživa: pravá ruka radí hore, ľavá dolu a na páke dozadu vyšší prevod, dopredu nižší.

Motor? Okrem toho všetkého čo som vám o ňom napísal ešte jedna vec. Znie úžasne. Brble a hrmí napriek dvom turbám vo výfukovom trakte. Každá jazda v tomto aute je zážitok. BMW F10 535i na našej testovacej trati napriek hmotnosti 1 840 kg dokázalo zajazdiť úžasný čas 58,24 s! To ho v našej TopSpeed.sk tabuľke radí na skvelé 14. miesto hneď za podstatne ľahšie a podvozkovo vyladené BMW 325i Performance a šokujúco nad Mercedes C63 AMG, ktorý však túto trať jazdil na podhustených všetkých pneu. Tento heroický výkon hovorí za všetko. O schopnostiach podvozka, agilite, dynamike a vôbec dokonalých jazdných vlastnostiach tohto auta. Skutočne závidím všetkým, ktorí si toto auto kúpia, alebo ho majú ako služobné vozenie!

Páči sa mi ako vyzerá, obdivujem ako funguje, žasnem ako citlivo sú nájdené kompromisy. Ja vlastne milujem BMW F10 535i! Toto auto stelesňuje všetko, čo od auta na každý deň na začiatku 21. storočia očakávam. Žasnem, nechápem, konečná! Chcem toto auto! Pokojne ma obviňte zo zaujatosti, straty nestrannosti a neobjektívnosti. Ja si radšej idem dohodnúť ďalší termín zápožičky, ešte aspoň na týždeň...

Asi by som to mal povedať s istou rezervou, ale neviem o prvku výbavy, ktorý BMW v snobskej 7me ponúka a nie je to možné dostať to do 5ky. Päťka vie presne to, čo my auto pacienti máme na autách tak radí. Silný motor, zadný pohon, skvelý zvuk, množstvo nastavení a v neposlednom rade čosi, čo som už dlhšie nikde nečítal ani nepočul: Podvozok rýchlejší než motor! Pre reálny život, reálny svet potrebujete autá ako 530d, 528i a hlavne 535i.

Chcelo by to tak mesiac, aby som mal šance objaviť všetky možnosti a funkcie. Ale keď ho mám týždeň, nič iné ako plné vychutnávanie si toho aké sa mi ani nechcelo. Nová 5ka vie urobiť všetko to, čo iné autá. Ale robí to s takou gráciou, štýlom, prepracovanosťou až sa to ani nedá opísať. A viete čo? Tu to zďaleka nekončí. F10 vie totiž mnoho iných vecí, o ktorých iné značky ani len nesnívajú...

PLUSY:

+ všetko vážení!
Vymenúvať tu jednotlivé oblasti v ktorých nové BMW radu 5 exceluje by nemalo konca!

 

MÍNUSY:

- cena príplatkov
- pomalé otváranie kufra

 

Cenník a výbavy BMW radu 5 typ F10

 

Peter ŠTURDÍK Komentár redakcie: Peter ŠTURDÍK

Pre mňa jednoznačne obrovský posun vpred po každej stránke. Len by som chcel vidieť, ako vyzerá základná verzia 5ky bez takejto výbavy...




DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na topspeed.sk.

