Autá niekedy nefungujú tak ako si predstavujeme a nie každá novinka posunie automobilky ďalej. Koncern Fiat-Chrysler prišiel ešte v roku 2012 s novým voličom automatickej prevodovky. Elektronický volič sa vždy vráti do pôvodnej polohy a auto informuje vodiča o zaradenom stupni pomocou displeja. Novinka sa nestretla s pochopením u americkej NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), ktorá riešenie označila ako mätúce.

„Vodič môže opustiť vozidlo ak motor beží a prevodovka nie je v pozícii P, čo môže byť príčinou samovoľného pohybu vozidla. Výsledkom samovoľného pohybu môže byť vážne zranenie vodiča alebo pasažierov, ktorí vystúpili z auta alebo chodcov, ktorí sa nachádzajú v dráhe vozidla,“ hovorí stanovisko NHTSA.

Elektronický volič prevodovky koncernu Fiat-Chrysler sa vždy vráti do pôvodnej polohy, to môže byť mätúce a dovolí posádke opustiť auto aj keď nie je prevodovka v polohe P. Auto sa tak môže samovoľne rozbehnúť a zraniť ľudí!

FCA preto zvoláva vyše 1,1 milióna áut, presne 811 586 v Spojených Štátoch a 317 616 na ostatných trhoch. Zvolávačka sa týka viacerých typov Chrysler, Dodge a Jeep vrátane 2014-2015 Jeep Grand Cherokee, 2012-2014 Chrysler 300, či 2012-2014 Dodge Charger.

Elektronický volič prevodovky je podľa NHTSA mätúci, môže mať na svedomí 41 zranených

„Vozidlá tejto zvolávacej akcie sú vybavené elektronickým voličom prevodovky, ktorý sa po každej manipulácii vráti do pôvodnej polohy. Zvolený stupeň je indikovaný vodičovi niekoľkými kontrolkami, nie polohou voliča. Ak tomu vodiči nebudú venovať pozornosť, môžu urobiť chybné závery o tom, v akom stave sa nachádza ich vozidlo,“ hovorí o probléme koncern.

Podľa FCA zaznamenali 41 zranení, ktoré mohol spôsobiť mätúci volič prevodovky. Spoločnosť upozorní dotknutých majiteľov a dealeri potom aktualizujú volič prevodovky tak, aby sa auto po vystúpení vodiča nehýbalo. Novšie autá vybavené novým elektronickým voličom koncern do zvolávacej akcie nezahrnul.