Ferrari 458 Speciale A

Ferrari 458 Speciale A vyrobia v limitovanej edícii 499 kusov

Ferrari 458 Speciale A je najsilnejší roadster aký kedy Ferrari vyrobilo, s výkonom 605 k má dokonca viac koní ako otvorená verzia Ferrari F50.

Ferrari vyrobí 458 Speciale A v limitovanom počte 499 kusov. Dá sa predpokladať, že každé auto už má svojho majiteľa. Aj keď ide v prvom rade o zberateľskú raritu, automobilka si dala záležať, aby nová verzia 458 zodpovedala svojmu menu, Speciale A. Do auta umiestnili skladaciu strechu z pevných panelov, ktorú nevyrobili z plechu, ale použili hliník. Tým dokázali udržať hmotnosť na uzde. Otvorená verzia pribrala oproti kupé Ferrari 458 Speciale len 50 kg. Strechu dokáže rozložiť za 14 sekúnd. Rovnaký čas trvá jej zloženie za sedadlá.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ferrari 458 Speciale A je najsilnejší roadster aký kedy Ferrari vyrobilo. Poviete si, veď automobilka kedysi robila aj otvorenú verzie Ferrari F50, to muselo mať viac koní. Nie! Kým Ferrari F50 z 4,7 litrového V12 dostalo 520 koní, nové Ferrari 458 Speciale A z 4,5 litrového V8 vydoluje úžasných 605 koní pri 9000 otáčkach. To je v dnešnej dobe až neuveriteľných 135 koní na liter z atmosférického motora! Taliansky V8 s rozovretím 90° produkuje 540 Nm pri 6000 otáčkach. Motor pri tom vypustí do ovzdušia 275 g/km emisií CO2.

Ferrari 458 Speciale A

Najsilnejší roadster v histórii Ferrari sa volá 458 Speciale A

Inžinieri sa pohrali aj tvarom karosérie. Výsledok? Aerodynamicky najefektívnejší roadster v histórii Ferrari.

Nové auto šprintuje na stovku za 3 sekundu, dvestovku dosiahne za 9,5 sekundy a jedno kolo na testovacej trati Ferrari vo Fiorane zvládne za 1:23,5. K výborným výkonom na trati 458 Speciale A pomáha aktívna aerodynamika vredu aj vzadu, tuhé a zároveň ľahké šasi, pri konštrukcii ktorého inžinieri použili 10 rôznych hliníkových zliatin. Všetky riešenia viedli k jednému, vytvoriť najlepší roadster, aký kedy automobilka vyrobila. A to sa im aj podarilo, Ferrari 458 Speciale A je dnes najprepracovanejší a najviac aerodynamicky efektívny roadster v histórii vzpínajúceho sa žrebca.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Automobilka pre 458 Speciale A vybrala zaujímavé lakovanie. Auto predstavia v žltej farbe, kde na stredný rýchly pruh použijú dve farby: Blu Nart a Bianco Avus. Kolesá nesmú zaostávať za extravagantne sfarbenou karosériou. Ferrari sa rozhodlo pre 5-lúčové kované disky Grigio Corsa. V kokpite sa držali pretekárskeho štýlu a použili ľahké a exkluzívne materiály. Napríklad modrý karbón na prístrojovke, výplniach dverí a stredovom tuneli, alebo Alcantaru vo zvyšku interiéru a na novo navrhnutých sedadlách.