05.02.2016

Fiesta je štvrtýkrát najpredávanejším malým autom v Európe

Aj keď sa stále sťažujeme na to, ako SUV-čka/crossovery vytláčajú kompakty a malé autá z trhu, nie je to zatiaľ chvalabohu pravda vo všetkých segmentoch trhu. V top 6 najpredávanejších áut v Európe za r2015 nie je ani jeden crossover/SUV. Naopak, popredné priečky zaberajú autá, ktoré si kupujeme rozumom. Malé a kompaktné hatchbacky, akým je 4-násobný víťaz v počte predaných kusov v kategórii malých áut, Ford Fiesta.

Súčasná generácia obľúbenej Fiesty je na trhu už celých 8 rokov, no jej postaveniu to vôbec neškodí. Pred troma rokmi prešla nie veľmi výraznou modernizáciou, vďaka ktorej dostala pod kapotu nový motor 1,0 Ecoboost. Tajomstvo jej úspechu možno tkvie aj v ponechaní starého, jednoduchšieho motora 1,25. Takto si vo Forde „zaistili“ aj konzervatívnejších zákazníkov, ktorí majú z moderných mini turbo motorov strach, no zároveň dali na výber aj dynamickejším šoférom. V teste TopSpeeed.sk nás 125k Fiesta EcoBoost presvedčila, že litrový turbomotor s ňou dokáže zacvičiť.

Modernizácia priniesla niekoľko zmien. Do očí bije najviac maska à la Aston Martin

Ďalším a možno najzásadnejším dôvodom úspechu Fiesty je jej dizajn. Ten je veľmi dôležitým prvkom, lebo pre ľudí, ktorí berú autá len ako stroje na presun z bodu A do bodu B, je takmer jedinou vecou, ktorá vozidlá od seba odlišuje. Fordu sa dizajn Fiesty podaril na jednotku. Z môjho okolia nepoznám nikoho, komu by sa nepáčila. Ak si ju porovnáme s minulou generáciou, posun k lepšiemu je obrovský. Otázny môže byť interiér. Ten sa až tak nepodaril, no zákazníkom to zjavne nevadí.

Minulá generácia nemá dizajnovo našťastie so súčasnou nič spoločné

Dobré predaje má určite na svedomí aj skvelý podvozok Fiesty. Presvedčil nás špeciálne vo verzii Fiesta ST, ktorú TopSpeed.sk pred časom testoval. Fordy boli vždy známe podvozkami a Fiesta to potvrdzuje. V triede vždy vynikala jazdnými vlastnosťami, no to sa dá povedať o väčšine Fordov. Medzi malými hothatchmi je Fiesta ST považovaná za „kráľovnú“. Má síce o niečo nižší výkon ako konkurencia, 134 kW (182 k), no kompenzuje ho maximálnym krútiacim momentom 240 Nm dostupným takmer v celom spektre otáčok a celkovou zábavnosťou. Ako čerešničku na torte ponúka nízku spotrebu a agresívny dizajn. Nie je sa teda čo čudovať, že v roku 2015 sa v Európe predalo viac než 314 000 kusov.



DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

06.02.16 01:14 | bani
Mam rad ford dúfam že sa im bude dariť , zijem v anglicku a tu je ich hodné .

odpovedať


Najnovšie komentáre