06.07.10 16:40 | Luky46
pekné čítanie :) vidím že vás táto 5-ťka dostala . Som zvedavý o koľko sa zdokonalí ešte to auto ked bude komplet v M-packete .
odpovedať
07.07.10 19:20 | Lacospeed
Miznutie prispevkov je sucastou napredovania portalu? :-) Vcera tu este boli tri prispevky vratane jedneho mojho, tak som si to vsimol.
odpovedať
07.07.10 20:36 | MaroS TS
Laco, žiaľ, je to presne pre migraciu. Proces už prebehol, včera medzi 20 - 23h. Všimol som si, že tu boli príspevky. Žiaľ, neurobíme s tým nič. Ak sa tvoj príspevok stál za to, daj ho sem znova :)
odpovedať
08.07.10 22:21 | Lacospeed
No ten prispevok bol mierne kriticky :-) Ide o to, ze trochu je to v texte dopletene s oznacenim motora. Toto nie je biturbo, nie je to presne ten motor, ktory vyhral tie ocenenia, ale jeho novsia verzia s jednym turbom. No a datum z merania na brzde je z roku 2008! Ved vtedy nova rada 5 este nebola. Naviac je tam uvedena manualna prevodovka. Proste zahada. Su to detaily viem, ale po takej dlhej pauze od testov som cakal nieco viac. Mozno aj nejaky ten drift a zvuk vyfuku. Ano vzdy to opakujem ako pubertak, ale kde sa podeli emocie? Inak video zo slalomu fajn.
odpovedať
09.07.10 09:25 | MaroS TS
Laco, si mimoriadne pozorný, čo je máloktorý čitateľ. Ale nepreháňaj to zas :) Info o motore N55 v 535i bolo odo mňa chybné. Priznávam. Nový motor má naozaj jedno turbo a Valvetronic, čo predošlá generácia nemala. BMW napriek tomu nechalo motoru označenie TwinPower Turbo, čo teraz pletie celý svet. Tech. info čerpáme z kvalitného technického katalógu švajčiarskej redakcie Automobil Revue. Predstav si, oni tam majú pre r2010 rovnakú chybu. Údaje ako dátum merania a manuálna prevodovka v grafe neber vážne, chalani v MMR sa často ponáhľajú a posledné čo budú robiť je presne vypĺňať jednotlivé polia správne. My nie sme klasický klient, robíme si vzájomne službu. Driftov som urobil niekoľko, ale na záberoch nie sú, alebo nevyšli. Nechcel som ich robiť zas moc, lebo za zodrané gumyb by ma nik nepochválil... Navyše, driftovanie na aute ako je toto je dokazovanie si vlastného ega, pre test je to úplne irelevantné. Veľmi sa mi páči ako sa novinári predbiehajú, kto nafotí väčší drift (aj na predokolke). Načo je to? Čo tým zistia? Aby ukojili svoju dušu a oči puberťákov?
odpovedať
09.07.10 10:17 | Lacospeed
To oznacenie motora je naozaj trochu chytak, ale predsa len je rozdiel "twinturbo" a "twinpower turbo". S tymi driftami suhlasim, ale len ciastocne. Stava sa to trochu samoucelnym novinarskym klise. Je znacne subjektivne posudit, s ktorym autom sa to hodi robit a s ktorym nie. Samozrejme to bude robit s tymto autom minimum majitelov, ale stale to je 300-konova zadokolka a stale je to BMW, znacka so sportovym charakterom a mottom "Radost s jazdy". Driftovanie je irelevantne, ale slalom na cas je relevantny... hm. Fotky a videa driftov robia aj ti najlepsi svetovi novinari, ktori si nepotrebuju nic dokazovat. Ty hovoris o ukojeni oci pubertakov. Mne sa to zda s Tvojej strany ako alibizmus, naviac ked si napisal, ze par driftov si urobil. Necitis sa ako pubertak? Ja to v ziadnom pripade nenazyvam ukojenie svojej duse a oci pubertakov, ale obycajnym motoristickym nadsenim. Skoda, ze sa o to nechces podelit aj s citatelmi. Myslel som, ze aspon vy sa snazite politickej korektnosti vyhybat.
odpovedať
09.07.10 10:30 | Lacospeed
Inak neber to ako tvrdu kritiku z mojej strany. To len konstatujem a su to vacsinou detaily. Nechcem aby to posobilo demotivacne. Len to Tvoje zdovodnenie chybajucich driftov ma prekvapilo. Ale pravda neexistuje, pretoze to je len vec nazoru, ktore sa proste mozu lisit.
odpovedať
09.07.10 10:58 | MaroS TS
