Švédsko investovalo milióny, aby urobilo kamiónovú dopravu ekologickejšou. Teraz spúšťajú prvé kilometre elektro-ciest, teda presnejšie elektrodiaľnic. Nápad je pritom ľahko realizovateľný. Pozdĺž cesty sú umiestené stĺpy elektrického vedenia rovnako ako popri železnici. Na ne sa pripoja upravené kamióny. Urobia tak sami, bez akejkoľvek asistencie a počas jazdy. Priekopníkom týchto technológii je Scania. 

Po úspešnom napojení sa hneď vypne spaľovací motor a kamión frčí na elektrinu. Keď sa spojenie preruší, diesel to zasa preberie.

Vplyv kamiónovej dopravy na životné prostredie považujú odborníci za jeden z najhorších. Tovar však musíme nejako rozviezť tam, kam patrí.  Aj na našich cestách sú ich doslova tisíce. Niekedy nám lezú na nervy. Ničia cesty, spomaľujú premávku, v týchto dňoch sa sem tam nejaký skríži na horskom prechode a ešte k tomu znečisťujú životné prostredie. Aspoň to posledné by nemuseli, povedali si Švédi. A tak prišli s týmto jednoduchým nápadom – skrížiť trolejbus, vlak, električku a kamión do jedného. Výsledkom sú hybridné kamióny schopné na diaľniciach, kde trávia najviac času, produkovať nulové emisie. Po tom, ako sa dostanú na diaľnicu, sa špeciálnym zariadením napoja na elektrické vedenie. Zvládnu to aj v rýchlosti približne 90 km/h a to bez nutnosti zásahu vodiča. Po úspešnom napojení sa vypne motor a kamión frčí na elektrinu. Keď sa spojenie preruší, diesel to preberie. Aké ľahké... Nápad sa páči a nad jeho realizáciou uvažujú už aj v USA.

Zdroj: Startitup