Nová generácia príde do predajní v roku 2018. Prvý bude sedan...

Nás však určite najviac zaujíma M3

Podstatnou informáciou je fakt, že pohon bude aj naďalej zabezpečovať radový šesťvalec s dvojitým preplňovaním a objemom tri litre. Veľkou zmenou bude odchod klasických turbodúchadiel, ktoré nahradia nové, elektrické. Okrem toho BMW novinku vybaví vstrekovaním vody do sania. Jeho výsledkom je dosiahnutie nižšej spotreby pri vyššom výkone. Automobilka už tento systém predstavila v safety car M4 pre tohtoročné MotoGP. Výkon nového BMW M3 by mal stúpnuť pomerne razantne o 69 koní. Celkovo teda získa výkon 368 kW (500 k).

Nasledujúce BMW radu 3 je ešte iba v hlavách inžinierov a určite ho neuvidíme skôr ako o niekoľko rokov. Napriek tomu minimálne v prípade M3 výrobca ponúkne zaujímavé technické novinky.

Novinky o pripravovanej generácii pochádzajú zo zadania pre vývojových inžinierov.

Okrem toho BMW pripraví aj zmeny na podvozku. V štandarde bude rad 3 mäkší. Športové jazdné vlastnosti však nedostanú košom. Postarajú sa o nich adaptívne tlmiče. Zážitok z jazdy umocnia aktívne riadenie, torque-vectoring spolupracujúci so stabilizačným systémom, dlhší rázvor a väčší rozchod kolies.

To, že rad 3 ako taký dostane ešte dynamickejší dizajn znie absolútne uveriteľne. K nemu sa však pridajú nové ložiská kolies so zníženým trením, silnejšie brzdy alebo prepracovaný pohon všetkých kolies. BMW však do motorového priestoru pripravuje aj trojvalec. Stane sa tak však len v prípade jedného z dvojice plug-in hybridov. Druhý dostane pod kapotu štvorvalcový dvojliter. V elektrickom režime zvládnu 48, resp. 80 km. Okrem toho výrobca pripravuje štandardne dvoj a trojlitrové pohonné jednotky.

Zdroj: automobilemag.com

Prečítajte si aj: BMW M3 sedan F80 a M4 Coupe F82 oficiálne