KBA tvrdí, že technické riešenie, s ktorým prišiel koncern, neovplyvní negatívne spotrebu, výkon motora alebo hlučnosť.

Značky VW, Audi, Seat a Škoda už začali so zvolávaním zákazníkov. Kým v Nemecku je účasť na akcii povinná, na Slovensku je len dobrovoľná. Klienti v Nemecku dostanú po dobu servisného zásahu náhradné vozidlo, a to zdarma. Či budú podobnú službu poskytovať aj slovenské servisy je zatiaľ neznáme, ale nahratie softvéru by nemalo zabrať veľa času.

Po nahratí nového softvéru budú spĺňať emisné štandardy


KBA tvrdí, že technické riešenie, s ktorým prišiel koncern neovplyvní negatívne spotrebu, výkon motora alebo hlučnosť. Po nahratí nového softvéru majú vozidlá spĺňať všetky legálne požiadavky a príslušné emisné štandardy. Otázne je potom, prečo takýto softvér neinštaloval Volkswagen priamo autám, ktoré schádzali z výrobných liniek? Tiež je otázne o koľko klesnú v reálnom svete problematické emisie oxidov dusíka. I keď s nimi majú problémy aj ostatné naftové motory od iných výrobcov.


Zaujímavý je tiež fakt, že v USA musí koncern postihnuté autá s motormi 2.0 TDI vykúpiť, pretože ich nedokáže upraviť. Pritom v Európe stačí nahrať nový softvér. Samozrejme, v USA majú prísnejšie emisné normy pre naftové autá a aj samotné testovanie prebieha v náročnejších laboratórnych podmienkach.

A čo vy? Máte auto, ktorého sa problém týka a pôjdete na zvolávaciu akciu?

Zdroj: carscoops