Švédska automobilka si pripísala ďalší úspech na poli bezpečnosti, keď nový typ XC90 dostal od organizácie EuroNCAP ocenenie za najlepšie auto v kategóriách veľkých Off-Roadov, ale aj celkové víťazstvo spomedzi všetkých hodnotených áut v roku 2015. Veľké Volvo pritom stojí proti takým autám ako Audi Q7, Mercedes GLS, Range Rover a s prižmúrením oka aj BMW X5 a Porsche Cayenne. 

 

„Vždy sme šťastní, keď dostaneme uznanie za prácu, ktorú robíme. XC90 predstavuje všetko, za čím si stojí Volvo, a toto je ďalší dôkaz našej vedúcej pozície v oblasti aktívnej a pasívnej bezpečnosti."

Volvo XC90 konkurenciu v oblasti bezpečnosti doslova rozdupalo. EuroNCAP hodnotí bezpečnosť dospelej posádky výsledkom 97%. Za asistenčné systémy si dokonca odnáša hodnotenie až 100%! Švédi tak idú pomaly, ale isto za ambicióznym cieľom, aby vo Volve po roku 2020 nezomrel žiadny cestujúci. EuroNCAP hodnotí ďalej bezpečnosť detí výsledkom 87% a stret s chodcom výsledkom 72%. 


„Vždy sme šťastní, keď dostaneme uznanie za prácu, ktorú robíme. XC90 predstavuje všetko, za čím si stojí Volvo, a toto je ďalší dôkaz našej vedúcej pozície v oblasti aktívnej a pasívnej bezpečnosti. Našou víziou je, že od roku 2020 v novom Volve nikto nezomrie a ani sa vážne nezraní. S najnovšími bezpečnostnými a polo-autonómnymi funkciami v type XC90 sme na dobrej ceste k tomuto cieľu,“ hovorí Jan Ivarsson, šéf Volvo Safety Center.


Novej XC90 sa poslednú dobu celkom darí. Nedávno Švédi získali významné ocenenie aj v USA. Veľké Volvo sa stalo SUV roka v Severnej Amerike. Švédske auto však nie je úspešné len v odborných kruhoch. Záujem o XC90 je enormný a Volvu nestačia výrobné kapacity. Vyzerá to tak, že väčšina zákazníkov predsa len nepotrebuje 5-valcové a 6-valcové motory.


Zdroj: carscoops