O BMW M7 fanúšikovia i novinári špekulujú už dlho. Mníchovskej automobilke totiž chýbal priamy súper pre svojich najväčších konkurentov a ich superrýchle limuzíny Mercedes-AMG S63 4Matic a Audi S8 Plus. Obe ponúkajú dlhý rázvor, luxus a zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 4 s aj napriek hmotnosti cez 2 tony. Ak ste chceli BMW, riešením mohla byť Alpina B7 xDrive, no teraz vám automobilka ponúkne aj niečo priamo zo svojej stajne, BMW M760Li xDrive.

Superrýchla limuzína od BMW má označenie M760 Li xDrive. Váži cez 2 tony, no dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,9 s. Ak si priplatíte, obmedzovač rýchlosti vás zastaví až pri 305 km/h.

Motor V12 v kombinácii s 8-stupňovou prevodovkou Steptronic Sport a pohonom xDrive dávajú sedmičke neuveriteľnú dynamiku.

BMW už v minulej generácii urobilo pokus s označením M pre BMW radu 7. Bol to konkrétne model BMW 760Li V12 M Bi-Turbo, ktorý vznikol ako limitovaná edícia pre istého predajcu v Saudskej Arábii. No nebol to skutočný model M ani M Performance. A hoci sedmičky ani v predošlých generáciách rozhodne neboli pomalé, niečo tomu chýbalo. Niečo, čo aj v predošlej generácii zabezpečovala Alpina B7. BMW pritom už od roku 1987 tradične ponúka rad 7 aj s motorom V12. A motor s presne takýmto usporiadaním má aj nový vrchol ponuky mníchovskej limuzíny. Na rozdiel od predošlej generácie modelu 760 je však väčší. Jeho objem je 6,6 litra, zatiaľ čo starý motor mal "iba" 6 litrov. Je zrejmé, že nový motor má základ v 12-valci od Rolls Royce. Dostal prepĺňanie TwinPower Turbo a je vyladený na 441 kW (600 k) pri 5 500 otáčkach. Maximálny krútiaci moment tohto agregátu je 800 Nm pri 1 500 otáčkach. To sú hodnoty, ktorými dorovnal svojich súperov a aj spomínanú novú generáciu Alpiny B7. Najväčší rozdiel medzi BMW a Alpinou je však v tom, že Alpina má pod kapotou 4,4 litrový prepĺňaný V8 s presne rovnakou maximálnou hodnotou výkonu aj krútiaceho momentu. M760 Li pritom jemne zaostáva za B7 v zrýchlení. Hoci limuzína s hmotnosťou 2 180 kg bez vodiča, dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za neuveriteľných 3,9 s, B7 to dokáže ešte o 0,2 s rýchlejšie. Priam brutálna je aj maximálna rýchlosť M760 Li. V základnej verzii je síce obmedzená na tradičných 250 km/h, no s M Driver’s balíkom vás obmedzovač zastaví až na rýchlosti 305 km/h. Mimochodom, rovnako je na tom aj Audi S8.

Motor V12 je spojený s 8-stupňovou prevodovkou Steptronic Sport. Ako sa na model M Performance patrí, má športovejšie naladenie. Krútiaci moment cez ňu putuje na všetky 4 kolesá pomocou systému xDrive, pričom priorita pohonu je na zadných kolesách a systém pomocou údajov zo stabilizačného systému DSC prerozdeľuje výkon na jednotlivé kolesá podľa ich trakcie. Ak by vás zaujímalo, koľko takáto luxusná raketa žerie, vedzte, že výrobca jej udáva kombinovanú spotrebu 12,6 l/ 100 km. Zážitku z riadenia a agilite aj napriek jeho rozmerom napomáha nielen premenlivý prevodový pomer riadenia, ale aj natáčanie zadných kolies. M760 Li jazdí na 20" kolesách a nič menšie naň ani nemôžete obuť. 20" disky vzoru 760M vo farbe Cerium Grey totiž skrývajú 19" brzdové kotúče s modro lakovanými strmeňmi.

