„Členovia výkonného výboru dospeli k zhode, že v tieni diania posledných týždňov tu nie je vzájomná dôvera, potrebná pre ďalšiu spoluprácu,“ toto je oficiálne vyjadrenie výkonného výboru spoločnosti. Proti Piechovi sa postavili všetci členovia.

Piech je vnukom známeho konštruktéra Ferdinanda Porscheho. Dnes má 78 rokov a do soboty bol predsedom dozornej rady v druhej najväčšej automobilke sveta. Piech odstúpil po tom, ako mu najvyššie vedenie nevyjadrilo podporu. „Členovia výkonného výboru dospeli k zhode, že v tieni dianí posledných týždňov tu nie je vzájomná dôvera, potrebná pre ďalšiu spoluprácu,“ toto je oficiálne vyjadrenie výkonného výboru spoločnosti. Proti Piechovi sa postavili všetci členovia. Na Piechovu reakciu sme nemuseli dlho čakať, ešte v ten deň rezignoval na post predsedu dozornej rady skupiny VW. Ferdinand Piech stál vo vedení na rôznych postoch od roku 1993. Po dlhých 22 rokoch teda rezignoval. Jeho žena Ursula tiež rezignovala z pozície člena dozornej rady a manželovi tak vyjadrila podporu.
 

Čo sa vlastne stalo? 

Situácia sa vyostrila po tom, čo Piech verejne kritizoval Winterkorna za slabé výsledky skupiny VW. Winterkorn si tiež vyslúžil kritiku za zúfale predajné výsledky v USA a Brazílii. Ferdinand Piech chcel hlavu Winterkorna, situácia sa však zatiaľ vyvíja trochu inak. Na prvý pohľad sa môže zdať, že Piech stratil chuť bojovať a do diania vo VW už nechce zasahovať. Skutočnosť však môže byť úplne iná. Winterkorn si stále nemôže vydýchnuť, Piech a jeho rodina totiž vlastní viac ako 50% akcií VW. Martin Winterkorn má mandát do roku 2016. Či mu ho predĺžia aj po tomto období je otázne.

Piech má za sebou bohatú kariéru vo VW. V roku 1993 nastúpil do pozície CEO skupiny VW. Za deväť rokov v pozícii šéfa koncernu dokázal postaviť krachujúcu firmu do kladných čísel s ročným ziskom 2,6 miliardy Eur. Koncern VW rozšíril na dvanásť značiek, od úsporných áut, cez športové autá, až po 40 tonové kamióny. Pod Piechovou záštitou vzniklo mnoho zaujímavých áut. Spolupodieľal sa na autách ako Audi Quattro, Bugatti Veyron a VW Phaeton. Okrem toho stál za znovuzaložením Bugatti Automobiles SAS a odkúpením značiek Bentley a Lamborghini.

Zdroj: autoblog