BMW experimentovalo s vodíkovým pohonom už v minulosti. Vtedy predstavili vodíkové BMW rady 7. To bolo poháňané obrovským 6,9 litrovým vidlicovým 12-valcom. Výkon bol však skromnejší. Z veľkého objemu dostali len 260 koní a 393 Nm. Auto akcelerovalo na stovku za 9,5 sekundy.

Vo vývoji je v súčasnosti nová generácia vodíkových áut. Tie budú používať novú technológiu palivových článkov, vyvinutú v spolupráci s Toyotou. Tie za posledné roky zaznamenali ohromné zlepšenie a Toyota ich využíva v modeli Mirai.

„Dokážem si predstaviť, že v budúcnosti presunieme peniaze určené na vývoj spaľovacích motorov do vývoja batérií a elektromotorov. Raz proste príde čas, kedy sa zameriame viac na elektrickú energiu. A ten čas možno nie je ďaleko.“

Prvým vodíkovým vozidlom bude derivát pripravovaného BMW i5. Či sa ho však dočkáme aj v predaji, je otázne.

„Aj naďalej budeme investovať do vodíku. Najskôr však otestujeme, či technológia funguje na vzorke testovacích prototypov.“, povedal Ian Robertson, šéf predaja a marketingu BMW. „Skutočným problémom nie je, či dokážeme postaviť schopné autá. Problém je v infraštruktúre. Otázkou je, či môže byť vybudovaná, a či to bude efektívne.“ Prvým vodíkovým vozidlom bude derivát pripravovaného BMW i5. Či sa ho však dočkáme aj v predaji, je otázne.

Podľa Robertsona môžu vodíkové autá ohroziť elektrické. Jedným z dôvodov je očakávaný prechod na lepšie batérie. Pokrok sa nezastaví pri Lithium-ionových batériách. Dnes už poznáme vyspelejšie lithium-air batérie. Preto očakávame prechod do tejto technológie. Predpokladá, že pokrok v batériách prinesie v nasledujúcich 10 rokoch kratšiu nabíjaciu dobu a väčšiu kapacitu. Pokrok v batériách by znamenal zastavenie vývoja vodíkových áut. Podľa ďalšieho vyhlásenia bude ohrozený aj vývoj klasických spaľovacích motorov.

„Dokážem si predstaviť, že v budúcnosti presunieme peniaze určené na vývoj spaľovacích motorov do vývoja batérií a elektromotorov. Raz proste príde čas, kedy sa zameriame viac na elektrickú energiu. A ten čas možno nie je ďaleko.“ Povedal Robertson.

Svedčia o tom aj snahy BMW na poli predaja súčasných elektrických vozidiel. BMW očakáva, že za tento rok sa predá 15 000 kusov modelu i3, čo robí z BMW tretieho najväčšieho výrobcu elektromobilov na svete.

Zdroj: autocar.co.uk