Laco, šokuješ ma! Samozrejme, že driftovanie na testovačke ako je tato je pre test irelevantne. Toto nie je M3/M5. To, že to to auto predsa len dokáže nie je pre prípadných majiteľov vôbec podstatné. Prekvapuje ma, že spochybňuješ slalomový test, ktorý je má na rozdiel od driftovania veľmi presnú a porovnateľnú metódu hodnotenia - rovnaká trať a výsledný čas. Ohľadne politickej korektnosti. Nepoznáš pomery, okolnosti... Naša nekorektnosť je priamo úmerná ochote dovozcov spolupracovať s nami. Musíš rozlíšiť dve veci - I. vlastný, aj kritický názor na auto bez obavy, že ťa za to budú u dovozcu ignorovať, lebo chceš dať čitateľom pravdu. II. nezmyselné ničenie auta, ktorým síce urobíš krajšie foto a emotívnejšie video, no auto poškodíš a na budúce ďalšie možno nedostaneš...
odpovedať
09.07.10 12:03 | Lacospeed
Maros, dost prehanas a mam pocit ze ani necitas pozorne co pisem. Nehovorim o hodinovom driftovani a zodrati gum na platno. Len tie 2 drifty, ktore pocas celeho testu urobis, preco neurobit prave pred kamerou. Vsetko sa da s citom. Na aute sa to nijak nepodspise, vlk ostane syty aj koza cela. Ale to by drazdilo importera, tak si radsej zadriftujes v sukromi, aj to chapem. Nespochybnujem metodiku slalomu. Spomenul som to preto, ze pises o bezvyznamnosti driftov pre majitelov - absolutny suhlas. A myslis, ze cas na slalome je pre majitelov vyznamny? Je rovnako zbytocny, ako drifty a predsa to robite a my sa na to pozerame radi. Novinari nerobia len veci, ktore maju pre majitelov vyznam. Cast medzinarodnej prezentacie rady 5 bola na okruhu a kolko majitelov pojde na okruh?
odpovedať
09.07.10 12:56 | MaroS TS
Laco, čítam veľmi presne čo píšeš, nejeduj sa. Uviedol som predsa, že pár bokov som s 535i urobil, no nenahrali to, alebo nie dobre na kameru. To však zistíme vždy až doma... Pár driftov naozaj nie je problém, vo videu min. na dvoch miestach vidno, že som jazdil powerslide... Nesúhlasím, že čas na slalome na trati majiteľom auta nič nepovie. Blbosť. Práve táto skúška dokáže ľuďom aj nám porovnateľne ukázať, či je auto agilné, aké má jazdné vlastnosti, či je čiperné a aj napriek rozmerom a váhe dokáže prekvapiť. Toto je dokonca náročnejšia skúška než čas na okruhu, lebo tu sa mení smer mimoriadne často. Keby sme mali k dispozícii okruh, ako veľké zahraničné médiá, slalom by sme asi nerobili, ale pracujeme s tým, čo k dispozícii máme... Čo sú podľa teba teda tie správne skúšky pre budúcich majiteľov? Cena, spotreba, rozmery vnútri a kufor? Lebo moc iného, čo môžeš naozaj zmerať neostáva...
odpovedať
10.07.10 17:49 | MarkoR
Pamatam si a nebolo to tu tak dovno ked pri teste Skody Superb si povedal že veci ako nekomunikativne riadenie a to ako sa sprava to auto na hrane je nepodstatne kedže to auto neni ani na taketo veci určene...S tým s tebou suhlasim ale presne ako napisal Maros....Toto neni ani M5 ani M3 je to manažerska limuzina pri ktorej je maximalne jedno či to vie driftovať alebo nie....A prečo ryskovať pre par zaberou to aby si v buducnosti vlastne daku testovačku dostal ??? Naopak prave slalom v ktorom sa dostanes do takých situaci ktore sa ti velmi lahko možu prihodit aj v mestskej premavke....Len to neberte ako provokaciu tod moj nazor.. :-)
odpovedať
11.07.10 13:24 | Lacospeed
Ano mas pravdu, napisal som to o Superbe a stojim si za tym rovnako ako aj za tym, co som napisal tu. Nikdy som nenapisal, ze je dolezite, ci to auto vie driftovat. Ani som nenapisal, ze slalom o aute nic nepovie, jasne ze povie vela. Mna sameho to zaujima, len pochybujem, ze sa podla toho zakaznici rozhoduju. Mimochodom, ja som to samozrejme nepisal ako provokaciu. Tiez som necakal, ze to tak zaposobi.
odpovedať
17.07.10 08:37 | dae
