Giannini Automobili je firma, ktorá má veľmi dlhú históriu. Založili ju ešte v roku 1885. Najskôr sa špecializovali  na opravy strojov. Neskôr sa zamerali na opravy a hlavne úpravy Fiatov, ktoré sa pod ich nálepkou zúčastňovali mnohých pretekov. A tomuto odvetviu sa venujú aj naďalej. Dnes si povieme niečo o ich nedávnom prírastku Fiat 500 Giannini 350GP.

Sem-tam sa v živote automobiliek objavia malé mršky, ktoré dokážu menej skúseného vodiča riadne potrápiť, ba dokonca rozhodiť. Medzi také patrili civilné homologizačné verzie rely skupiny B, alebo neskôr povedzme taký Renault Clio V6. V týchto šľapajach sa opäť rozhodli ísť aj Taliani, ktorí postavili beštiu s motorom za prednými sedadlami v malom Fiate 500. 


O tom, že nejde len o také obyčajné autíčko, svedčí aj jeho vzhľad. Auto narástlo hlavne do šírky. O koľko presne zatiaľ nezverejnili. Na niektorých fotkách vyzerá dokonca viac široké ako dlhé. Rozšírenie karosérie je prevažne vyrobené z karbónu.

 

Čo je srdce tohto masakru na kolesách? Motor má pôvod v Alfe Romeo 4C s objemom 1,75 litra a je naladený na celkový výkon 261 kW (350 koní). Tento výkon sa posiela na zadné kolesá cez zatiaľ nešpecifikovanú prevodovku. Sú predpoklady, že sa jedná o tú istú šesťstupňovú dvojspojkovú skriňu, ako v športovej Alfe. Zavesenie a podvozok sú úplne iné ako pri sériovom súrodencovi. O pruženie sa starajú tlmiče Öhlins aj vpredu, aj vzadu. Ich prítomnosť môžete vidieť aj vďaka výrezom v karosérii. 


O zastavenie nadopovaného prcka sa starajú brzdy značky Brembo. Vpredu tróni 6 piestik, vzadu „iba“ štvorpiestik. Biela krabička od topánok vyzerá fakt drsne. Taliani však neplánujú vyrobiť viac ako 100 kusov. Odhadovaná cena štartuje na zhruba 130 000 €, ale pokojne môže o pár tisíc narásť.

Zdroj: AutoMoto.it