Nové pravidlá vo Formule 1 mali viesť k zlepšeniu šou a zatraktívneniu áut. Názory sa líšia, ale podľa mňa sa to podarilo. Nedávno sme sledovali prvú ostrú skúšku nových áut v pretekovom nasadení a osobne som veľmi spokojný. Dizajnovo sa autá mimoriadne podarili a konečne to vyzerá ako riadna Formula 1. T krídla a žraločie plutvy nesadli každému a takisto nosový dizajn nie je ešte stále to najkrajšie, čo sme mohli vidieť, ale F1 nie je len o kráse.

Kto chce vidieť veľa predbiehania, nech pozerá vytrvalostné preteky. Vo Formule 1 sa nikdy nebude predbiehať tak, ako si to internetoví experti predstavujú.

Je o rýchlosti a tej nové pravidlá priniesli extrémne veľa. Lepšia mechanická a aerodynamická priľnavosť vytvorili zrýchlenie až o 3 sekundy na kolo a podľa pilota tímu Haas Romaina Grosjeana v zákrutách dosahujú šialené preťaženia, aj keď 8G je trochu prehnaný odhad. Lenže malo sa zlepšiť aj predbiehanie. Každý, kto aspoň čo to vie o aerodynamike, vie, že to nie je možné. Minimálne mne sa viac páči, keď predbiehací manéver stojí za to a nie je to iba také obehnutie s pomocou DRS, akoby sme boli na D1 a obiehali starú tetu vo Fiate Panda. To sme mohli vidieť aj teraz. Trojsúboj na cieľovej rovinke trojice Alonso, Ocon, Hulkenberg priniesol chvíľkový adrenalín. Je pravdou, že predbiehania veľa nebolo, ale kvalita je predsa lepšia ako kvantita, či? Dobre, predbiehanie nevyšlo podľa predstáv (to sa asi nikdy nepodarí). V čom je teda nová Formula 1 lepšia?

Fernando Alonso zabije v Mclarene už tretí rok jeho kariéry. Dočká sa snáď ešte niekedy víťazstva?

Vrátila sa tak trochu neočakávane strategická vojna. Pneumatiky Pirelli toho vydržia omnoho viac a ich opotrebovanie prebieha plynulejšie, ako minulé roky. Jazdci môžu viacej tlačiť na pílu a je omnoho lepšie sa pozerať na jazdca, ktorý preteká, než na jazdca, ktorý iba krúži. Teda okrem McLarenu-Honda, ktorý je rád, že aspoň jedno ich auto sa doplazilo do cieľa na poslednom mieste. Už tri roky trvajúca agónia je tragédia a výsmech, pre tak slávny a úspešný tím, akým McLaren bez pochýb je. Mierne sklamal aj Red Bull kvôli mimoriadne citlivému autu z pera Adriana Neweyho. Červení býci to nenechajú tak a na neskoršiu sezónu majú pripravený balík vylepšení.

 

A teraz hlavný dôvod, prečo sa mi nová éra Formuly 1 páči. Ferrari, o áno, Ferrari je späť na vrchole. Už testy ukázali, že tento rok by to mohlo byť v čele zaujímavé a Austrália to iba potvrdila. Obavy nastali po tréningoch a kvalifikácii, kde bol Mercedes o pár desatín rýchlejší. Ale už po prvom kole si to strieborný šíp a červený vzpínajúci sa koník rozdávali na trati a dočkali sme sa toho, že Ferrari sa naozaj vrátilo. Dobrá stratégia a Ferrari, to dlhé roky nešlo k sebe, ale prvé preteky vďaka stratégii Sebastian Vettel vyhral.

Neberte ma zle, nie som žiadny extra fanboy Ferrari, ale pre F1 neexistuje nič lepšie, ako rovnocenný súper pre posledné roky dominujúci Mercedes. Pri štarte som mal v hlave iba jeden sen a to, aby vyhral hocikto, okrem Mercedesu. A stalo sa, pričom to bolo čisté a zaslúžené víťazstvo. Takisto mám pocit návratu do 90-tych rokov, kde zúril súboj Ferrari vs Mclaren, ktorý mal vtedy vo svojich útrobách motor Mercedes. Hamilton ako Häkinnen, Vettel ako jeho veľký vzor Schumacher. Ja si myslím, že nás čaká skvelá sezóna!

Ešte poklona novému vedeniu Liberty Media. Skvelé zvládnuté manažovanie sociálnych sietí a pustenie divákov na trať v dojazdovom kole. To bolo za čias Bernieho nemysliteľné a som rád, že už je tam, kde má byť. Mimo vedenia Formuly 1.

PÁČI SA VÁM NOVÁ FORMULA 1?

  • Áno ( 59% )

     

  • Nie ( 9% )

     

  • Nesledujem a ani nebudem ( 23% )

     

  • Nesledujem, ale asi začnem ( 9% )

     

Odpovedalo 101 ľudí