Automobilky sa radi chvália motoršportovými úspechmi. Na to však potrebujú úspešné pretekárske auto. Pre tohtoročnú sezónu DTM sa už značky predháňali v predstavovaní nových špecifikácií pre svoje vozidlá. BMW prezradilo niektoré detaily o prácach inžinierov vo veternom tuneli. Práve aerodynamika dokáže v pretekoch rozhodnúť o posledných sekundách, ktoré môžu znamenať víťazstvo alebo „len“ druhé miesto.

Pre tohtoročnú sezónu DTM upravilo BMW aerodynamiku podľa nových predpisov. Tie viedli k novým prácam na M4 DTM, ktoré muselo ako zmenšený model stráviť vo veternom tuneli až 50 dní. To je naozaj úctyhodné číslo.

Celé plánovanie vo veternom tuneli podliehalo presnému harmonogramu, ktorý vozidlo „zažije“ na pretekárskom okruhu.

Každý deň bolo testovanie obmedzené na maximálne 15 hodín. BMW tvrdí, že to nebolo ani o minútu viac. Sú to Nemci, takže sa im v tomto aj dá veriť. Z dôvodu zníženia nákladov spolupracovala na vývoji aerodynamiky s automobilkou tiež Nemecká Motoršportová Asociácia (DMSB).

Technici mohli na modeli pracovať maximálne 15 hodín denne.

Celé plánovanie vo veternom tuneli podliehalo presnému harmonogramu, ktorý vozidlo „zažije“ na pretekárskom okruhu. Rýchlosť vetra sa teda pravidelne striedala, od najnižších po tie najvyššie možné dosiahnuté rýchlosti na okruhoch.

Upravené M4 DTM pre tohtoročnú sezónu má už všetky skúšky vo veternom tuneli za sebou.

V závislosti od zložitosti dielov na karosérii mohli technici testovať priemerne 3 konfigurácie za hodinu. Model BMW M4 DTM bol namontovaný na podstavci s presným umiestneným a toleranciou na stotiny milimetra.

Kým prebiehali práce na zmenšenom modeli (60 % z pôvodného vozidla), na inom mieste už prebiehala analýza zhromaždených dát, ktoré neskôr na maketu aplikovali. Koniec koncov, každá ďalšia hodina pre nové konfigurácie by bola premrhaným časom. Pozrite si video, v ktorom BMW ukazuje zmeny, ktoré testovali na zmenšenom modeli M4 DTM.