05.02.2016

BMW M budú hybridy

BMW potvrdilo, že hybridné modely M3, M4 a M5 sú nevyhnutné. Niektorým fanúšikom eMkových bavorákov práve možno stúpol tlak, ale áno, je to tak. V Mníchove rúcajú ďalšie bariéry a po turbomodeloch a pohone 4x4 dostanú modely M aj elektromotory.

 

„Pozrieme sa na elektrifikáciu. Myslím, že je to nevyhnutné, ale záleží na možnostiach zvýšenia výkonu."

Podľa Dirka Hackera, vysokopostaveného manažéra BMW, je budúcnosťou vysokovýkonných modelov M hybridná technológia. V Mníchove však nestratili rozum a elektromotory nainštalujú do auta pre zvýšenie výkonu a zlepšenie odozvy, a nie kvôli zníženiu spotreby paliva. Hoci automobilku určite teší aj ekologickejšie auto, ktoré vypúšťa menej emisií.


„Pozrieme sa na elektrifikáciu. Myslím, že je to nevyhnutné, ale záleží na možnostiach zvýšenia výkonu,“ povedal Dirk Hacker. Britskí reportéri sa spýtali Hackera na to, či nejakých zákazníkov divízie M zaujíma čisto elektrický režim a dojazd na baterky 40 km. „Zistili sme, že naši zákazníci nechcú jazdiť bez spaľovacieho motora. Chcú vedieť, či tieto zmeny pomôžu výkonu,“ odpovedá Hacker. To znamená, že v budúcnosti nemáme čakať čisto elektrický model M. V rozhovore tiež naznačil, že BMW sa neponáhľalo s osvojením hybridnej technológie a skôr čakalo na moment, kedy sa budú dať batérie bez problémov integrovať do auta bez neblahých účinkov na dynamiku jazdy.


„Budeme sa musieť pozrieť na negatívny dopad elektrifikácie na hmotnosť,“ upresňuje Hacker. Ďalej naznačuje, že príchod hybridných M modelov ešte nie je presne naplánovaný. Záleží najmä na tom, či dokážu inžinieri namontovať batérie na súčasné platformy, alebo budú musieť vyvinúť úplne nové.


Fanúšikov divízie M môžem potešiť tým, že celková rovnováha auta je pre vývojárov najdôležitejšia. V Mníchove nie sú pripravení vymeniť jazdný zážitok za vysoký výkon a lepšiu spotrebu. „Hmotnosť auta je veľmi dôležitá. Nemyslím si, že je najlepší nápad neustále zvyšovať výkon v týchto modeloch. Našou filozofiou je dosiahnuť správny balans medzi výkonom a jazdným zážitkom,“ vysvetľuje Hacker.


Čo si o tom myslíte vy? Patrí do modelov M len spaľovací motor?


Zdroj: autoexpress



DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

05.02.16 10:40 | Speedy55

49

74

Ak to pomoze vykonu a neuskodi vahe tak preco nie,rekuperacny system sa bude pomaly ale isto montovat do vsetkych aut. Buducnost je v el. Motoroch takze sa ziadna automobilka tomu nevyhne. Ak by sa dali baterie dobyt pocas 20km jazdenia na spalovacom motore a potom by sa dalo o5 jazdit na el.pohon aspon tych 50 km,malo by to svoje opodstatnenie. Treba ist vopred ale samozrejme dat vzy volbu poriadne si uzit jazdu na plny plyn!
Jazdím na: Volkswagen Golf V, 1.6 MPi

odpovedať

3 | 0

05.02.16 15:05 | R1S0
ach jaj, uz su tieto kecy o tom ako bmw nie je bmw lebo hento,lebo tamto, a ako ich majitelom stupa tlak lebo hento a tamto a podobne otravne....
keby sme mali bazirovat na tradiciach, tak doteraz jazdime na konoch...

odpovedať

05.02.16 17:22 | fayn

168

72

je rozdiel ked je nejaka technologia nahradzovana inou lebo nova je lepsia a ked je nahradzovana len preto lebo uradnik vymysla kokotiny.

odpovedať

5 | 3

05.02.16 22:19 | frodo

8

73

nevymýšla žiadne kokotiny :) Skús sa zamyslieť prečo má dneska skoro každý rakovinu? (obrazne povedané). Neviem ako ty ale mne sa ten bordel y výfukov dýchať velmi nechce....

odpovedať

3 | 1

06.02.16 10:05 | raffo

267

69

Ty si teda dal relevantný dôkaz prečo ma každý rakovinu. Výfukové plyny a práve z beziňákov. Nie z filtrov pevných častíc ktoré vytvárajú prach ktorý je tak jemný že ho ľudské pľúca nevedia vykašlať. A nebude to náhodou chémiou ktorú denno denne prímame potravou?
Jazdím na: Hyundai genesis, Peugeot 206

odpovedať

3 | 2

06.02.16 11:31 | fayn

168

72

keby slo uradnikom o zdravie preco je v EU nafta lacnejsia nez benzin. nikde na svete len v ZESR sa predava tolko naftakov. vcera som si vsimol u nas benzin drahsi o 30% od nafty - wtf? Potom je celkova spotreba v peniazoch na benzin vyssia aspon 1,5x od nafty. keby slo bruselskym a inym kokotom o zdravie tak je to naopak. cela ta saskaren s emisiami je jeden velky ojeb ktory normalnym ludom nijako nepomaha lebo tlaci do prevadzky naftaky ktore su jednak drahsie na kupu a dvak spinavsie v prevadzke.

odpovedať

2 | 0

06.02.16 14:26 | supervizor
Drahší nafťák znamená vyššiu DPH, drahší servis nafťákov znamená vyššiu DPH za súčiastky a služby. A nie vo všetkých štátoch Európy je nafta lacnejšia ako benzín.
Európa má vplyvom nerovnomerného rozloženia druhu pohonu automobilov problém s nadbytkom benzínu a nedostatkom nafty, ktoré vedia rafinérky z ropy vyrobiť. Pomôcť by mohlo vyrovnanie dane oboch palív.

odpovedať

06.02.16 14:55 | painkiller

96

78

Konečne tu niekto predložil konštruktívny návrh. To vyrovanie daní by spôsobilo relatívne rýchly prechod k benzínu. Ale problém by tu zrejme čiastočne ostal, pretože z 1 barelu (159 litrov) sa vyrobí 40l benzínu a 80 litrov nafty + zvyšok sú oleje a a sfalt. Čoby potom robili s tou nepotrebnou naftou?
Jazdím na: BMW 135i cupé

odpovedať

0 | 0

06.02.16 15:16 | fayn

168

72

to iste co vo zvysku sveta.

odpovedať

1 | 0

06.02.16 15:57 | supervizor
Podiel benzínu a nafty vedia rafinérky čiastočne upraviť podľa potrieb trhu. Teraz vyrábajú viac nafty na úkor benzínu a aj tak to nestačí. Nákladné autá, dodávky a lokomotívy bude stále výhodnejšie prevádzkovať na naftu. A pokiaľ sa v Európe neudomácnia americké 3 a viac litrové benzínové motory, mohol by byť tento systém vyvážený.

odpovedať

android aplikacia