Velmi sa mi "pacia" slova: "Dobre, dobre. Nejazdil som práve najpomalšie, ale ani raz ma nenamerali." To je ako keby som povedal: "Zabil som desiatich ludi, ale ani raz ma nechytili.." Milujem presne takychto ludi co sa benevolentne spravaju k zakonom na cestach. Keby ohrozovali aspon seba, ale zial ohrozuju vsetkych ucastnikov cestnej premavky a hlavne ked soferuju s prstom v nose pri 250. Auticko urcite vyborne!
odpovedať
10.08.10 10:24 | MaroS TS
dae, pracujem aj ako inštruktor v škole bezpečnej jazdy. Som hrdý na to ako jazdím v zmysle ohľaduplnosti, pozornosti, bezpečnosti a podobne... To však neznamená, že na diaľnici, uprostred noci mimo civilizácie neskúsim, čo to auto dokáže. Načo potom testovať? Pri 90 a 130 km/h už dnes obstojí asi každé auto...
odpovedať
10.08.10 12:47 | Lio
potom to uz len zobrat na okruh a vyskusat tam. Myslim ze to realne ukaze moznosti auta.
odpovedať
10.08.10 15:07 | MaroS TS
Jasné, zobrať na okruh. Krásne sa to tu píše. Ale to zďaleka nie je ako hop na kravu a je teľa... Nie na Slovensku.
odpovedať
10.08.10 09:51 | Lio
Sorry, ale beriem to ako prudko tendencny clanok. Ze ma motor ok, beriem, jazdne schopnosti dobre, ok, ale toto vsetko dokazu ine znacky urobit o 50% lacnejsie. Za 2 mega si dokazem kupit auto, ktoremu toto bmw nesiaha ani po clenky. Najhorsie je na tom vyzor. Co Bmw, to na 99% taky isty vzhlad, to iste ako byvala generacia a to iste ako generacia predtym. Minimalna zmena, nicim nevystuouje z radu, presne ako kazda dalsia generacia oktavky je totozna s tou predoslou. Nehovoriac o tom ze BMW je na nasich cestach tolko, ze pomaly si fakt mozu podavat ruky s vodicmi oktavii.. Nieje to zle auto, ale az na detaily nicim nieje vynimocne.
odpovedať
10.08.10 10:08 | Peter TS
Lio "Za 2 mega si dokazem kupit auto, ktoremu toto bmw nesiaha ani po clenky" menuj prosim ta, ktoremu autu nesiaha toto BMW ani po clenky? Lebo to je VELMI silne tvrdenie navyse tebou nepodlozene.
odpovedať
10.08.10 12:39 | Lio
Ok, ked mi ide o zazitok z jazdy, urcite by som bud par eur pridal a zobral Nissan GTR, alebo par eur usetril a siel do Mitsubishi Evo, Subaru WRX STI. V Pripade ze chcem limuzinovitejsie auto s dobrymi jazdnymi vykonmi tak urcite Jaguar Xj/XF, alebo Lexus GS/LS, modelov je na vyber viacero.
odpovedať
10.08.10 13:25 | Andrej
V globale mozem suhlasit s tym, co tu uviedol Lio. Snad az na ten Jag :)
odpovedať
10.08.10 15:05 | MaroS TS
Lio, nepleť k limuzínam vyššej strednej triedy veci ako GTR či EVO. Úplne mimo! XF možno konkuruje vo veľa veciach, ale celkovo veľmi pochybujem. Jasné, typov v tomto segmente je na výber viac, aj Volvo, či dokonca od amerických značiek, ale to nie je žiaden argument. Na margo Nokia, iste, dnes by si bral iPhone, ale ten je tu tak 2r, Nokia si pozíciu budovala skoro 2 desaťročia. Nepleť preto jeden výrobok a celú značku. PS: Ja by som dnes iPhone možno tiež radšej, ale tu motáš jablká a hrušky...
odpovedať
09.09.10 11:53 | b3lzebub
mna v priamom porovnani presvedcilo infiniti m.. je subjektivne viac hodnotne ako toto bmw..
odpovedať
10.08.10 10:20 | MaroS TS
Lio, fakt by som rád poznal auto, ktoré tu spomínaš. Mám za sebou snáď 300 vyskúšaných áut za 10 rokov, ale rád si dám otvoriť oči. Na margo BMW na cestách, nemám pocit, že ich je oveľa viac, než Audi, či Mercedes. No a? Je to to najlepšie, čo si môžeš pre reálny svet za svoja prachy kúpiť. Podobne ako Nokia, tiež ju má každý. Nie každá je super, ale celkovo ako značka doposiaľ celkom jednoznačne. Tak sa nediv, že si ľudia doprajú to naj. Ty by si snáď kúpil schválne iné, horšie, len aby to nik nemal? Nie, ďakujem, takto by som to isto nerobil...
odpovedať
10.08.10 12:27 | Lio
