Aj napriek väčším vonkajším rozmerom interiér príliš nenarástol. Je však kvalitnejší.

Aj napriek väčším vonkajším rozmerom interiér príliš nenarástol. Je však kvalitnejší.

CTS je pre automobilku naozaj dôležitý. Preto nikto nečakal žiadne experimentovanie, ale skôr hru na istotu. Výsledkom je štandardný hranatý dizajn. Na prvý pohľad je jasné, že auto pochádza od Cadillacu. Dizajnovým štýlom nadväzuje na menší ATS.

V prednej časti si určite všimnete veľkú masku chladiča a zaujímavo riešené svetlá. Tým dominuje dlhý zvislý pás diód. Sedan pôsobí po celej svojej dĺžke naozaj dynamicky. Zadnej časti vládnu kosodĺžnikové koncovky výfuku, veľké tretie brzdové svetlo a zvislé zadné svetlá. Európania americký dizajn veľmi nemusia, no tento kúsok má k našim predstavám o aute rozhodne blízko. To však neznamená, že si nenájde aj svojich zarytých odporcov.

Sedan narástol najmä na dĺžku. Pribudlo mu 12,7 centimetra a od 5 metrov hranice ho delia iba 4 centimetre. Vďaka tomu narástol rázvor o 2,91 centimetra. V porovnaní s predchodcom je nová generácia však o 2,5 centimetra užšia. Cadillac tvrdí, že takmer dosiahol ideálne rozloženie hmotnosti 50:50. CTS dokonca medzigeneračne schudlo o 110 kg. Pohotovostná hmotnosť by teda mala štartovať na 1640 kg. V porovnaní s BMW 528i je CTS ľahší o 90 kg. Najvyššia pohotovostná hmotnosť bude 1847 kg.

CTS s 3,6 litrovým dvojito prepĺňaným šesťvalcom zvládne 100 km/h za 4,6 sekundy. Základnej verzii s 2,0 litrovým štvorvalcom to potrvá 6,1 sekundy.
Nové CTS vyzerá rovnako dynamicky aj elegantne zo všetkých strán.

Nové CTS vyzerá rovnako dynamicky aj elegantne zo všetkých strán.

Dizajn interiéru opäť pochádza z menšieho súrodenca ATS. Dominuje mu obrovská 12 palcová dotyková obrazovka systému CUE. Predchádzajúca generácia zaostáva za konkurenciou v kvalite interiéru. Na prvý pohľad sa zdá, že tento problém automobilka odstránila. Vnútro by mali obsadiť kvalitné plasty, koža alebo aj drevo, hliník a karbón.

Na palube nebudú chýbať predné sedadlá nastaviteľné v 20 smeroch, audiosystém Bose s 11 alebo 13 reproduktormi alebo štandardný počet bezpečnostných a ďalších technických prvkov. Za všetky spomeniem napríklad 10 airbagov, strážcu jazdného pruhu, adaptívne svetlomety alebo adaptívny podvozok.

Cadillac ukryl to najzaujímavejšie pod kapotu. Základ bude tvoriť dvojlitrový štvorvalec s výkonom 203 kW (276 k) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm. V strede ponuky bude 3,6 litrový nepreplňovaný šesťvalec s výkonom 239 kW (325 k) a krútiacim momentom 373 Nm. Vrcholom bude ten istý šesťvalec s dvomi turbodúchadlami, ktorý dosiahne 313 kW (426 k) a 583 Nm. Neskôr sa k ponuke pridá ešte výkonnejší model CTS-V.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov

Výkon bude motor posielať na zadné kolesá. Majitelia za príplatok dostanú aj pohon všetkých kolies. To však neplatí pre najsilnejšiu verziu, kde pôjde sila výhradne dozadu. Presun výkonu z motora na cestu zabezpečí dvojica automatických prevodoviek. V6 Twin Turbo dostane automat so 7 stupňami. Ostatným verziám postačí 6 prevodov.

Kto nechce čakať na CTS-V bude mať možnosť voľby verzie Vsport, ktorá bude mať lepšie brzdy, strmšie radenie, posilnené chladenie a elektronicky riadený samosvorný diferenciál.

Podvozok od základnej verzie dostane adaptívne tlmiče Magnetic Ride Control. Cadillac vpredu použije zavesenie typu MacPherson. Zadná náprava dostane nezávislé viacprvkové zavesenie. V ponuke budú 17, 18 a 19 palcové disky.

Výroba nového CTS začne už počas tejto jesene. Do Európy však pravdepodobne príde až začiatkom budúceho roka. Cenu zatiaľ nepoznáme. Cadillac obnovil svoje zastúpenie aj na Slovensku a teda CTS dorazí aj priamo ku nám.

Zdroj: tlačová správa

Prečítajte si aj: Prvá recenzia Cadillac ATS 2.0T A 4x4

Nie som fanúšik amerického dizajnu. Preto mi je až čudné, že CTS sa mi celkom páči.

Nie som fanúšik amerického dizajnu. Preto mi je až čudné, že CTS sa mi celkom páči.