29.02.2016

Fiesta ST200 dostala 200 koní, nižší podvozok a strmšie riadenie

Ford síce nedávno sklamal fanúšikov svojich hot hatchov, keď šéf Ford Performance, Tyrone Johnson, zmietol zo stola špekulácie o možnej Fieste RS, no teraz prináša malú náplasť. Fiesta RS síce nebude, no automobilka aj tak pripravila výkonnejšiu verziu populárnej Fiesty ST. Už v bežnej verzii nás v teste Ford Fiesta ST nadchla, no teraz prichádza ešte športovejší model ST200. Ak si myslíte, že klasické ST dostalo iba pár koní navyše, mýlite sa. Ford toho zmenil oveľa viac.

Fiesta ST200 má 200 koní a 290 Nm, no na 20 sekúnd ponúkne vodičovi až 215 koní a 320 Nm. Pružnému zrýchleniu malej rakety pomôže aj kratší stály prevod. Jazdné vlastnosti auta technici vylepšili novým nastavením podvozka, strmším prevodom riadenia a výkonnejšími brzdami.

Fiesta ST200 je o 15 mm nižšie a prichádza v trendovej farebnej kombinácii

Ako názov napovedá, technici Fordu vyladili motor 1,6 EcoBoost na 200 k, čiže 147 kW. To je nárast o 10% oproti bežnej Fieste ST s výkonom 134 kW (182 k). Rovnako zvýšili aj hodnotu maximálneho krútiaceho momentu. Tentoraz však o 20% z 240 Nm na 290 Nm. To je rozhodne zaujímavá úprava parametrov motora, no ani to ešte nie je všetko. S funkciou overboost dostane vodič Fiesty ST200 na 20 sekúnd ešte o 15 koní a 30 Nm viac. Čo znamená 158 kW (215 k) a 320 Nm. Motor však nie je rozhodne jedinou upravenou súčasťou auta. Fiesta ST200 totiž dostala kratší stály prevod (4,06 namiesto 3,82), čo pomohlo zlepšiť akceleráciu a najmä pružné zrýchlenie. Novinka zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 6,7 s, čo je 0,2 s rýchlejšie ako bežná Fiesta ST. Má však aj o 10 km/h vyššiu maximálnu rýchlosť. Jej hodnota je teraz 230 km/h.

Nechýbajú ani výrazné športové sedadlá Recaro s masívnym bočným vedením.

Technici zodpovední za ladenie Fiesty ST200 však nezabudli ani na podvozok a posunuli už tak výborné jazdné vlastnosti ešte ďalej. Hot hatch dostal nové pružiny a tlmiče, ktoré ho posunuli ešte o 15 mm smerom k zemi. Okrem toho dostala Fiesta upravený systém Torque Vectoring Control, ktorý jemne pribrzďuje vnútorné preklzujúce koleso v zákrute, čím znižuje nedotáčavosť. Tento systém spolupracuje aj s 3-stupňovím stabilizačným systémom ESC. Zmeny sa však dotkli aj riadenia. Fiesta ST200 totiž dostala nový kĺb riadenia a strmší prevod riadenia, ktorý je teraz 13,69:1. Pôvodná ale nezostala ani brzdová sústava. Dostala väčší tandemový hlavný brzdový valec a väčšie zadné brzdy.

 

Fiesta ST200 prichádza v trendovej farebnej kombinácii sivej Storm Grey s čiernymi 17" diskami kolies a červeno lakovanými brzdovými strmeňmi. V interiéri nechýbajú polokožené športové sedadlá Recaro s prešitím sivou niťou a bezpečnostné pásy v rovnakej farebnej kombinácii. Súčasná Fiesta ST je na trhu od roku 2013 a automobilka už stihla predať 30 000 exemplárov. Od júna tohto roka spustí aj výrobu modelu Fiesta ST200, ktorú krátko na to dostanú prví zákazníci.

Zdroj: tlačová správa



SÚŤAŽ: Súťaž o AKU vŕtačku Starline za 65 €

AKU vŕtačka Starline za 65 € Chcem súťažiť


DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

29.02.16 12:47 | Laco 1
Tak to vyzerá,že za novinára , už može ist fakt KTOKOLVEK

Hanzelu : STÁLY prevod , nie stali prevod

!!!

odpovedať

0 | 0

29.02.16 15:08 | skopo

10

100

nepovedali aka bude cena vs sucasne ST?
Jazdím na: Mazda mx-5

odpovedať

0 | 0

24.04.16 19:25 | ford fan
zaujimalo by ma, preco sa tu nepredava 5D Fiesta ST, ked v Amerike ju maju...

odpovedať

0 | 0


Fuchs jar 2016