MaroS, nehnevaj sa na mna, ale hovorit o hociktorom aute ze je naj je velmi velmi subjektivne. Ani hociaky supersport si nemoze povedat ze je naj. Nechcem Ta urazit, ale strasne mi to zavana zmyslanim z minulej ery, kde vsetko co bolo nemecke bolo super a u vacsiny Slovakov sa toto zmyslanie nezmenilo ani za 20 rokov, aj ked okolity svet sa zmenil radikalne. Rad si zapolemizujem o tom v com je BMW take najlepsie. a) Myslim ze uplne lahko vylucim exterier/dizajn ktory je v BWM po desatrocia ten isty s malymi odmenami, co uznavaju dokonca aj fanusikovia a majitelia BMW. b) jazdne vykony. V com ma BMW take vynimocne jazdne parametre podla Teba? vykon v KW na objem? spotreba? podvozok? nastavenie tlmicov? V hociktorom z tychto parametrov najdem lacnejsiu konkurenciu.C) Cena. Tuto BMW jasne prepada, lebo si za vsetko daju velmi slusne zaplatit.D) image znacky - pre Slovakov, ktori su zmyslanim o autach hodne pozadu ma image bombovy, dalej na zapad uz objavili aj ine znacky a BMW je brane iba ako bezne auto. Dokonca si z Bmw v UK automobilovi nadsenci ako my robia srandu, ze je to predrazene nic. Ano, mobil mam Nokiu, ale lutujem ze som sa uponahlal a za podobne peniaze nezobral IPhone.
odpovedať
10.08.10 15:00 | MaroS TS
Lio, mam čosi cez 30r, takže minulý režim, a jeho zmýšľanie ma len lízli. Toto obvinenie odmietam. V žiadnom prípade netvrdím, že nemecké je vždy naj. V texte si si snáď všimol, že o E39 sa tak práve v UK vyjadrili min. 2x. A prepáč, radikálnu zmenu okolitého sveta v tomto segmente som naozaj nezaregistroval a to sa tomu venujem denne už 13 rokov. Mne sa na rozdiel od E60 exteriér F10 veľmi veľmi páči! Jazdné výkony 5ky sú naozaj o úroveň inde (poznám A6, E aj GS). Nemal som zatiaľ česť s XF... A ver, že všetky prvky ktoré vymenúvaš má BMW aktuálne top, nebudem to znova rozpisovať. Lacnejšie nájdeš, ale nie lepšie. Cenu kritizujem sám, pozri znova. Nie základ, tam je super, ale príplatky katastrofa. Ale rovnako to robí aj Audi aj Medveď. Japonci majú inú, lepšiu politiku, ale menej systémov/technológií. Imidž značky v teste priamo vôbec neriešim, tak to neriešme ani teraz... Nečakal som, že so mnou budú v tomto tvrdení všetci súhlasiť, myslím, že ani Angličanom to pri tomto titule pre E39 všetci nebrali. Ale takto prosto funguje svet. Jasne v teste uvádzam, že v niektorých jednotlivých veciach sú lepšie mašiny ako F10, ale v celkovom zladení podľa mňa určite nie!
odpovedať
15.09.10 14:50 | zapi
Podľa mňa to bola fajnová recenzia (plus video ,čo je absolutne super). Už keď som prvýkrát videl novú 5 tak som bol nadšený, ani si neviem predstaviť ako sa v nej jazdí, hlavne s 35i.Interiér je podľa mňa namakaný, jak zo sedmičky,ako luxus a kvalita a exteriér je podľa mňa vrchol designu. O top technológiách čo BMW ponúka sa baviť ani nebudeme. Samozrejme že všetko sú to subjektívne názory, keď si chceš urobiť vlastný, tak sa objednaj na skúšobnú jazdu do BMW a možno sem potom napíšeš to isté čo Maroš. Inak máte super web stránku s recenziami, keď autá tak len topspeed.sk alebo auto.cz
odpovedať
01.10.10 19:35 | Martin
Ahoj ve spolek. Rád bych též přispěl názorem do diskuse. Měl jsem možnost v jednom dnu otestovat 530/535 d/i/GT, X6/7 jak benzín tak naftu. Nové benzínové motory BMW jsou skutečně velmi úsporné. S X6 50.i ActiveHybrid jsem dokázal jezdit do čtrnácti litrů na 100 Km (Manželka do 12). Je to velmi výkonný vůz s úsporným motorem. Nevím, jakou má technologie start/stop životnost, ale z hlediska úspornosti jízdy s ohledem na výkon je super. Osobně se kloním ke koupi 530d. Jen čekám na čtyřkolku v provedení kombi. Co se týče komentářů vzhledu jak interiéru, tak exteriéru. BMW je dle mého názoru konzervativní. Jedním slovem dodávám účelné. Pokud se chci líbit, koupím Audi, jsem fanoušek jízdních vlastností, proto volím BMW. Adaptive Drive je velmi účelný systém. Řeším dilema, zda zadokolku či xDrive? Jezdím často na hory a mám ze zadního náhonu obavu. Jediné, co BMW osobně vyčítám, do auta za 2 mega by mohli dávat pohon čtyř kol v základu. Nehodlám si koupit auto za dvě mega a při cestě do alp zůstat v kopcích za předokolkami.
