Extreme Tuners postavili šialené Evo IX, kompresný pomer 17:1, turbo GTX55 a výkon neuveriteľných 1890 k!

Extreme Tuners sa zamerali na šprint a v ich Evo IX sa poriadne pohrali s motorom. Motor 4G63 poriadne upravili. Pôvodné v ňom nenechali takmer nič. Piesty, ojnice, sanie, alebo výfuk si vyrobili na mieru. Pri vývoji vyskúšali 6 rôznych tvarov piestov v kombinácii s pretekárskym palivom a metanolom, aby zistili, ako sa správajú v rôznych podmienkach. Nakoniec skončili pri kompresnom pomere šialených 17:1! To by bolo OK pre atmosféru, ale pre turbo motor?

Extreme Tuners Evo IX

Mať pod zadkom takmer 1900 k musí byť šialené

Keď už sme pri tom turbe, do auta dali veľké GTX55, no ani to nenechali také, ako vyšlo z výrobnej linky. Kolesá kompresora a turbíny odľahčili o 44% a zvýšili prietok vzduchu o 15%. A výsledok? Auto už viac nejazdí na benzín, alebo pretekárske palivo, kŕmia ho metanolom. Motor vytočia do závratných 12 000 otáčok a s autom dokážu zrýchliť zo 100 na 200 km/h za 2,93 s. A teraz to podstatné, výkon motora. Motor pri tlaku 22 psi (1,5 bar) poskytne 1240 k, a pri 41 psi (2,8 bar) až šialených 1890 k! To ale nie je konečná, Extreme Tuners chcú Evo IX dostať na 2000 k.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov