24.01.2016

DS3 už nie je Citroën a prináša aj 208 k verziu so samosvorom

Citroën DS3 je na trhu už od roku 2010. Má na konte viac ako 390 000 predaných kusov a stále má čo ponúknuť. No čas beží a aj DS3 musí držať krok s dobou. Navyše DS je od leta roku 2014 samostatnou značkou a tak DS3 v rámci modernizácie prišiel o šípové ozubenie na maske a získal pár nových prvkov. Odteraz už teda toto štýlové autíčko nie je žiaden Citroën DS3, ale iba DS3.

Najzaujímavejšou novinkou DS3 je verzia Performance s výkonom 153 kW (208 k) a maximálnym krútiacim momentom 300 Nm. Okrem 6-stupňovej manuálnej prevodovky v nej dostanete aj mechanický samosvor Torsen, športový podvozok a väčší rozchod kolies.

DS3 je v ponuke aj ako kupé aj kabrio

Nové DS3 dostalo okrem novej masky rozšírenú ponuku motorov, novú automatickú prevodovku, svetlá kombinujúce LED technológiu a xenónové výbojky a prvky, ktoré posúvajú konektivitu tohto auta na dnešnú úroveň. Čo je však najpodstatnejšie, automobilka prináša aj športový model DS3 Performance s 208 koňmi pod kapotou a mechanickým samosvorným diferenciálom Torsen. A to v oboch karosárskych verziách, teda aj ako kupé aj kabrio. Poďme však postupne.

DS3 ponúka 78 farebných kombinácií karosérie a strechy

DS3 je k dispozícii s pomerne bohatou ponukou motorov, ktorá zahŕňa tri benzínové 3-valce PureTech, dva benzínové 4-valce THP a tri naftové 4-valce BlueHDi. Celkom rozmanitá je aj paleta prevodoviek. Podľa motorizácie totiž môžete mať 5, alebo 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Komu sa nechce radiť, môže zvoliť robotizovanú 5-stupňovú prevodovku, ktorej by som sa však po skúsenosti s Citroënom C4 Cactus v našom teste radšej vyhol. Nemusíte zúfať. Automobilka totiž do ponuky DS3 zaradila aj novú 6-stupňovú automatickú prevodovku EAT6. Bude k dispozícii s trojvalcom PureTech110 S&S. Ako názov napovedá, ponúkne 81 kW (110 k) a 205 Nm. V tejto kombinácii by DS3 mal dokonca jazdiť iba za 4,6 l/ 100 km. Novinkou v palete motorov je agregát s názvom PureTech130 S&S spriahnutý so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Rovnako ako v predchádzajúcom prípade ide o preplňovaný benzínový 3-valec s objemom 1,2 litra. Tentokrát však ponúkne 96 kW (130 k) a 230 Nm a dokonca by sa v kombinovanej premávke mal uspokojiť s 4,5 l/ 100 km.

DS3 sa rovnako ako MINI, či Fiat 500 pýši aj veľkými možnosťami individualizácie, čím očividne boduje aj u zákazníkov. Ponúka napríklad 78 kombinácií farieb karosérie a strechy. Okrem farebných kombinácií a dvoch karosérií, kupé a kabrio, však má čo ponúknuť aj dnešnému zákazníkovi. Náznakom, že DS3 drží krok s dobou, sú napríklad svetlá DS LED VISION. Nie sú však úplnou novinkou, čo na nich trochu vidieť. Sú totiž kombináciou LED technológie a xenónových výbojok a automobilka ich pre tento typ ponúka už od júla roku 2014. Je ale trochu škoda, že keď už má koncern PSA celkom dobre zvládnuté kompletné LED svetlá, ktorými sa hrdí napríklad Peugeot 308, nedostal túto technológiu aj DS3. Najmä po vyhláseniach, že DS bude technologickým priekopníkom v rámci koncernu. Značka však rozhodne nechce zaostávať v konektivite, ktorá bude zrejme najmä pre mladých zákazníkov veľmi dôležitým faktorom pri rozhodovaní. Ponúka preto funkciu Mirror Screen, ktorá podporuje aj rozhranie Apple CarPlay aj MirrorLink pre Android. Automobilka navyše pripravila pre majiteľov DS3 bezplatnú aplikáciu MyDS, pomocou ktorej môžu vo svojom mobile skontrolovať termín servisnej prehliadky, zistiť dojazd s aktuálnym množstvom paliva, či nájsť miesto, kde zaparkovali. DS3 navyše, rovnako ako jeho väčší súrodenci DS4 a DS5, využíva funkciu DS Connect Box, ktorá pozostáva zo 4 služieb. Prvou je SOS & Assistance, ktorá vám v prípade nehody automaticky privolá pomoc. Druhá funkcia má názov Monitoring a je to v podstate virtuálna servisná knižka. Treťou funkciou je Mapping, čiže lokalizácia vozidla pre účely majiteľa a poslednou je Tracking, čo je lokalizácia vozidla v prípade krádeže. V tom prípade auto posiela svoju polohu priamo polícii. Okrem toho sa DS3 môže pochváliť napríklad systémom automatického brzdenia, ktorý si automobilka nazvala Active City Brake, asistentom rozjazdu do kopca, či parkovacou kamerou.