odpovedať
01.10.10 19:49 | MaroS TS
Martin, nezáleží na tom koľko auto stojí, aby malo sériovo 4x4. BMW je tradične zadokolka, rovnako ako Mercedes, alebo Lexus. Za to, že je to drahšie nemôžeš chcieť, aby to robili len ako XDrive. Máš možnosť ho dostať, ale nie je to primárny cieľ výrobcu. Tu je stále dôraz na jazdné vlastnosti a športovosť. A tú dá zadokolka lepšiu, aj lepšiu manévrovateľnosť, lebo predné kolesá len riadia, nenesú silu a majú väčší rejd...
odpovedať
02.10.10 07:03 | Martin
MaroS TS. Ano asi nezbývá než souhlasit. Tedy alespoň s částí odpovědi týkající se xDrivu. Je trapné, když člověk zaparkuje s takovýmto vozem na parkovišti kde přes noc napadne patnáct centimetrů sněhu a ráno již nevyjede. Řidiči předokolek, Superb, Octavie, Pasát, hravě vyjedou, mají zatíženou hnanou nápravu. Stejná situace nastává při jízdě do strmého kopce, který je kluzký. BMW má neodiskutovatelně lepší jízdní vlastnosti. Agilita v zatáčkách je na tak velký a těžký vůz fascinující, zároveň nutno říci, že při zdolávání zasněžených kopců nebo závějí ta hmotnost na hnané nápravě, která by při průjezdu zatáčkou překážela prostě chybí.
odpovedať
05.10.10 08:59 | Ivan
super recenzia ,klobuk dole ,zatial som nenasiel na nete SK test na takej urovni ...auto je nebezpecne ...celkom ma zaskocila ta cena v zak vybave 49 900euro ,chcel by som vidiet asi ako vyzera to aute v tej zakladnej ...cakal som ze bude stat viac ako GT ... inac pozeram po tych GT a chcem sa opytat nebudete tostavat aj to ? a chcem sa ta opytat maros dokazal by si s tym autom urobit spotrbut na dialnici akolo 7l ? dik za odpoved inac super praca a auto tazka kava ...hlavne v tej vasej vybave ...
odpovedať
05.10.10 09:27 | MaroS TS
Ahoj Ivan. Vďaka za pochvalu, som rád, že sa ti páči ako veci robíme :) BMW GT sme si na test neobjednávali, aktuálne sme kapacitne na hrane a nie je reálne, aby sme testovali viac áut. Publikovali by sme ich veľmi neskoro a to nechceme...
odpovedať
05.10.10 09:03 | Ivan
Este mala otazocka GT je tak isto podvozkovo myslim normalne vysku podvozku ,nie vysku posedu to viem ze je vysie je to aj na nete ,ale zaujima ma normalna vyska podvozku nikde som to nenasiel ...
odpovedať
05.10.10 14:37 | Ivan
dik za odpoved maros rozumiem vam ,neda sa vsetko naraz ... ten test je super a viem si odvodit ze GT bude na tom tak isto s takym agregatom ... este mi skus odpovedat na tu moju druhu otazku ,spotrebu na dialnici a vysku podvozku ... 5er vs GT dakujem.
odpovedať
05.10.10 16:17 | MaroS TS
Ivan, neodpoviem ti. Nemám to ako vedieť. Logicky, GT má väčší odpor vzduchu a teda bude mať aj väčšiu spotrebu. Ale o koľko, to ti neviem povedať.
odpovedať
22.10.10 17:54 | Ivan
Moros TS : este sa chcem opytat ako pises o tej spotrebe ze v meste je to je 11 aj nieco a 6.5L mimo obce to je asi hodnota vyrobcu co ? zaujimalo by ma aku si mal ty spotrebu mimo obce cisto plinula jazda .dik
odpovedať
22.10.10 18:42 | MaroS TS
Ivan, prepáč, ale tento test má v sebe všetky data, ktoré som zistil, či nameral. Auto som mal pred pol rokom a už si tieto čísla presne nepamätám.
odpovedať
22.10.10 19:34 | Ivan
Jasne maros rozumiem neda sa vsetko zapametat v teste mas len 10,3 l/100 km co je krasa ani sa mi to nechce verit ....tak myslim ze po tej dialnici sa da urobit 7L/100km 8ka a 120km :)
odpovedať
03.11.10 18:16 | reqelka
"Ďaleko" tak po vychodňarsky Sklasa - a to je čo?
odpovedať
08.11.10 15:02 | Ivan
