Najrýchlejším autom na značkách okolo Nürburgringu bol donedávna Radical SR8LM. Ak neberieme do úvahy takéto pretekárske špeciály, tak sa najrýchlejším autom stalo len pred pár mesiacmi Lamborghini Huracan Performante. Po novom však poznáme nového rekordéra, ktorý prináša hneď niekoľko prekvapení.

Čínsky elektromobil Nio EP9 zvládol Nürburgring za 6:45,9!

Auto má štyri elektromotory so spoločným výkonom 1MW (1360 koní). Maximálka je 313 km/h. Dych však vyráža zrýchlenie z 0 na 200 km/h za 7,1 sekundy!

Najrýchlejším autom schváleným do cestnej premávky okolo Nürburgringu je po novom NextEV NIO EP9 s časom 6:45,9. Že o takej automobilke počujete prvýkrát? Ide o čínsku firmu a model Nio EP9 je elektromobilom. Číňania neboli na Nordschleife po prvý raz. Ešte v septembri zvládol pilot obkrúžiť trať za 7:05,12. Pred pár dňami však dokázal dať dolu takmer 20 sekúnd! NIO EP9 je tak najrýchlejším cestným autom na legendárnej trati. Dokonca padol aj pretekársky špeciál Radical SR8LM s časom 6:48! Objavujú sa však námietky, že elektromobil ťažko považovať za sériové auto. NextEV plánuje totiž vyrobiť len 16 kusov.

Predstavitelia NextEV uvádzajú, že NIO EP9 pokorilo už 4 traťové rekordy na známych svetových okruhoch, ktoré to boli však okrem Nürburgringu nekonkretizujú.

A akú techniku skrýva EP9 v útrobách? Auto má štyri elektromotory so spoločným výkonom 1MW (1360 koní). Maximálka je 313 km/h. Dych však vyráža zrýchlenie z 0 na 200 km/h za 7,1 sekundy! Dobitie batérií má trvať 45 minút (asi na 80 %) a výrobca sľubuje dojazd okolo 420 km.

 

Ako som spomínal vyššie, v Číne vyrobia len 16 kusov. 6 je už rezervovaných. A cena? 1,48 milióna dolárov (1,34 milióna eur). Nie, nevtipkujem. Tipujem, že po tomto rekorde sa nájde pár záujemcov. Číňania ukazujú svetu, že s nimi treba počítať a už dávno nie sú len lacnou montovňou z ďalekého východu.