DS3 Performance

Pre fanúšikov hot hatchov však bude najzaujímavejšou verziou DS3 Performance. Je akýmsi nasledovníkom Citroënu DS3 Racing. Prinajmenšom čo sa týka čísel. Pod kapotu totiž dostal motor s rovnakým označením ako Citroën DS3 1.6 THP, ktorý sme pre vás otestovali pred pár rokmi. Tentokrát však dostal rovnaký výkon ako koncernový súrodenec Peugeot 208 GTI. Znamená to, že ho poháňa 1,6 litrový prepĺňaný 4-valec THP s výkonom 153 kW (208 k) a maximálnym krútiacim momentom 300 Nm. Motor je spojený s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou MCM. DS3 Performance navyše sériovo dostane aj samosvorný diferenciál Torsen. Teda prvok, ktorý mohli mať zákazníci Peugeotu iba vo výročnej edícii 208 GTI 30th. To však nie je jediný prvok, ktorý prispel k športovejším jazdným vlastnostiam. Ostré DS3 má totiž o 15 mm nižšiu svetlú výšku a väčší rozchod kolies o 26 mm vpredu a 14 mm vzadu. Dynamickým ambíciám auta zodpovedajú aj brzdové kotúče priemeru 323 mm vpredu a 249 mm vzadu. Na dynamické parametre si budeme musieť ešte chvíľu počkať. Už teraz však vieme, že DS3 Performance dostane 18" disky kolies, rozšírené blatníky, dvojitú koncovku výfuku a výrazne tvarované športové sedadlá. Bude navyše k dispozícii aj ako kabrio. Mimochodom, strecha kabrioletu sa dá ovládať až do rýchlosti 120 km/h. A keďže je DS3 známe špeciálnymi edíciami, ktorých bolo zatiaľ 21, dostane jednu aj DS3 Performance. Má názov Black Special a jej výnimočnosť je vo farebnej kombinácii matná čierna karoséria a zlatá trblietavá strecha.

DS3 Performance má rovnaký motor a výkon ako Peugeot 208 GTI, no už v sérii prinesie aj samosvor.

Zdroj: tlačová správa



SÚŤAŽ: Súťaž o AKU vŕtačku Starline za 65 €

AKU vŕtačka Starline za 65 € Chcem súťažiť


DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

24.01.16 22:39 | palic

99

83

Super, mohli by urobit aj nejake lacne sportove kupe/hatchback so zadnym nahonom a samosvorom, ktore by konkurovalo BRZ/GT86.

Je smutne ze BMW uz svory dava iba do M aut, pritom by sa zisli v kazdom aute a vdacne by som zanho aj priplatil (povedzme v podobe zimneho paketu, ako to bolo kedysi). Takej 340i by velmi velmi pomohol, urcite viac ako M brzdy a M podvozok, ktore je mozne dokupit. Rovnako 2er coupe by sa stalo ovela dostupnejsie, lebo aj mensie motorizacie by stacili na zabavu a clovek by nemusel siahnut po drahej M235i.

odpovedať

3 | 0

25.01.16 07:52 | Mayoxy

186

83

toto ma byt akoze luxusna podznacka citroenu? ved uz z fotiek vidno ze je to rovnaky shit
Jazdím na: Ariel

odpovedať

1 | 11

25.04.16 21:22 | copy
a čo by si očakával? zlaté kľučky dverí?

odpovedať

0 | 0


Automechanika 2016 Frankfurt