maros teraz som cital test na auto.sme.sk ,ti to rovno prekopirujem ide o ten benzin 535i ,sa mi zda ze to urobil honde velku spotrebu a rozmyslal som nad tym autom ,ale teraz neviem ...ako nemam nic proti tomu jasne ked autu dupes tak to ide hore ,ale toto su udaje ako pri X6 50i :) ...tu spotrebu co mas ty je krasna a paci sa mi jazdit na aute aj setrne a hlavne ked to ma 8 st. prevodovku ...skus maros mi nieco napisat k tej spotrebe je to fakt take ? ...mozno som to napisal ako neznalec ,ale ma to zavadza tie tvoje udaje a tie co maju oni. 523i -> slusna spotreba. Dokaze dat vozidlu aj aku-taku dynamiku, ale ked uz sedite v 5er, zrejme chcete nieco viac. S rozumnym zrychlenim vo vyssich rychlostiach neratajte. 535i -> vyse 300k, fantasticke zvezenie. Jazdil som to s vypnutym audiom a otvorenym stresnym oknom - pri podradeni to ma skvelu zvukovu kulisu. 2 auta v jednom: komfortny rezim sa postara o \"plavnost\" skoro ako v MB, pri rezime Sport zase budete mat pocit z ovladatelnosti ako v 3er (tzn. skvely). Podvozok prituhne, automat rozumne pusta do vyssich otacok, skor podradi. Radenie padlami pod volantom mi prislo uz trosku zbytocne pri takejto 8st prevodovke. Rezim Sport+ k tomu este pridal vypnutie ESP. Uprimne povedane, kto, kedy a na co tento rezim vyuzije v tomto aute? Spotrebu som si nechal na zaver... Palubny pocitac ukazal priemer 16l a v meste s tymto motorom 23l. Pripominam vsak, ze na spotrebu nik z nas nemyslel :)
odpovedať
08.11.10 16:30 | MaroS TS
Ivan, máloktoré auto na svete pre reálne denné použitie aktuálne odporučím viac než F10 535i. Myslím, že moje konštatovanie NAJLEPŠIE AUTO SVETA hovorí za všetko. TopSpeed.sk robí testy tak, že nič nezatajuje a nič z merateľných hodnôt sa nesnažíme prikrášľovať! Uvedená spotreba je taká, ako uvádzam v teste, že som jazdil svižne, ale nie ako blázon! Ak sa na aute niekto bude jašiť, samozrejme, nie je problém mať aj cez 16 l. Ale to nik nebude robiť stále. Som si istý, že 535i dokáže jazdiť aj pod 10 l, keď sa jazdí +/- podľa predpisov. A k režimu Sport+, presne ti poviem, kde by si ho využil. Zakaždým, keď sa s týmto autom rozhodneš ísť si zajazdiť na okruh, čo s 535i s tomto režime naozaj nikdy nebude nuda.
odpovedať
08.11.10 17:16 | Ivan
dik maros za odpoved ... otazku som ti polozil preto lebo si mal moznost s tym autom jazdit ...uz len podla tvojho testu je vidiet ze sa tomu rozumies,tesi ta to a nerobis to ako niejaku reklamu ,ale ako fakt seriouzne testovanie.Paci sa mi hlavne ako to vies podat ...nemyslim len test k tomu BMW celkovo kazdy test si rad pozriem ...som rad ze si to objasnil ,zatial nemam moznost skusit to auto a celkovo tie 535i su tu malo u nas na vychode.Auto chcem kupovat niekedy az po zime ,ale uz teraz sa obzeram po tych BMW .Mal som uz v plane X6 ,ale za tu cenu mozem mat GT a potom som videl tvoj test na tu F10 a som sa zamiloval :) tak isto by som siel mozno aj do dieslu 530d ako rozpravam zatial si to omrkavam ,ked sa budem blizit ku kupe tak urcite si niekde skusim tu F10 ci uz benzin ,alebo naftu ...ale ten benzin ma laka fest.A dik za kazdu odpoved :) maj sa
odpovedať
18.09.11 22:18 | marek
Cau planujem kupit bud toto bmw alebo nieco v podobnej cene moc autam nerozumiem a potreboval by som poradit, samozrejme nie zadarmo ked mas zaujem kontaktuj ma na marekzavinackomnet.sk
odpovedať
02.01.11 12:03 | Miso
Nazdar..chcem sa opytat na odhlucneni tohoto auta pretoze cital som viac testov a v kazdom bolo pisane nieco ine.Prevladalo ze auto neni dobre akusticky odhlucnene celkovo ci uz od podvozka alebo inak.Dalej tam bolo riadenie.Vraj nema ani trosku citu.Vraj je uplne preposilovane ako tvrdili na Autotube.cz.Strasne ma stvu tieto testy pretoze kazdy tvrdi nieco ine a clovek nevie co je vlastne pravda.Chcem sa este opytat poslednu vec ci ste mali v testoch aj BMW 750i.Nemyslim aktualnu verziu ale predchadzajucu po facelifte rocnik 2005-2008.Ak ano mal by som par otazok.
odpovedať
30.07.11 21:54 | Peter
Konkurentem BMW 535i je Škoda Superb a audi A6 a dokonce i mercedes E.Co je z této čtveřice nejhezčí a nejluxusnější?Já si myslím že asi Superb a co vy?
