14.01.2016

Fisker postavil monštrum s motorom V10 a výkonom 755 koní

Henrik Fisker donedávna vyrábal a predával výkonný hybrid pod svojim menom. Veľký sedan niesol názov Fisker Karma, ale predajným úspechom sa nestal a automobilka skrachovala. Skúsený dizajnér Henrik Fisker sa napriek tomu nevzdal a sily spojil s výrobcom VLF Automotive. Výsledkom je superšport Force1, vďaka ktorému sa Fisker nedávno dostal do sporu so svojim bývalým zamestnávateľom Astonom Martinom. Briti obvinili dánskeho dizajnéra z kopírovania modelu DB10, len podľa skíc automobilu. Údajne sa mu aj vyhrážali. Dnes už poznáme výsledok a môžeme povedať, že Briti sa mýlili.

 

Nehľadajte tu žiadne elektromotory! O pohon sa stará výhradne vidlicový desaťvalec s výkonom 556 kW (755 koní) a objemom 8,4 litra.

Poďme však k samotnému autu VLF Force 1. Nehľadajte tu žiadne elektromotory! O pohon sa stará výhradne vidlicový desaťvalec s výkonom 556 kW (755 koní). Objem má 8,4 litra. Ak sa vám zdá, že o pohonnej jednotke ste už počuli, nemýlite sa. Motor V10 pochádza z Dodge Viper a je vyladený na vyšší výkon. Vlastne celé auto stojí na základoch „amerického superšportu“. Fisker navrhol okolo Viperu karosériu, ktorá je z uhlíkových vlákien.


Force 1 dobre maskuje darcu orgánov. Karoséria od VLF vyzerá omnoho modernejšie, než retro vzhľad Viperu, ktorý zásadne nemenili od 90. rokov. Myslím si, že Force 1 je najlepšie vyzerajúci Viper. Fisker na karosérii nešetril ostrými prelismi a najmä predná časť s malými svetlometmi vyzerá úchvatne. Kým exteriér svoje plebejské korene schováva, v interiéri je pôvod auta jasný. VLF sa postaralo len o prečalúnenie pôvodnej kabíny.

Predná časť vzdialene pripomína Jaguar F-type

Superšport váži 1538 kg, čo je veľmi slušná hodnota. Force 1 akceleruje z 0 na 96 km/h za 3,0 sekundy! Maximálna rýchlosť je údajne až 350 km/h. Kupujúci si navyše môžu vybrať medzi šesťstupňovou automatickou a manuálnou prevodovkou.


„Force 1 je ukážkou toho, čo ideme robiť v VLF Automotive. Kombinovaním overených platforiem a komponentov s elegantným dizajnom, budeme vyrábať zákazkové luxusné športové vozidlá,“ hovorí Bob Lutz, prezident VLF Automotive.


Cena v USA začína na 268 500 $ (247 000 €). Európska cenovka je zatiaľ neznáma. VLF Automotive plánuje vyrobiť len 50 ks. Úprimne som zvedavý, či sa im podarí rozpredať všetky kusy. „Obyčajný“ Viper totiž stoji tretinu Force 1. 

 

Interiér je len prečalúnený Viper (render mobilu si mohli odpustiť...)

PÁČI SA VÁM VZHĽAD VLF FORCE 1?

  • Áno ( 76% )

     

  • Nie ( 22% )

     

  • Dizajn ma nezaujíma ( 2% )

     

Odpovedalo 54 ľudí  

Zdroj: carscoops



DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

14.01.16 09:23 | johan
ten telefon pri rucnej brzde je nejaka nevydarena fotomontaz? :O

odpovedať

14.01.16 13:24 | Hurfo

14

74

A takto sa to robi. Firma co si vypyta za auto 250 litrov nema na to aby jej tam slusny grafik ten mobil pridal tak ze to nebude poznat.
Mimochodom tie 2 flase sampanskeho su pre soferovanie neskutocne dolezite.
Jazdím na: Mazda 3

odpovedať

4 | 0

14.01.16 15:42 | palic

77

80

Mozes si tam dat 2 flasky NOS ako v 2 fast 2 furious :D.

odpovedať

1 | 0

14.01.16 14:32 | 27278282828228
Dúfam ze dodge ich pozenie pred sud ze kradnú jeho techniku a design a patenty a vystavujú si to pod svojou značkou ako keby boli jeho koncern. Chváliť sa cudzím a nič nespravit, neinvestovať ukradnúť druhému to je najľahšie. Osobne nechápem čo to je aj za debilitu , chcete Fisker? Počkajte musíme zohnať niekde Viper lebo v bazároch uz došli a potom vam nalepime nato iné plechy za 200 000usd a máte najmodernejší zlepenec superšportu s prelomu tisícročia :) ked budem chcieť Viper tak si ho kupim originál a nie nejaky odrezaný flexkou a boh vie čo ešte.. Crach test to bude mat určite za 5 hviezdičiek :)

odpovedať

14.01.16 14:46 | 5164166516516
viper jak pod kapotov tak okolo

odpovedať

14.01.16 15:45 | johan
aky mudrlant :D

odpovedať

14.01.16 21:47 | III
paškvil. Snaha o extravaganciu nevyšla

odpovedať