Po predstavení nápravných opatrení pre naftové motory VAG v Európe sa nám mohlo zdať, že Volkswagen je von z najhoršieho a škandál Dieselgate je zažehnaný. Nesmieme však zabúdať na americký trh, kde sa automobilka nevie dohodnúť s úradníkmi v Kalifornii. Štát na západnom pobreží je známy tvrdým prístupom k ekológii a miestnym autoritám nestačia navrhované zmeny Volkswagenu.

 

Budúci týždeň plánuje žehliť prešľap aj samotný šéf automobilky, Matthias Muller. 

V Európe obišiel Volkswagen so škandálom veľmi dobre. Nápravným opatrením je pri väčšine motorov prehratie softvéru, prípadne výmena trubky v nasávaní. Nemcov to bude stáť len pár eur na jedno auto. V Amerike však takéto riešenie údajne nebude stačiť. Podľa správ budú nutné väčšie zásahy do hardvéru. Komponenty je potrebné najskôr ale vyvinúť a potom zdĺhavo odskúšať.

 

Američanom úprava softvéru nestačí a požadujú väčšie zmeny.

Problém je, že Kalifornia dala Volkswagenu deadline do 14. januára. VW mal prísť s návrhom pôvodne už v novembri. Odvtedy sa obe strany naťahujú na správnom riešení. VW chce na jednej strane čo najviac ušetriť a úradníci chcú zase čisté auto, ktoré bude plniť prísne americké normy. Budúci týždeň plánuje žehliť prešľap aj samotný šéf automobilky, Matthias Muller. Pokiaľ sa nedokážu dohodnúť, VW bude musieť pristúpiť k najhoršiemu kroku a to je odkúpenie áut od zákazníkov...


Volkswagen však čelí v USA aj iným problémom. Ministerstvo spravodlivosti obžalovalo automobilku z porušenia  Clean Air Act (zákon na ochranu ovzdušia). Postih môže byť vo výške až 48 miliárd dolárov (44 miliárd eur)! Skutočná výška by mala byť však nižšia. Vláda údajne zažalovala Volkswagen v každej jednej oblasti, kde to len bolo možné.

 

Zdroj: carscoops, autoblog