odpovedať
31.07.11 10:15 | LuboTS
Treba sa držať pri zemy..ponuka motorov tak isto individualizacia celkovo nahrava v prospech silnej premiovej trojky z nemecka... Dizajn je subjektívna vec no nemyslím si, že práve Superb je auto ktoré by bolo najkrajsie...hlavne je z inej triedy aj ked to auto je naozaj dobre...
odpovedať
27.12.11 00:29 | Johny
Superb je v cenovej kategorii jednotka, ale samozrejme že drahšie BMW bude lepšie, to sa neda velmi porovnavať.
odpovedať
26.12.11 14:10 | Otec
TO AKO KEBY SI POROVNAVAL KONKURENČNE KANALIZACIU S CIVILIZÁCIOU, VIDNO ZE SI NA TAKOM AUTE NIKDY NEJAZDIL. JA MÁM Už 1,5 ROKA BMW 535GT a žiadne A6, MB-E, a tobôž ŠKODOVKA jej nesiaha ani po kotníky!!! Pôvodne som si strašne chcel kúpiť MB-E350 - ale nie len pocitovo je to hračka pre malé deti, /už nevedia ako majú na seba v mercedese upozorniť, len zbrojiť proti konkurencii, že? - Lebo Medveď/ K A6 sa nebudem vyjadrovať /konkurenčne sa môže rovnať možno tak S6 v plnej výbave, alebo A8, ale to je už iná kategória aj v BMW/, a Škodovka je pre tých čo ešte nedospeli na poriadne auto ako je BMW 5. /jazdím aj na nej, no len po meste , na tankodrom v mestách je to tak ako rát, no po viac ako 200km je to auto za trest. Nová BMW 5ka, je podľa mňa najkrajšia limuzína aká kedy bola vyrobená, /jazdím na nich už od roku 2002/ vždy keď toto auto vidím z akéhokoľvek uhla ma chytí za srdce. Z každej strany vyzerá majestátne, elegantne a ide z nej rešpekt, to nevravím o koncových svetlách, jazdných vlastnostiach, komforte a o pocite. Kto ju nevlastní, alebo nikdy nejazdil, len mudruje lebo závidí, nech sa zamyslí nad sebou, lebo závisť nie je moc dobrá vlastnosť?! p.s. mám za ebou už vyše 30 áut v mojom živote, a to nie hocakých /Maserati, Porsche, Mercedesi, Audi, atď. tak si dovoľujem oponovať. O.
odpovedať
27.12.11 00:34 | Johny
tomu hovorím život, každý rok dať len tak melón hore komínom na amortizácii vozidla. Rád by som si to niekedy vyskúšal :-)
odpovedať
17.04.13 20:16 | Brano
Plny suhlas! Porovnavat BMW so Skodovkou (aj ked superb, ved je to stale len downgreatovany VW) je fatalny nezmysel! Proste neporovnatelne veci a to pochopi clovek az ked odjazdi dost km v mnohych a aj tychto autach.
Mal som uz viacero a roznych aut. Momentalne jazdim BMW F-10 (525D automat), a musim povedat, ze je to spickove auto, hadam najlepsie ake som kedy mal... v porovnani so skodoukou? ...skoda slin... :-)
odpovedať
30.06.13 21:42 | Palinque
Maros necital som clanok o aute ale podla komentarov by som ta rad upozornil na niektore veci
1. pises ze: "Údaje ako dátum merania a manuálna prevodovka v grafe neber vážne, chalani v MMR sa často ponáhľajú a posledné čo budú robiť je presne vypĺňať jednotlivé polia správne." myslim ze tymto trpi troska doveryhodnost celeho clanku
2. mal by si si priznat ze napisat "najlepšie auto na svete" je trochu prisilna kava ked neskor priznavas ze si nesedel v kazdom aute z danneho segmentu je to ako tvrdit ze najdlhsia rieka je dunaj lebo dlhsiu si nevidel

takze ja by som to zhodnotil tak ze nik nieje dokonaly a verim ze to auto moze mat titul najlepsie auto v ktorom som kedy sedel

v kazdom pripade prajem este vela stastnych km a vela citatelov
odpovedať
01.07.13 08:37 | MaroS TopSpeed.sk
Pali, som rád, že nám tieto merania v MM racingu robia a určite chalanov nebudem tlačiť k tomu aby vypĺňali nejaké kolonky pre väčšiu dôveryhodnosť. Tu je to postavené inak, buď nám veríte, alebo nie...

Čo sa týka tvrdenia NAJLEPŠIE AUTO NA SVETE za tým si stojím aj keď som na všetkých nejazdil. Človek nemusí vidieť a vyskúšať všetko na to aby niečo dokázal tvrdiť. Na to sú aj skúsenosti ostatných, ktorým verím a rešpektujem ich...
odpovedať

Partneri