Rimac je priezvisko zakladateľa firmy, mladého, bohatého Chorváta (číta sa na konci s C, nie K)

Rimac je priezvisko zakladateľa firmy, mladého, bohatého Chorváta (jeho meno a teda aj názov firmy sa číta na konci s C, nie K)

Chorvátsky koncept Rimac One je ďaľším pokusom výrobcov zachytiť nastupujúci trend elektromobilov. Zatiaľ čo Henrik Fisker svojou Karmou ponúkol svetu nové auto, ktoré však nie je ničím zvláštne a defacto ponúka zákazníkom len zelenejšiu verziu limuzíny, chorváti na to išli priamo a rovno "do plných". Postavili supercar s veľkým S.

Elektrický supercar je ešte stále skôr vízou než realitou, Rimac možno bude prvý.

Elektrický supercar je ešte stále skôr vízou než realitou, Rimac možno bude prvý.

Kupé, ktoré má disponovať výkonom až 1088 elektrokoní a monštróznym krútiakom - 3800 Nm! Je jasné, že takéto parametre si budú robiť s autom čo chcú, hmotnosť bude totiž len 1650 kg. Píšem "len" vzhľadom na to, že elektromobily ľahké zatiaľ nie sú. Čo dokáže krútiaci moment dostupný od nuly spolu s výkonom? No v číslach to vyzerá takto, 0 - 100 km/h za 2,8 s a maximálka vraj až na 305 km/h.

Supercar musí byť super všade. Ohúriť bohatých musí nie len číslami v tabuľke, ale aj materiálmi a spracovaním.

Supercar musí byť super všade. Ohúriť bohatých musí nie len číslami v tabuľke, ale aj materiálmi a spracovaním.

Odhadovaná cena tohto technického superýchleho skvostu má byť 700 000 €.

Rimac pre koncept vyvinul nový typ pohonu, ktorý má 4 podsystémy. Každý obsahuje motor a redukčnú prevodovku. Čiže každé koleso má svoj vlastný pohon. Koncept by mal mať dojazd až 600 km. Spolu s výkonovými parametrami sú to nie len dych, ale aj rekordy berúce čísla. Dizajn karbónovej karosérie má na svedomí Adriano Mudri, interiér si zobrali do parády bývalí zamestnanci Pininfariny, pod vedením Gorana Popoviča. Cenu zatiaľ neoznámili, malá firma však plánuje vyrobiť 88 kusov tohto vozu. Dúfam, že ho čo najskôr postavia proti "konvenčnému" Veyronu? Aj vám je víťaz šprintu a pružnosti jasný už teraz? :)

Premiéru mal na 64. IAA vo Frankfurte

Premiéru mal na 64. IAA vo Frankfurte