Citroën medzičasom nie je automobilka, od ktorej očakávame výkonné a športové modely. Na to si totiž vytvorili divíziu DS. Ak sa však jedná o sériovo najvýkonnejší model, s max. výkonom 300 koní si pozornosť určite zaslúži. O to väčšie prekvapenie je, že to bude crossover Citroën C5 Aircross Hybrid, ktorý sa do Európy dostane budúci rok. Najprv totiž bude dostupný v Ázii, konkrétne v Číne, kde mal premiéru.

Citroën C5 Aircross Hybrid využíva okrem spaľovacieho motora tiež 2 elektromotory. Každý z nich na jednej náprave. Crossover tak bude mať  aj pohon všetkých kolies.

Samozrejme, nepôjde o driftovacie náčinie, alebo o rezač zákrut, avšak odhalený výkon 223 kW (300 k) vôbec neznie zle. Obzvlášť zaujímavé je, že pôjde o auto s proporciami crossoveru. K dispozícii bude, samozrejme, aj so slabšími verziami s výkonom 121 kW (165 k), alebo 147 kW (200 k).

Interiér zaujme spracovaním.

Citroën C5 Aircross Hybrid bude využívať okrem spaľovacieho motora tiež 2 elektromotry. Každý z nich bude na jednej náprave, novinka tak bude disponovať pohonom 4x4. Auto bude dobíjacím plug-in hybridom s teoretickým dojazdom 60 km na elektrinu.

Exteriér pripomína menší C4 Cactus

Samozrejmosťou bude funkcia Grip Control, ktorú poznáme už z bežných modelov s pohonom prednej nápravy. Automobil tiež príde na trh s bližšie nešpecifikovaným hydraulickým pružením Progressive Hydraulic Cushions. C5 Aircross Hybrid má síce mať konvenčné pružiny a tlmiče, ale hydraulika bude tlmiť dorazy. Tak by sa nemali všetky rázy od vozovky dostať až do interiéru. Uvidíme, ako bude systém fungovať v praxi.

Exteriér sa nápadne podoba na C4 Cactus. Interiér zaujme luxusným spracovaním (aspoň podľa obrázkov). Na stredovom paneli stále vidíme tlačidlá, Citroën sa tak nevydal cestou integrácie takmer všetkých funkcií do infotainmentu. Tlačidlá síce vyzerajú dotykovo, avšak sú aspoň stále dostupné a nemusí ich vodič „loviť“ v menu. Ako by sa vám páčil 300-koňový Citroën?