Koncern PSA skoncoval s modelmi Citroen DS a vytvoril samostatnú prémiovú značku DS. Nadviazať chce tak na úspech značiek ako Lexus a Infiniti. Cieľom Francúzov je konkurovať automobilkám ako BMW, Audi a Mercedes. K imidžu prémiovej značky patria aj športové verzie. BMW má M, Audi má RS a Mercedes má AMG. Modely DS Performance ponesú pravdepodobne písmeno R.

 

Automobily od DS Performance nebudú okruhovými špeciálmi, ale zachovajú si potrebnú dávku komfortu.

DS 4R má mať techniku Peugeotu 308 GTi.

Viceprezident DS pre vývoj produktov Eric Apode sa nechal počuť, že výkonné modely so znakom DS sú na ceste. Typy, ktoré dostanú ostré verzie, však nekonkretizoval. V súčasnosti existuje DS 3 Performance s výkonom 208 koní. Auto má pohon predných kolies a samosvorný diferenciál. Podľa všetkého však príde ešte výkonnejšia verzia. Špekulácie hovoria o tom, že ešte predtým uvidíme ostrý hatchback DS 4R. Pod kapotou by mala byť prepĺňaná 1,6 tka z Peugeotu 308 GTi. V sesterskej značke ponúka motor 270 koní. V prémiovom DS by mohol byť výkon ešte vyšší.


Do roku 2020 chce automobilka predstaviť aj kupé a následne ostrú verziu. Francúzi plánujú aj sedany, najmä kvôli trhu v Číne, kde majú najlepšie predaje. Príchod trojpriestorovej karosérie do Európy je však otázny. 


Apode dodáva, že automobily od DS Performance nebudú okruhovými špeciálmi, ale zachovajú si potrebnú dávku komfortu. „V budúcnosti uvidíme nárast výkonu, ale stále s komfortom DS áut. Časťou identity značky DS je jednoduchosť používania a každodenný komfort, takže tieto autá nebudú oholené. Nie sú to okruhové autá,“ hovorí Apode.


DS však neplánuje len športové verzie. Základ ponuky majú tvoriť veľmi komfortné vozidlá. Automobilka dokonca pracuje na novom systéme pruženia, pričom nepôjde o hydropneumatický systém z Citroenu.


Zdroj: carscoops, autoexpress