Nové Camaro teda môže dostať motor 2,0 Turbo. Túto pohonnú jednotku poznáme (alebo skôr nepoznáme) z Cadillacu ATS. V tomto sedane dosahuje výkon 203 kW (276 k) a maximálny krútiaci moment 353 Nm. Výrobca v prípade Camara možno prihodí pár kW navyše.

Nebude to prvý raz, kedy Chevrolet dá do Camara štvorvalec. Takýto experiment už automobilke nevyšiel s treťou generáciou, ktorá mala v prvej polovici 80. rokov pod kapotou 2,5 litrový štvorvalec.

Keďže Camaro má byť vďaka novej platforme ľahšie, menší preplňovaný motor nemusí uškodiť jeho jazdným výkonom. Utrpieť môže jeho imidž v očiach fanúšikov. To však samotné musle car na ceste nespomalí. Možno to mierne ovplyvní predaj. Špekulovať o tom je ešte predčasné.

Zatiaľ je ešte predčasné hádzať nové Camaro do odpadkového koša len kvôli myšlienke, že základná verzia môže mať preplňovaný štvorvalec. Ak to neuškodí jazdnej dynamike a z reproduktorov nemôjde rev osemvalca, tak je všetko v poriadku.
Camaro je legenda. Možno druhý pokus so štvorvalcom bude úspešný.

Camaro je legenda. Možno druhý pokus so štvorvalcom bude úspešný.

Šieste Camaro nebude len ekologický preplnený suchár. Chevrolet plánuje pod jeho kapotu vpraviť aj šesťvalec s výkonom okolo 220 kW (300 k) a model SS dostane aj osemvalec. Ten bude mať výkon okolo 294 kW (400 k).

S downsizingom sa jednoducho musíme zmieriť. Pokiaľ ešte zvuk z reproduktorov nie je štandard, nič zlé nám nehrozí. Vyzerá to tak, že Chevrolet Camaro nebude jediné muscle car, ktoré ide smerom znižovania objemu. Ford plánuje údajne urobiť to isté s Mustangom.

Zdroj: auto.cz

Prečítajte si aj: 1969 Camaro s dvetisíc koňmi pod kapotou!