Inžinieri EuroNCAP pokračujú v systematickom rozbíjaní áut už viac ako 20 rokov. Včera uverejnili výsledky pre BMW radu 5 G30 a Fiat Doblo. Nás pochopiteľne zaujímajú výsledky veľkého bavoráku. Od poslednej zmeny metodiky hodnotenia nie je maximálne hodnotenie samozrejmosťou. Ako si teda počínalo BMW radu 5 siedmej generácie?

„Štandardne dodávaný autonómny systém brzdenia (AEB) ukázal dobré výsledky v testoch funkcionality pri diaľničných rýchlostiach. Kolízii bolo zabránené takmer vo všetkých prípadoch a pri ostatných došlo k zníženiu rýchlosti.“

BMW 5 G30 získalo 5 hviezd a výborné hodnotenie v kategórii ochrany dospelej posádky

Nové BMW radu 5 ukázalo v testoch EuroNCAP veľmi dobré hodnotenie. Výsledkom je 5 hviezd. Za ochranu dospelej posádky má manažérsky sedan 91 %. V hodnotení ochrany detskej posádky má 85 %. Za ochranu chodcov má tiež výborný výsledok v podobe 81 % aj vďaka aktívnej kapote, ktorá pri náraze vystrelí a lepšie tak ochráni hlavu chodca.

BMW radu 5 má za asistentov 59 %

Za asistenčné systémy má BMW 59 %. Pritom EuroNCAP tvrdí, že systémy si počínali dobre, ale napríklad porovnateľné Volvo S90 dosiahlo hodnotenie až 93 %. Nehodám totiž dokázalo zabrániť aj vo vyšších rýchlostiach, vďaka lepším aktívny systémom.

 

Mercedes triedy E bol však od bavoráku len o málo lepší s výsledkom 62 %.  Systémy v BMW vo všetkých prípadoch buď zabránili nehode alebo znížili rýchlosť nárazu. Medzi aktívnymi prvkami nechýba autonómny systém brzdenia (AEB). Ten rozoznáva okrem áut aj chodcov a funguje aj v meste aj mimo neho. Testované vozidlo však nebolo vybavené systémom, ktorý udrží auto v jazdných pruhoch. Ten je totiž za príplatok.

 

„Štandardne dodávaný autonómny systém brzdenia (AEB) ukázal dobré výsledky v testoch funkcionality pri diaľničných rýchlostiach. Kolízii bolo zabránené takmer vo všetkých prípadoch a pri ostatných došlo k zníženiu rýchlosti,“ hodnotí EuroNCAP v oficiálnej správe.