09.02.2016

Chcete BMW M7? Alpina ponúka riešenie s názvom B7 BiTurbo

Už dlhšiu dobu sa špekuluje o tom, či BMW prinesie športový model radu 7. Niektoré správy to potvrdzujú, iné vyvracajú. Dvorný úpravca bavorákov Alpina však ponúka riešenie, na ktoré nemusíte dlho čakať. Ide o model B7 BiTurbo, ktorý úpravca predstaví už na autosalóne v Ženeve.

 

Dynamika vozidla je na danú veľkosť zarážajúca. Alpina B7 xDrive akceleruje na stovku za 3,7 sekundy, maximálna rýchlosť je 311 km/h (predbežný odhad). Pred pár rokmi dosahovali takéto hodnoty len superšporty.

Alpina B7 bude športová, ale aj komfortná vďaka rôznym režimom jazdy.

Veľký sedan má pod kapotou 4,4 litrový twin-turbo motor V8.  Výkon je rovných 600 koní (441 kW) a 800 Nm. O prenos výkonu na všetky kolesá sa stará špeciálna športová 8-stupňová prevodovka ZF. Na vývoji prevodovky spolupracovala aj Alpina.


Pod kapotou modelu BWM 750i má 4,4 litrový motor výkon „len“ 330 kW (450 koní) a 650 Nm. Výkon 600 koní sa podarilo úpravcom dosiahnuť vďaka novému nasávaniu vzduchu, medzichladiču, turbu, ale aj novým piestom a športovému výfukovému potrubiu. Dynamika vozidla je na danú veľkosť zarážajúca. Alpina B7 xDrive akceleruje na stovku za 3,7 sekundy, maximálna rýchlosť je 311 km/h (predbežný odhad). Pred pár rokmi dosahovali takéto hodnoty len superšporty.

 

Srdcom auta je 4,4 litrový bi-turbo V8 s výkonom 441 kW (600 koní) a 800 Nm.

Inžinieri dopriali autu aj vylepšený adaptívny podvozok. No v žiadnom prípade nemáme čakať tvrdé naladenie. Skôr výbornú agilitu a „mimoriadny cestovný komfort pri jazde na dlhé vzdialenosti“. B7 pritom stojí štandardne na veľkých 20“ diskoch Alpina Classic. Vpredu nájdeme obutie 255/40 a vzadu 295/35. Za príplatok sú aj 21“ kované disky. O spomaľovanie sa starajú 15,5“ kotúče vpredu a 14,5“ vzadu. Na zadnej náprave nájdeme aj natáčanie kolies, ktoré zlepšuje manévrovanie v meste a stabilitu v zákrutách.


Zovňajšok sa oproti predlohe líši len v detailoch. Okrem iných diskov tu nájdeme aj unikátnu masku, predný a zadný nárazník. Maska chladiča má navyše integrované klapky, ktorými ovláda prívod vzduchu k motoru a teda aj jeho chladenie.


Vo vnútri nájdete samozrejme bohatú príplatkovú výbavu a veľmi kvalitné materiály. Štandardom je napríklad koža Nappa, keramické alebo drevené obklady, dovieranie dverí, komfortné sedačky a rôznu palubnú elektroniku.
Cenu a ďalšie podrobnosti zatiaľ nepoznáme. Premiéra modelu B7 nás čaká na autosalóne v Ženeve.

 

Interiér bude majiteľa rozmaznávať kožou Nappa, komfortnými sedačkami a bohatou palubnou elektronikou.

Zdroj: carscoops



DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

android aplikacia

Fuchs jar 2016

Najnovšie komentáre