Hovorí sa, že autá a ženy sa nepožičiavajú. Až na pár výnimiek, súhlasím. Zdá sa, že šampión série KOE 2015, Noro KOVÁČIK, má na vec rovnaký názor. Napriek tomu mi tú beštiu požičal. Dokonca, niekedy vie lepšie než ja, čo chcem. Najprv lepšie než ja vedel, že ak chcem BMW E92, nie sú to modely 330i, alebo 335i, po ktorých som pokukoval. Vedel, že potrebujem M3, aj keď nejaký čas bojoval. Dnes som za to, že ma k nej vlastne "donútil", vďačný.

 

Nedávno to dopadlo podobne. Chcel, ba nástojil na tom, aby som si dal pár kôl na drift BMW M6 upravenom špeciáli na okruhu v Moste ///M zraze, na akcii českého BMW M klubu. Nevadilo mu, že tam mám menej než 10 kôl, netrápilo ho, že nie som drifter a ani v pravom zmysle pretekár. Viac než ja chcel, aby som jeho novú beštiu vyskúšal. Doslova pár minút po tom, ako na nej sám skúsil prvých pár kôl na trati. Keď sa vracal z Mníchova z firmy AWRON, ktorá mu pre sezónu 2017 dodala vyladený biturbo V8 motor pôvodom z BMW X6M, mal cestou jedinečnú príležitosť vyskúšať prvé, a na teraz základné nastavenie 4,4 litrového motora. Naozaj základné. Veď jeho sériový výkon 555 k je na teraz len o 30 k väčší. Zaujímavý je však krútiaci moment. Takmer 900 Nm, k dispozícii vo viac než 2/3 otáčkového spektra prakticky znamená, že motoru je doslova jedno, aký prevod je na manuálnej 6-stupňovej prevodovke zaradený. Tento V8 vládze stále. No aby trecia spojka nezhorela po pár sekundách driftu so slickmi alebo pri prudkých odpaloch z miesta, táto mašina má pre istotu dvojlamelovú spojku. Aké je ovládať cca 1300 kg auto s takmer 900 Nm s agresívnou drift geometriou popisovať nebudem, na to je tu veľavravné video: