Dvojspojkové prevodovky už dosiahli svoj vrchol, zdá sa, a momentálne sú na ústupe. Už pred časom sme vás informovali, že Audi postupne upúšťa od dvojspojkových prevodoviek, nuž a podobne je na tom aj divízia M automobilky BMW. To, že sú dvojspojkové prevodovky za zenitom, totiž najnovšie naznačil Peter Quintus, viceprezident BMW M pre predaj a marketing.

Dvojspojkové prevodovky stratili svoju výhodu v rýchlosti preradenia

Dvojspojkové prevodovky sú za zenitom

 

Quintus pre austrálsky magazín Drive na otázku o budúcnosti dvojspojkovej prevodovky DCT povedal: Je otázne ako dlho ešte budeme DCT používať. Teraz môžeme vidieť automatické prevodovky s deviatimi alebo dokonca desiatimi stupňami. Takže za modernými automatickými prevodovkami sa skrýva veľa technológie." Dvojspojkové prevodovky podľa neho už prišli o svoje výhody: "Prevodovka DCT mala kedysi dve výhody. Bola ľahká a dokázala rýchlejšie radiť. Dnes už sa výhoda v rýchlosti radenia stratila." Budúcnosť, minimálne pre divíziu M, teda vidí v automatických prevodovkách s hydrodynamickým meničom.

Viceprezident BMW M pre marketing naznačil, že už ďalšia generácia M3 a M4 môže byť bez manuálnej prevodovky

Manuálne prevodovky sa nedokážu spoľahlivo popasovať s rastúcim výkonom

 

Peter Quintus dokonca predpovedá koniec manuálnych prevodoviek v M-kových BMW. Podľa jeho odhadu im dáva ešte tak 6-7 rokov. Už teraz je manuálna prevodovka dostupná iba v BMW M2, M3 a M4. V ešte aktuálnej generácii BMW M5 (F10) bola manuálne prevodovka k dispozícii pre americký trh, lebo si ju tam zákazníci vydupali. No už aj tam minulý rok túto možnosť stiahli. Nová generácia M5 (G30), ktorú BMW predstaví v druhej polovici tohto roka, už manuál neponúkne. To však nie je žiadne prekvapenie, veď to tak koniec koncov automobilka plánovala už v generácii F10. Quintus však ide ešte ďalej: "Nie som si dokonca istý, či ďalšia generácia M3 a M4 dostane možnosť manuálnej prevodovky." Problém je podľa neho fakt, že manuálne prevodovky nevydržia vysoký krútiaci moment nových motorov. Podľa neho boli hodnoty okolo 335 kW (450 k) a 600 Nm limitom pre trvácnosť manuálov. S vyššími hodnotami už nevedia ich trvácnosť garantovať. Na otázku prečo nepoužijú prevodovky od amerických výrobcov, ktoré sa dokážu popasovať s veľkými motormi V8, odpovedal: "Pozerali sme po amerických prevodovkách, no zistili sme, že sú ťažké a kvalita radenia je otrasná."

Zdroj: Drive

BMW M2, M3 A M4 BUDÚ MAT MANUÁLY, KÝM TO BUDE BRAŤ ASPOŇ 1/3 KLIENTOV

BMW M2, M3 A M4 BUDÚ MAT MANUÁLY, KÝM TO ...

BMW si v poslednom období pohnevalo mnohých svojich fanúšikov tým, že sa vzdáva svojich tradícií. Napríklad BMW M5 ...

23. 06. 2016
AUDI UPÚŠŤA OD DVOJSPOJKOVÝCH PREVODOVIEK!

AUDI UPÚŠŤA OD DVOJSPOJKOVÝCH ...

Vyzerá to, že dvojspojkové prevodovky sú na ústupe. Aspoň v rámci koncernu VW, alebo presnejšie v Audi. Práve táto ...

27. 06. 2016
TEST: BMW M5 F10

TEST: BMW M5 F10

Väčšina novinárov sa snaží nájsť pre test auta tohto kalibru vzletný názov. A tak končíme pri nadpisoch ako ...

16. 07. 2013
TEST BMW M6 GRAN COUPÉ (F06)

TEST BMW M6 GRAN COUPÉ (F06)

Aktuálne BMW M6 Gran Coupé nanovo definovalo to, ako sa pozerám na autá. Nie je to len brutálny výkon či vzhľad, ale ...

02. 10. 2013
TEST: BMW M2 F87

TEST: BMW M2 F87

S ukončením výroby typu M3 E46 sa z ponuky BMW M "dostupná" športová mašina vytratila. Iste, na jednej strane to stále ...

27. 01.
JAZDA: BMW M4 COUPÉ

JAZDA: BMW M4 COUPÉ

Patrím medzi tých šťastných ľudí, ktorým sa podarilo posadiť sa za volant BMW M4 Coupé. Čo by som to bol za človeka, ...

10. 07. 2014