Rovnako ako všetky modely BMW radu 7 množstvo asistenčných systémov. S výbavou Driving Assistant Plus dostanete napríklad asistenta riadenia a prechodu medzi pruhmi, systém zotrvania v jazdnom pruhu s prevenciou bočnej kolízie, systém na prevenciu kolízie zozadu a výstrahy súvisiace s pohybom premávky za vozidlom. Nechýba ani adaptívny tempomat, či asistent pre jazdu v hustej premávke, ktorý umožňuje jazdu v poloautomatickom režime.  Ľahšiemu manévrovaniu pomáhajú aj funkcie zobrazenia 3D View a Panorama Side View na displeji systému iDrive.

Rýchlomer M760 Li má stupnicu až do 330 km/h.

Dynamický charakter auta dopĺňajú nové nárazníky s väčšími otvormi pre prívod vzduchu vpredu, ale aj aktívny výfukový systém s regulačnými ventilmi a 4 koncovkami. Okrem tradičného luxusu nájdeme niekoľko doplnkov M Preformace aj v interiéri. Potenciál auta vodičovi prezrádza rýchlomer so stupnicou do 330 km/h a niekoľko nápisov V12. Okrem kože Nappa na sedadlách tu však nájdeme aj čierne obkladové lišty z kvalitného dreva a strop čalúnený alkantarou.

Ak si chcete vychutnať dynamiku vrcholného modelu bez toho, aby ste pútali viac pozornosti, ako je nutné, BMW pre vás pripravilo verziu BMW M760Li xDrive V12 Excellence.

BMW však ponúka túto vysokovýkonnú verziu aj menej nápadnej alternatíve. Ak nechcete, aby bolo na prvý pohľad jasné, že jazdíte na superrýchlej limuzíne, no chcete si vychutnať dynamiku vrcholného modelu bez toho, aby ste pútali viac pozornosti, ako je nutné, je tu pre vás verzia BMW M760Li xDrive V12 Excellence. Pôsobí v podstate ako bežná sedmička. Chýba jej aerodynamický balík v podobe spomínaných nárazníkov a decentného spojlera. Naopak, v tejto verzii dostanete viac chrómu a označenie M760Li nahradí jednoduchý nápis V12. Diskrétnejšiemu vzhľadu prispievajú aj 20" leštené disky kolies vzoru 646 a brzdové strmene lakované čiernou farbou. V interiéri tejto verzie vás bude čakať volant zdobený drevom a rýchlomer so stupnicou do 260 km/h. Komfortnejšie je v tomto prípade ladený aj výfukový systém.

  BMW M760Li xDrive
Motor:

V12

Prepĺňanie technológiou TwinPower Turbo, Priame vstrekovanie, Variabilné ovládanie vačkových hriadeľov Double-VANOS

Zdvihový objem: 6 592 cm3
Počet valcov / ventilov: 12/48
Maximálny výkon: 441 kW (600 k) pri 5 500 ot/min
Maximálny krútiaci moment: 800 Nm pri 1 500 ot/min
Maximálna rýchlosť: 250 km/h/ 305 km/h s M Driver's balíkom
Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 3,9 s
Kombinovaná spotreba: 12,6 l/ 100 km
Prevodovka: 8-stupňová automatická Steptronic Sport
Vonkajšie rozmery d/v/š : 5 238 mm/ 1 902 mm/ 1 485 mm
Rázvor: 3 210 mm
Svetlá výška: 135 mm
Priemer otáčania: 12,9 m
Pohotovostná hmotnosť:

2 180 kg DIN (bez vodiča)

2 255 kg EU (so 75 kg vodičom)

Brzdy:

kotúčové so 4-piastikovým pevným strmeňom vpredu

kotúčové s 1-piestikovým plávajúcim strmeňom vzadu

Podvozok:

vzduchový podvozok s riadením oboch náprav

Predná náprava: hliníková, dvojité priečne ramená so samostatným spodným ramenom

Zadná náprava: hliníková, 5-prvková

Rozmery kolies:

8,5Jx20 vpredu, pneu 245/40 R20

10Jx20 vzadu, pneu 275/35 R20

Rozchod p/z : 1 611 mm/ 1 640 mm
Objem nádrže: 78 l
Objem kufra: 515 l

Zdroj: BMW