Stále si myslíte, že americké autá vedia jazdiť rýchlo len po prvú zákrutu? O mnohých to už neplatí. Predsudky vyvrátila už predchádzajúca piata generácia Camara. Dnes tu máme jej nástupcu vo vrcholnej verzii ZL1.

 

Verzia ZL1 dostala aj odtučňovaciu diétu a oproti predchodcovi schudla 91 kg. Novinka by mala vážiť približne 1777 kg.

Rozdiely v dizajne sú len v detailoch. Aerodynamiku optimalizovali pre chladenie a dobrý prítlak

Pod kapotou sa skrýva prepĺňaný 6,2 litrový motor LT4 V8 z Corvetty Z06. V Camare je naladený na 477 kW (649 koní) a 868 Nm. Agregát dostal novú saciu časť a výfukový systém. V základe dostanete auto so 6-stupňovým manuálom (tu by sa mnohé európske značky mohli inšpirovať). Za príplatok môžete mať potom úplne novú 10-rýchlostnú automatickú prevodovku. Camaro ZL1 je prvé vozidlo z koncernu GM, ktoré dostane túto novinku. Podľa videa sú stupne veľmi krátke a prevodovka radí rýchlo aj napriek hydrodynamickému meniču.


Verzia ZL1 dostala aj odtučňovaciu diétu a oproti predchodcovi schudla 91 kg. Novinka by mala teda vážiť približne 1777 kg. Chevrolet nezverejnil presné údaje zrýchlenia, no môžeme predpokladať, že novinka bude rýchlejšia, než predchodca. Ten zrýchľoval z 0 na 96 km/h za 4,0 sekundy a rýchlomer sa zastavil až pri 290 km/h. Údaje sú pre manuál, automat bol o niečo rýchlejší. Nejakou spotrebou a podobnými nezmyslami nás Chevrolet tiež neobťažuje. Kto by predsa riešil také veci pri športovom aute?

Absolútnou novinkou koncernu GM je 10-stupňová automatická prevodovka. Camaro ZL1 ju dostane ako prvé auto.

Auto vyzerá aj naďalej hranato. Vpredu však pribudli väčšie otvory na prívod vzduchu k motoru. Predný spliter a vzadu decentné krídlo. Ďalšie úpravy nájdeme na nárazníkoch a prahoch, všetky majú za cieľ zlepšiť aerodynamiku vozidla.


Camaro ZL1 obuli do pneumatík Goodyear Eagle F1 Supercar s rozmermi 285/30 ZR20 a 305/30 ZR20. Tie sú nasadené na mnoholúčových 20“ kovaných diskoch. O spomaľovanie sa starajú brzdy Brembo, so šesťpiestikovými strmeňmi vpredu a štvor vzadu. Vozidlo ponúkne samozrejme aj technológiu GM - Magnetic Ride, teda adaptívne tlmiče. V ponuke bude aj možnosť nastavenia rôznych režimov jazdy. Verzia ZL1 vám má urobiť radosť na okruhu, ale zároveň má byť aj každodenným vozidlom. Nebude chýbať ani elektronicky riadený diferenciál a launch control. V aute nájdete aj tlačidlo na úplne vypnutie stabilizačného systému.


Aj keď sa Chevrolet stiahol z európskeho trhu, stále sem dováža autá ako Camaro a Corvetta. Špičkovú verziu ZL1 by sme preto mali vidieť aj v Európe. Do predaja by mohla prísť ešte tento rok. Cena by mala byť vzhľadom na parametre vozidla veľmi priaznivá.


Zdroj: carscoops