24.03.2016

Chevrolet Camaro ZL1 má menej kg, 648 koní a 10st. prevodovku

Stále si myslíte, že americké autá vedia jazdiť rýchlo len po prvú zákrutu? O mnohých to už neplatí. Predsudky vyvrátila už predchádzajúca piata generácia Camara. Dnes tu máme jej nástupcu vo vrcholnej verzii ZL1.

 

Verzia ZL1 dostala aj odtučňovaciu diétu a oproti predchodcovi schudla 91 kg. Novinka by mala vážiť približne 1777 kg.

Rozdiely v dizajne sú len v detailoch. Aerodynamiku optimalizovali pre chladenie a dobrý prítlak

Pod kapotou sa skrýva prepĺňaný 6,2 litrový motor LT4 V8 z Corvetty Z06. V Camare je naladený na 477 kW (649 koní) a 868 Nm. Agregát dostal novú saciu časť a výfukový systém. V základe dostanete auto so 6-stupňovým manuálom (tu by sa mnohé európske značky mohli inšpirovať). Za príplatok môžete mať potom úplne novú 10-rýchlostnú automatickú prevodovku. Camaro ZL1 je prvé vozidlo z koncernu GM, ktoré dostane túto novinku. Podľa videa sú stupne veľmi krátke a prevodovka radí rýchlo aj napriek hydrodynamickému meniču.


Verzia ZL1 dostala aj odtučňovaciu diétu a oproti predchodcovi schudla 91 kg. Novinka by mala teda vážiť približne 1777 kg. Chevrolet nezverejnil presné údaje zrýchlenia, no môžeme predpokladať, že novinka bude rýchlejšia, než predchodca. Ten zrýchľoval z 0 na 96 km/h za 4,0 sekundy a rýchlomer sa zastavil až pri 290 km/h. Údaje sú pre manuál, automat bol o niečo rýchlejší. Nejakou spotrebou a podobnými nezmyslami nás Chevrolet tiež neobťažuje. Kto by predsa riešil také veci pri športovom aute?

Absolútnou novinkou koncernu GM je 10-stupňová automatická prevodovka. Camaro ZL1 ju dostane ako prvé auto.

Auto vyzerá aj naďalej hranato. Vpredu však pribudli väčšie otvory na prívod vzduchu k motoru. Predný spliter a vzadu decentné krídlo. Ďalšie úpravy nájdeme na nárazníkoch a prahoch, všetky majú za cieľ zlepšiť aerodynamiku vozidla.


Camaro ZL1 obuli do pneumatík Goodyear Eagle F1 Supercar s rozmermi 285/30 ZR20 a 305/30 ZR20. Tie sú nasadené na mnoholúčových 20“ kovaných diskoch. O spomaľovanie sa starajú brzdy Brembo, so šesťpiestikovými strmeňmi vpredu a štvor vzadu. Vozidlo ponúkne samozrejme aj technológiu GM - Magnetic Ride, teda adaptívne tlmiče. V ponuke bude aj možnosť nastavenia rôznych režimov jazdy. Verzia ZL1 vám má urobiť radosť na okruhu, ale zároveň má byť aj každodenným vozidlom. Nebude chýbať ani elektronicky riadený diferenciál a launch control. V aute nájdete aj tlačidlo na úplne vypnutie stabilizačného systému.


Aj keď sa Chevrolet stiahol z európskeho trhu, stále sem dováža autá ako Camaro a Corvetta. Špičkovú verziu ZL1 by sme preto mali vidieť aj v Európe. Do predaja by mohla prísť ešte tento rok. Cena by mala byť vzhľadom na parametre vozidla veľmi priaznivá.


Zdroj: carscoops



DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

24.03.16 10:19 | Liooooo
Takto vyzera sportove auto. bmw sa k nim moze ist ucit...

odpovedať

24.03.16 11:47 | flofa

29

86

No to áno a manuálne radenie opačne.....
Jazdím na: Mazda 3 skyactiv 2.0 g 120 AT, Volkswagen Caddy 1.9TDI PD

odpovedať

2 | 3

24.03.16 12:38 | Cento
Je to delo, ale ze by sa bmw malo ist ku nim ucit, to je trosku prehnane tvrdenie :D

odpovedať

24.03.16 11:02 | blaster

224

82

Ale že sa im riadne podaril ....šupa na ráno

odpovedať

5 | 0

24.03.16 11:53 | filippp

48

90

pekny agresor, ale bral by som facelift 2017 GT-R, aj ked cenovo je to asi troska inde. ale tak v need for speed to nejak našetrim ;)
Jazdím na: Toyota

odpovedať

0 | 0

24.03.16 12:16 | smartin

197

75

Uf, krasne auticko a aj ten zvuk je paradny!
Jazdím na: Lexus IS200, Toyota Paseo, štastie

odpovedať

1 | 0

24.03.16 16:50 | Nespoznaný
Dizajn čoraz gýčovejší. Preplácané, ako angličák z Ázie. Auto pre wau efekt, módna záležitosť, ktorá rýchlo omrzí. USA nemusím, ale do ich áut sa kedysi dalo zamilovať, a bola to láska na celý život. Toto mi pripadá, ako silikónová zombie na jedno použitie. Inak som zdravý :D

odpovedať

24.03.16 21:11 | Tuko
Bmw a mercedes sa tiez dali na gycovo ozdobkovo plastovu vlnu posledne 3 roky... dokym na auto nedas amg/m packet tak to vyzera otrasne.

odpovedať

25.03.16 08:09 | Tmk
Uplny suhlas s Nespoznanym..

odpovedať

27.03.16 22:44 | Pribinacek

122

60

odtucnovacia dieta v style "dnes som si neodkrojil z tej klobase v chladnicke" .. 1770kg!!
Jazdím na: Toyota Land Cruiser, Mercedes C 124, Suzuki Swift Sport

odpovedať

0 | 0

android aplikacia

Fuchs jar 2016